Master i politisk kommunikasjon og samfunn
ESPM – Brasil
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
São Paulo, Brasil
Språk
Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
3 semestre
Tempo
Deltid
Studieavgift
BRL 564 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* opptil 35 avdrag på 564,11 BRL + 1 avdrag på 621,19 BRL
Introduksjon
Gjennom denne masteren vil studentene være forberedt på å:
- Evaluere scenarier, diskutere noen av de mest relevante temaene i det moderne samfunnet, med sikte på å forstå dets hovedkarakteristika og debattene på moten;
- Forstå konseptene og beste praksis for politisk kommunikasjon, kjenne deres plattformer, teknikker og måter å handle på, for å utføre dem effektivt og lage strategier som etablerer relevante og positive relasjoner med publikummet deres;
- Anvende det som ble lært i virkelige situasjoner, skissere metoder og bruke innholdet som er studert i arbeidskravene.
I et miljø med samarbeid og utveksling vil professorer og studenter dele kunnskap og erfaringer slik at alle tilegner seg ferdigheter til å søke på området; Modulene tar sikte på å utvikle studenten til å handle selvsikkert i det virkelige liv.
Ideelle studenter
hvem det er ment for
- Ansvarlig for kommunikasjon (og markedsføring) av parlamentarikere, ordførere og guvernører i embetet, som har behov for å håndtere utfordringene med imagebygging og sørge for en relevant dialog med befolkningen.
- Fagfolk som jobber med digitale medier og ønsker å fordype seg i teknikker (også offline) for kommunikasjon og markedsføring i en sosiopolitisk kontekst.
- Konsulenter, blant andre fagfolk i valgkampen, søker selvsikkerhet og profesjonalisering av strategiene som brukes i valgkampen, med sikte på å skaffe kapasitet for analyse, scenarioevaluering, planlegging og implementering.
- Byråer, kommunikasjons- og PR-kontorer, konsulentselskaper som trenger å utdanne sine fagfolk innen politisk kommunikasjon.
- Kommunikasjons-, reklame- og markedsføringsfagfolk som jobber i kommersiell sammenheng, men ønsker å tilegne seg ny kunnskap og ferdigheter for å utvide sine muligheter i markedet og også for å berike seg intellektuelt.
- Sosiale og politiske ledere, rådgivere som søker å utvide sine evner til å forstå samfunnet og kommunisere med ulike interessenter.
Læreplan
hva vil du lære
Disiplinene vil bli utført av professorer med erfaring på området og som dominerer det teoretisk-metodologiske rammeverket for sine respektive temaer. De vil presentere innholdet live via nettkonferanse, og bringe interaksjon med studenter, bibliografiske referanser, casestudier og relevante konsepter.
- Integrering av disiplin
- Markedsføring og politisk kommunikasjon: Introduksjon og konsepter
- Kommunikasjon og offentlig sfære: Habermasian Model and the Challenges of Current Times
- Differensiering i sosiale nettverk: Strategier, kontekster, analyse og innhold
- Big Data og CRM
- Velgeratferd i moderne samfunn
- Diskursanalyse og konstruksjon
- Valgkampanje – Kommunikasjon og markedsføring
- TV, radio og presse
- Kvalitative forskningsmetoder
- Storytelling, Transmedia Narratives and Construction of Political Brands
- Demografisk sosial analyse av det brasilianske samfunnet
- Demokratisk kultur, medier og offentlig mening
- Gjennomføring av kursarbeid (TCC) *
*På slutten av kurset vil studentene presentere kurskonklusjonsarbeidet (TCC) personlig for et panel av professorer. Presentasjonen finner sted ved en av ESPM-enhetene, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Programresultat
alumniprofil
Nyutdannede fra Master i politisk kommunikasjon og samfunn forventes å ha følgende kvalifikasjoner:
- Oppfatte og anvende beste praksis innen politisk kommunikasjon og markedsføring, tenke på strategier, analyser og passende verktøy som genererer resultater.
- Diskuter og analyser noen av hovedtrekkene ved dagens samfunn.
- Danne og lede engasjerte team som søker resultater og handler med seriøsitet og iver innen de ulike feltene innen markedsføring og politisk kommunikasjon.
- Ta beslutninger gjennom analytiske metoder og viktige teoretiske referanser.