Fagbrev i digital markedsføring
Emeritus Institute of Management
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
6 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 6 950
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Utvid din karriere innen digital markedsføring
Etterspørselen etter markedsførere som kan navigere i denne bransjeomfattende transformasjonen er sterk, og rekrutteringseksperter har identifisert et betydelig gap i digital markedsføringstalent – McKinley Marketing Partners ansettelsesrapport for 2021 fant at etterspørselen oppveier tilbudet med 59 % til 19 %.
Det betyr at det er det perfekte tidspunktet å lære ferdighetene som bedrifter trenger, inkludert:
- Innholdsmarkedsføring
- Kundeopplevelse og engasjement: Samtaler, kampanjer og konvertering
- Markedsføringsautomatisering
- Markedseksperimentering og analyse
- Markedsføring i sosiale medier
- Søkemotoroptimalisering (SEO) og søkemotormarkedsføring (SEM)
- 80 % Prosentandelen av merker som bruker betalt annonsering i sosiale medier i 2022 (Kilde: Hubspot State of Marketing Trends, 2022)
- $123 899 Gjennomsnittlig lønn for rollen som "Digital Marketing Manager" i USA i 2022 (Kilde: Glassdoor, 2022)
- 860 000 Antall ledige stillinger for digitale markedsførere i 2022 (Kilde: Linkedin, 2022)
Ideelle studenter
Hvem er dette programmet for?
Profesjonssertifikatet i digital markedsføring er et startskudd som vil fremme din karriere innen digital markedsføring. Det vil gi deg en bred oversikt over det digitale markedsføringslandskapet, hjelpe deg med å utvikle de mest etterspurte ferdighetene og finne din nisje i dette raskt voksende feltet. Dette programmet er ideelt for:
- Fagfolk i tidlig karriere som ønsker å gå inn i et felt i høy vekst
- Fagfolk som ønsker å bytte fra sin nåværende spesialisering til markedsføring
- Tradisjonelle markedsførere eller bedriftskommunikasjonsfagfolk som ønsker å bygge videre på sine nåværende ferdigheter for å utvikle digitale markedsføringsevner.
Programresultat
Program takeaways på høyt nivå
- Få et start-til-slut-perspektiv på strategien og implementeringen som kreves for å bli en profesjonell digital markedsfører.
- Få praktisk erfaring med essensielle ferdigheter innen digital markedsføring, inkludert SEO, SEM, sosiale medier, e-postmarkedsføring og visningsannonser.
- Lær hvordan du optimaliserer vekstmarkedsføring og kundeanskaffelsesstrategier ved hjelp av beregninger som konverteringsoptimalisering, A/B-tester, attribusjon og eksperimentering.
- Engasjer deg med karrierefokuserte webinarer og oppgaver designet for å fremme din profesjonelle utvikling innen digital markedsføring.
- Samhandle 1:1 med bransjeeksperter og få fokusert, reell innsikt, bransjeveiledning og mer.
- Nyt forbedrede nettverksmuligheter og et innebygd støttesystem via en dedikert Slack-kanal som forbinder deg med jevnaldrende og andre bransjefolk.
Bygg ferdighetssettet ditt
Bygg dine strategier
- Lag innhold som konverterer
- Optimaliser kampanjene dine for maksimal avkastning på investeringen
- Segmenter publikum på tvers av sosiale plattformer og tilpass meldingene dine
- Automatiser oppgaver for å skalere raskere og mer effektivt
- Hold e-postmeldingene dine borte fra spamfiltre og foran kundene dine
Bygg din fremtid
- Fullfør et hjørnesteinsprosjekt for å legge til porteføljen din
- Lag en effektiv CV, følgebrev og LinkedIn-profil
- Bygg din digitale markedsføringsportefølje med hjelp av en bransjeekspert
- Bestem hvilken karrierevei innen digital markedsføring som passer best for deg
- Finn dine influencers
- Bygg nettverket ditt
Program høydepunkter
Læreplan
Modulsammendrag
Del 1: Kundeforståelse og segmentering
Den første delen av dette programmet går rett inn i grunnleggende digital markedsføring, fra kundeanskaffelsestrakten til kundepersonas, og bygger deretter en dypere forståelse av kundeatferd, segmentering og innholdsmarkedsføringsstrategier.
Del 2: Innhold, sosiale medier og søkemotorer
Den andre delen dykker ned i optimaliseringsteknikker, nøkkelindikatorer for sosiale medier og kalenderadministrasjon, tilpasning av innholdsstrategi med kundenes behov, merkevarefortelling og søkemotormarkedsføring (SEM).
Del 3: Digitale kanaler, strategi og utførelse
Denne delen utforsker strategier for flere digitale kanaler, for eksempel e-postmarkedsføring, betalt og organisk markedsføring i sosiale medier, og andre metoder for å hjelpe deg med å utvide rekkevidden din, for eksempel henvisningsmarkedsføring, retargeting og remarketingstrategier.
Del 4: Markedseksperimentering, automatisering og optimalisering
Denne siste delen utforsker strategier for å designe og utføre ende-til-ende digitale markedsføringskampanjer, konverteringsfrekvensoptimalisering og metoder for attribusjon og eksperimentering. Programmet avsluttes med fullføringen av hjørnesteinsprosjektet.
Sertifiseringer inkludert i programmet
- Google Analytics for nybegynnere og avanserte Google Analytics-sertifiseringer
- Google Ads Display- og Google Ads Search-sertifiseringer
- HubSpot innholdsmarkedsføring og sertifiseringer for sosiale medier
- SEMrush SEO Toolkit-sertifisering
Case Studies
JetBlue
Utforsk teknikkene som JetBlue brukte for å lage sin kjøperpersona og hvordan denne informasjonen hjalp dem med å lage kampanjer som virkelig knyttet til kundene deres.
Det ærlige selskapet
Finn ut hvordan The Honest Company brukte kampanjeutkast og eksperimenter i Google Ads for å teste nettkampanjen deres for kundeinnsikt og for å optimalisere budgivning, utforming av landingssider og annonsetekst.
Analyser strukturen til merkevarefortelling gjennom linsen til Google Indias «Reunion»-reklame, et sted som har hatt over 15 millioner visninger til dags dato.
P&G
Lær hvordan P&G har adressert de tre mest artikulerte smertepunktene i tannlegen ved å lage et nettsted som tilbyr videreutdanning, den nyeste tannforskningen og verktøy for praksisledelse, i stedet for å sende selgere til tannlegenes kontorer.
Dollar Shave Club
Hvem hadde trodd at abonnementsbarberblader kunne være så populære? Ved å bruke vellykkede digitale markedsføringsstrategier har Dollar Shave Club tilpasset et tidligere generisk produkt. Finn ut hvordan de oppnådde dette.
Due
Emner som kundesegmentering og å fortelle gode merkehistorier kommer til live i 'Real Beauty'-kampanjen til Dove, skjønnhetspleielinjen som har som mål å gå dypere enn bare såpe.
Karrieremuligheter
Å bli en effektiv digital markedsfører krever en dynamisk blanding av domenekunnskap og effektive kommunikasjonsferdigheter. Dette programmet vil veilede deg i å utvikle en karrierevei innen digital markedsføring ved å hjelpe deg med å lage din elevatorpitch og skjerpe intervjuferdighetene dine. Disse tjenestene leveres av Emeritus, vår læringssamarbeidspartner for dette programmet. Støtteteamet inkluderer programledere og karriereveiledere, som vil hjelpe deg med å nå dine læringsmål og veilede deg gjennom jobbsøkingen. Det primære målet er å hjelpe deg med ferdighetene som trengs for å være forberedt på en karriere innen digital markedsføring. Vi garanterer imidlertid ikke jobbplassering.
Emeritus gir bistand med følgende karriereforberedende tjenester:
- Skrive bemerkelsesverdige CVer og følgebrev
- Opprette effektive LinkedIn-profiler
- Navigerer jobbsøkingen din
- Forbereder seg på intervjuer
- Lag din heisplass
- Forhandle lønn
Øvelser fokusert på å starte en karriere innen digital markedsføring inkluderer:
- Jobbsøking og intervju for stillinger innen digital markedsføring
- Bygg din personlige merkevare og fremme dine ferdigheter
- Kommunisere digitale markedsføringskonsepter gjennom et hjørnesteinsprosjekt