Online sertifikat i produktstrategi
Emeritus Institute of Management
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
2 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 2 600
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Produktstrategi som grunnlaget for forretningsvekst
Hvert selskap som ser på teknologi som en konkurransedyktig differensiator trenger en produktstrategi. Og hver person som berører et produkt inne i en organisasjon, bidrar direkte til dets suksess eller fiasko. En omfattende produktstrategi inkluderer involvering fra alle interessenter i økosystemet. For de som er involvert i å utvikle eller levere produktstrategi – fra vugge til grav – vil du utvikle en tankegang som forankrer produktstrategi som Pathway til vekst.
Enten du søker vekst ved å lansere nye produkter og tjenester, eller trenger å administrere livssyklusen til eksisterende, tilbyr produktstrategiprogrammet tilnærminger som brukes av mange av de beste teknologidrevne selskapene i verden i dag.
Ideelle studenter
Hvem er dette programmet til?
- Bedriftsledere og ledere som er vesentlig involvert når som helst i et produkts livssyklus, fra vugge til grav
- De som kan være direkte ansvarlige for produkt- eller porteføljestrategi, eller som spiller en mer indirekte rolle, for eksempel innen salg, markedsføring, drift, finans eller FoU
- Fagfolk i selskaper som er fokusert på å bruke teknologi som en konkurransedyktig differensiator, selv om det vertikale markedet ditt ikke er 'tech'
- Profesjonelle som ønsker å påta seg en mer formell produktstyringsrolle
Deltakere kommer fra en rekke bransjer som inkluderer:
- Pure-play-teknologibedrifter, inkludert programvare, maskinvare, elektronikk, nettverk og e-handel
- Industriprodukter, inkludert varige forbruksvarer, medisinsk utstyr og enheter, bilindustri, konstruksjon og landbruk
- Teknisk intensive tjenester som bank / fintech, advokatfirmaer, IT-tjenester og konsulentfirmaer
Programresultat
Nøkkelfunksjoner
- Analyser nye produktmuligheter for å komme frem til "go" eller "no-go" konklusjoner effektivt
- Vurder fordeler og ulemper med ulike forretningsmodeller, inkludert SaaS og vri til en annen forretningsmodell når din nåværende ikke gir vekst
- Utvikle en gå-til-markedet-strategi ved å bruke 7-elements rammeverket
- Lag kjøperpersonas, posisjonering og meldinger basert på proprietære verktøy fra Kellogg School of Management
- Lær fra virkelige tilpassede casestudier og eksempler basert på fakultetets egen konsulenterfaring med toppteknologifirmaer som Microsoft, AT&T, Salesforce.com og Facebook
- Lag smidige krav basert på rammeverket "jobber som skal gjøres", brukerhistorier og epos
- Administrer partnerøkosystemer og lær hvordan du skaper vinn-vinn-partnerskap