
Kort kurs i datavitenskap og kunstig intelligens i markedsføring
Online
VARIGHET
7 Weeks
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid, Deltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
EUR 630
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Få banebrytende ferdigheter for å revolusjonere markedsføringsstrategier med datadrevet innsikt og AI-innovasjoner. Vårt omfattende kurs dekker det dynamiske skjæringspunktet mellom datavitenskap, AI og markedsføring, og utstyrer deg til å heve kundeopplevelser og drive suksess i dagens forretningslandskap.
I dagens raskt utviklende forretningslandskap har synergien mellom datavitenskap, kunstig intelligens og markedsføringsstrategier dukket opp som en sentral drivkraft for suksess. Vårt masterkurs i datavitenskap og AI i markedsføring er designet for å utstyre studentene med avansert kunnskap og ferdigheter som er nødvendige for å navigere i dette dynamiske skjæringspunktet. Dette omfattende programmet fordyper seg i de banebrytende teknikkene som utnytter kraften til datadrevet innsikt og AI-drevne innovasjoner for å revolusjonere markedsføringsbeslutninger og heve kundeopplevelsen.
Dette masterkurset er et dypdykk i fusjonen av datavitenskap, kunstig intelligens og markedsføring, og tilbyr en helhetlig forståelse av hvordan disse domenene konvergerer for å omforme markedsføringslandskapet. Studentene vil utforske en rekke emner som utgjør kjernen i denne transformative disiplinen.
Trenger å vite
- Startdatoer – når som helst
- Anbefalt varighet - 7 uker
- Språk - 100 % engelsk undervisning
- Studiemodus – Læring i eget tempo – 100 % online
- Format – Foropptak, online tester og vurderinger
- Sertifisering – Profesjonell sertifisering (sertifikat for prestasjon)
Sertifikat for prestasjon
Et ESEI Certificate of Achievement er en formell anerkjennelse som tildeles av ESEI International Business School til personer som har fullført et spesifikt kurs eller opplæringsprogram. Dette sertifikatet angir mottakerens dedikasjon, innsats og dyktighet i faget, og anerkjenner deres forpliktelse til fortreffelighet og de avanserte ferdighetene som er oppnådd under studiene. Det fungerer som en verdifull legitimasjon for å forbedre karrieremuligheter og demonstrere ekspertise på feltet.
Opptak
Læreplan
Datadrevet markedsføringsstiftelse
Forstå det grunnleggende om datainnsamling, lagring og administrasjon når de er relatert til markedsføringstiltak. Utforsk teknikker for å etisk kilde, håndtere og beskytte kundedata.
Dataforbehandling for markedsføringsinnsikt
Dykk inn i kunsten å transformere rådata til handlingsvennlig innsikt. Lær teknikker for rengjøring, strukturering og klargjøring av data for analyse.
Prediktiv modellering for markedsføring
Oppdag kraften i prediktiv analyse for å forutse kundeadferd og trender. Mestre ferdighetene som kreves for å bygge nøyaktige modeller som informerer strategiske markedsføringsbeslutninger.
AI-drevne anbefalingssystemer
Utforsk mekanikken bak anbefalingsmotorer, et kjennetegn på moderne markedsføringsstrategier. Lær å utvikle personlig tilpassede og effektive anbefalingssystemer som øker kundeengasjement og lojalitet.
Optimalisering av markedsføringsstrategier
Dykk inn i riket av markedsføringsoptimalisering gjennom AI. Forstå hvordan du kan utnytte algoritmer for å finjustere kampanjer, allokere ressurser effektivt og maksimere avkastningen på markedsføringsinvesteringer.
Etikk og personvern i AI-markedsføring
Ta tak i de etiske implikasjonene av bruk av AI og data i markedsføringssammenheng. Undersøk personvernhensyn, datasikkerhet og ansvarlig bruk av AI-drevne verktøy.
Assessment
Project-Based Learning Methodology at ESEI
ESEI employs a project-based learning and assessment methodology across all modules taught in our master programmes. This innovative approach means students collaborate in groups to develop projects that demand creativity, teamwork, and problem-solving abilities.
The Advantages of Project-Based Learning
The primary advantage of this method is that by the time students graduate, they will have compiled a portfolio of work. This portfolio will be directly relevant to their future roles as employees or business owners, showcasing their hands-on experience and skills.
Project Format and Teacher Involvement
Project formats vary and are at the discretion of the instructor. Projects can be case studies, written reports, videos, role-playing activities, podcasts, or any other medium that effectively communicates the students’ ideas. Teachers are responsible for creating project briefs and monitoring team progress with regular updates and check-ins.
Assessment Criteria
- Group Project Submission (40%)
- Individual Project Submission (20%)
- Group Presentation of the Project and Q&A (20%)
Projects will be evaluated based on group and individual contributions, as well as the presentation and subsequent Q&A session, highlighting the importance of collective and personal efforts in achieving project objectives.
- Class Participation (20%)
A significant portion of the grade, 20%, is determined by students’ engagement and participation in class, reflecting the value placed on active involvement and contribution to the learning environment.