
Master in
Master i merkevarebygging ESPM – Brasil

Introduksjon
Master i merkevarebygging vil studentene være forberedt på å:
- Forstå hvordan et merke med høy verdi, identitet og differensierte verdier bygges og styres.
- Utvikle en merkevareplan.
- Forstå merkevaren som en ekstremt viktig ressurs for virksomheten din, og at det ikke er begrenset til et symbol eller navn.
- Utvikle digital merkevarebygging ved å øke merkevarenes engasjement gjennom sosiale medier.
- Innarbeide innsikt fra forskning om forbrukeratferd i utviklingen av merkevarestrategien.
- Forstå hvordan du bruker de visuelle elementene til merkevaren, for eksempel typografi og farger i utviklingen av merkeidentiteten.
- Gjør designutviklere i stand til å forstå kraften til merkevareledelse for å bringe løsninger og resultater til selskaper.
- Arbeid med merkevarelisenser.
- Kjenn grunnleggende juridiske spørsmål om copyright, immateriell eiendom, registrering og juridisk beskyttelse av merkevaren.
Opptak
Læreplan
hva vil du lære
Kurset vil bli utviklet i fjernundervisningsformatet der nettkurs gjennomføres live. I disse livene vil elevene få muligheten til å samhandle med lærere og andre elever i et dynamisk og interaktivt miljø.
Kurset er delt inn i moduler og disse vil bli gjennomført av professorer med lang faglig og akademisk erfaring, ved bruk av ulike aktive metoder, som prosjekt, problemsituasjon, feltundersøkelser, case etc., alltid forankret i aktuelle tekster og bibliografiske indikasjoner.
- Integrering av disiplin
- Moderne markedsføringskonsepter
- Forstå forbruker- og merkevarebildet
- Merkevarekapital
- Forbrukstrender
- Merke visuelle elementer
- Shopologi
- Digital merkevarebygging
- Merkelisensiering
- Juridiske aspekter ved merkevarebygging
- Økonomisk evaluering av merkevarer
- Merkeopplevelse
- B2B merkevarebygging
- Merkepersonlighet og historiefortelling
- Merkevarebygging for luksusmarkeder
- Kursfullføringsarbeid (TCC)
*På slutten av kurset vil studentene presentere kurskonklusjonsarbeidet (TCC) personlig for et panel av professorer. Presentasjonen finner sted ved en av ESPM-enhetene, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Galleri
Ideelle studenter
alumniprofil
Studenten som uteksamineres fra Master i merkevarebygging vil være i stand til å forstå hvordan en merkevare med høy verdi bygges og administreres og utvikle en merkevareplan, og dermed danne en komplett profesjonell innen sitt ekspertiseområde med ferdigheter som inkluderer:
- Forstå merkevaren som en ekstremt viktig ressurs for virksomheten din, og at den ikke er begrenset til et symbol eller navn.
- Utvikle digital merkevarebygging ved å øke merkevareengasjementet gjennom sosiale medier.
- Innlemme innsikt fra forskning om forbrukeratferd i utvikling av merkevarestrategi.
- Forstå hvordan du bruker merkevarevisuelle elementer som typografi og farger i utviklingen av merkeidentitet.
- Gi designere i stand til å forstå kraften i merkevareledelse for å bringe løsninger og resultater til bedrifter.
- Mestre de grunnleggende juridiske spørsmålene om opphavsrett, åndsverk, registrering og juridisk beskyttelse av merkevaren.
hvem det er ment for
- Markedsføringsfolk eller andre områder som trenger å utnytte virksomheten sin.
- Markedsførings- og merkevareledere som trenger å utvikle merkevarene sine.
- Gründere som vil bygge merkevarer.
- Designere som ønsker å utvikle ferdighetene sine for merkevareledelse.
- Folk som er interessert i å lære og utvikle ferdighetene sine innen merkevareledelse og forbrukeratferd.