Master i atferdsøkonomi
ESPM – Brasil
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
São Paulo, Brasil
Språk
Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
3 semestre
Tempo
Deltid
Studieavgift
BRL 627 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* opptil 35 avdrag på 627,83 BRL + 1 avdrag på 691,26 BRL
Introduksjon
Master i atferdsøkonomi vil gi et solid teoretisk grunnlag i atferdsøkonomi, slik at deltakerne kan bruke konseptene og hovedverktøyene innen dette forskningsfeltet i blant annet selskaper, reklamebyråer, banker, rådgivning. Målet med dette kurset er også å subsidiere fremtidige ledere, konsulenter og analytikere i trendene som ligger til grunn for de psykologiske beslutningene tatt av kunder, ansatte, konkurrenter og dem selv, med vekt på hvordan denne innsikten kan innlemmes i virksomhet, markedsføring, ledelse og strategier. .
Opptak
Læreplan
hva vil du lære
Kursfagene støttes av nettkonferanseklasser i sanntid, utført av professorer med omfattende faglig og akademisk erfaring i det respektive emnet, tekster og aktuelle bibliografiske indikasjoner. Dynamikk, caser og kritiske analyser er integrerte deler av aktivitetene gjennom hele kurset, og fremmer deltakende læring.
Emnet har en integrerende disiplin som har som mål å gi en kommunikasjonskanal med emnekoordineringen. For denne disiplinen holdes åpningsklassen og presentasjoner av gjester fra koordineringen av kurset.
De bibliografiske indikasjonene inkluderer tekster på engelsk, som krever instrumentell engelsk fra deltakerne.
Beslutningsprosess: ledelse og ledelse
Denne tematiske aksen har som mål å presentere og diskutere de subtile kreftene som driver folks valg, når de bestemmer seg individuelt eller kollektivt. Disiplinene som integrerer det presenterer de viktigste teoretiske grunnlagene for atferdsvitenskapene og hvordan de kan brukes til å bygge løsninger på vanlige problemer. Skjevhetene som er tilstede i beslutningsprosessen i komplekse organisasjoner, ledelsens atferdsmessige karakter og motivatorene bak individuelle beslutninger i forhold til individuell velvære vil bli diskutert.
- Grunnleggende om verktøy for atferdsøkonomi
- Beslutningsprosesser
- Velvære og lykke
- Overtalelse, lederskap og sosiale preferanser
Kommunikasjon og forbruk
Den tematiske aksen er sentrert på individet, med fokus på kommunikasjon og på forbrukeren, og presenterer modeller som gjør det mulig å forstå og forutse beslutninger. Disiplinene som integrerer det fordyper seg i psykologien bak valgene og deres avhengighet av konteksten. Optionsarkitekturteknikker som gjør det mulig å skape "dytt" som former beslutninger til individer, studeres og, basert på nevrovitenskap, diskuteres den biologiske prosessen som aktiveres i individuelle valg.
- Strategisk markedsføring
- Shopper- og forbrukerpsykologi
- Nevrovitenskap brukt på markedet
- Nudging and Choice Architecture
Økonomi og finans
Den tematiske aksen integrerer atferdssynet i individuelle økonomiske valg, diskuterer paradigmet til rasjonell homo economicus og anerkjenner beslutningstakere som personas. Rasjonelle valgmodeller diskuteres både fra et mikro- og makroøkonomisk perspektiv og er beriket med atferdsinnsikten og skjevhetene som er studert i litteraturen. Et høydepunkt er diskusjonene om emner knyttet til atferdsfinansiering og virkningen av å lempe på antakelsene om økonomisk rasjonalitet. Aksen presenterer også den obligatoriske diskusjonen om virkningen av bærekraft på økonomisk utvikling, relevansen av etikk i individuelle beslutninger og i anvendelsen av atferdsvitenskap.
- Økonomistyring brukt på virksomheten
- Behavioural Finance
- Forbruk, Sparing, Gjeld og Intertemporal Choice
- Miljø, sosialt og styresett (ESG)
Forskningsmetoder
Kurset omfatter tre disipliner av kvantitative og eksperimentelle metoder som tar sikte på å utvikle ferdigheter til å lage og evaluere intervensjoner. Hensikten er å gi studentene praktiske verktøy for å lage og evaluere handlinger som beviser årsaksmessige bevis med vitenskapelig strenghet.
- Forskning og analyse i atferdsvitenskap
- Metodikk og design av eksperimenter
- Datavitenskap: Integrasjon og anvendelse
Gjennomføring av kursarbeid
Med veiledning av en rådgiverprofessor vil studenten utvikle et prosjekt med praktisk anvendelse av de teoretiske referansene og metodikkene som tas opp gjennom kurset, som kan brukes på deres arbeidsplass eller til og med rettet mot entreprenørskap.
- Anvendt fullføringsprosjekt
*På slutten av kurset vil studentene presentere kurskonklusjonsarbeidet (TCC) personlig for et panel av professorer. Presentasjonen finner sted ved en av ESPM-enhetene, i São Paulo, Rio de Janeiro eller Porto Alegre.
Galleri
Ideelle studenter
alumniprofil
Nyutdannede av kurset Master i atferdsøkonomi forventes å ha følgende kvalifikasjoner:
- Lede og designe prosjekter med fokus på grunnleggende og hovedverktøy for atferdsøkonomi og atferdsvitenskap;
- Analysere forskjellene mellom atferdsmessige tilnærminger og hvordan de kan bidra til å definere mer effektive strategier i bedrifter og organisasjoner;
- Undersøk forbrukeratferd fra et nytt perspektiv og identifiser de viktigste skjevhetene som virker når vi tar valg.
- Vurder kritisk de viktigste forutsetningene og metodene for dette forskningsfeltet.
- Forstå fordelen med å teste, måle, feile, teste på nytt, feile, teste på nytt for å definere produkter og strategier i organisasjoner.
hvem det er ment for
- Senioranalytikere, koordinatorer og ledere, med potensial til å ta på seg lederstillinger.
- Konsulenter og frilansere som jobber i området og som ønsker å forbedre seg for å betjene mellomstore og store bedrifter.
- Bedrifter, reklame- og kommunikasjonsbyråer som trenger å trene opp sitt lederskap.
- Koordinatorer og ledere av ulike forretningssegmenter.