Master of Teaching (Primær)
Edith Cowan University
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Mount Lawley, Australia
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
4 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* veiledende avgift per semester
Introduksjon
Tilbyr en nasjonalt godkjent grunnutdannelse for lærerutdanning for studenter som allerede har oppnådd en bachelorgrad eller en tilsvarende kvalifikasjon på andre områder enn utdanning.
Master of Teaching (Primary) er designet for å produsere fremtidige lærere som er klare til å gå inn i grunnskolefaget.
Dette kurset er bygget på prinsippet om at studenter kommer til studiet med styrker fra et mangfoldig utvalg av pedagogiske og livsopplevelser.
Et kjennetegn ved kurset er muligheten til å fullføre en formell fordypning i kvalifiseringen til grunnskolen. Dette gjør det mulig for studentene å få et dypere og bredere kunnskapsnivå og forståelse i et bestemt læringsområde på høyere nivå, samtidig som de opprettholder sine generalkunnskaper.
Omfanget og antall profesjonelle praksisopplevelser er en sentral funksjon i kurset. Dette sikrer at studentene kan lage den essensielle forbindelsen mellom teori og praksis, mens de bygger både profesjonelle og generiske ferdigheter i virkelige undervisningsmiljøer.
Partnerskap mellom universitetet og over 1000 skoler og innstillinger for tidlig barndom gjør at førtidslærere kan få erfaring i forskjellige omgivelser, inkludert offentlige, metropolitiske, landlige, regionale og fjerntliggende skoler, slik at de kan jobbe med barn fra forskjellige økonomiske, sosiale, etniske og pedagogiske skoler bakgrunner.
Vellykket gjennomføring av kurset gir kandidater muligheten til å få arbeid som lærere utstyrt med kunnskap og ferdigheter for å gjøre en positiv forskjell i unges liv.
Kursoppføring
Akademiske opptakskrav (bånd 6)
Følgende kursspesifikke opptakskrav er obligatoriske og må tilfredsstilles av alle søkere. Disse kravene er i tillegg til eller erstatter minimumskravene som er skissert i seksjonen for akademiske opptakskrav nedenfor.
Alle søkere er pålagt å ha fullført minst ett års fulltidsstudie relevant for ett eller flere læringsområder i grunnskolens læreplan. Deltakere til opptaksprogrammer må ha en fagspesifikk bachelor eller tilsvarende kvalifikasjon som er relevant for den australske læreplanen eller andre anerkjente skoletilbud, og tilfredsstille ikke-akademiske kriterier, i tillegg til å tilfredsstille akademiske inngangskriterier. Søkernes ikke-akademiske evner vil bli vurdert basert på utfylling av et ikke-akademisk krav til lærerinngang (NARTE) online spørreskjema.
Akademiske opptakskrav (Band 6) kan tilfredsstilles gjennom gjennomføring av ett av følgende:
- Bachelor grad; eller
- Tilsvarende realkompetanse inkludert minst fem års relevant yrkeserfaring.
Krav til engelsk (Band 5)
Studentene må oppnå en IELTS-akademiker med et gjennomsnitt på 7,5 eller mer, på tvers av de fire komponentene lytter, snakker, leser og skriver; ingen poengsum under nivå 7.0 i noen av disse komponentene; og en poengsum på 8,0 eller mer i komponentene til å snakke og lytte.
Merk:
- Hvis videregående opplæring og gradsstudier ble fullført i løpet av en periode på to år før de søkte om registrering i Australia, Canada, Irland, New Zealand, Storbritannia eller USA, trenger ikke søkerne å bevise på engelsk kompetanse.
- Søkere som har fullført sin videregående utdanning i Sør-Afrika i engelsk og har en lavere grad undervist i engelsk fra et Sør-Afrikansk universitet, anses å ha oppfylt kravene i engelsk for å komme til Master of Teaching.
kursdetaljer
Semestertilgjengelighet
- Semester 1: Studer heltid ved Mount Lawley, South West
Kursstruktur
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
LIT1200 | Personlig leseferdighet | |
NUM1200 | Personlig tallferdighet |
Studentene må fullføre de to ovennevnte enhetene LIT1200 (Personal Literacy) og NUM1200 (Personal Numeracy). Lærerregistreringsstyret i Vest-Australia krever at alle studenter som melder seg inn i et pre-service lærerutdanningskurs (bachelor og grad) fra 1. januar 2017, må fullføre tester om deres personlige nivå av leseferdighet og tallferdighet for å oppgradere, og derfor, være kvalifisert for registrering som lærer. Studenter som melder seg på Master of Teaching (Primary), må fullføre begge deler av den personlige litteratur- og tallferdighetstesten for grunnleggende lærerutdanningsstudenter (LANTITE) for å melde seg utover 120 studiepoeng i løpet av løpet.
År 1 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDU6015 | Elever og læring | 10 |
LAN6015 | Språkopplæring | 10 |
AED6205 | Undervisning i kunsten | 10 |
MPE6105 | Primær matematikkundervisning | 10 |
WPL6105 | Første profesjonelle praksis | 20 |
År 1 - Semester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDU6205 | Positive læringsmiljøer | 10 |
HSS6215 | Undervisning i humaniora og samfunnsvitenskap (grunnskole) | 10 |
ICT6050 | Technologies | 10 |
HPE6104 | Undervisning i helse og kroppsøving | 10 |
WPL6205 | Andre profesjonell praksis | 20 |
År 2 - Trimester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDF6101 | Strategier for undervisning av studenter i urfolk og Torres Strait Islander | 15 |
CUR6020 | Programmering og vurdering i tallferdighet | 15 |
SCE6103 | Primærvitenskapelig utdanning | 15 |
CUR6010 | Programmering og vurdering i literacy | 15 |
År 2 - Trimester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
WPL6335 | Tredje profesjonell praksis | 10 |
TPA6120 | Evaluering av prestasjonsevne | 10 |
År 2 - Trimester 3
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
Alle studenter fullfører følgende enhet: | ||
EDU6260 | Overgang til undervisning | 10 |
I tillegg til å fullføre et av følgende alternativer (30 kredittpoeng):
Alternativ 1: Profesjonell læring - Forskningsmodus
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
RES6101 | Forberedelse av forskning: Metoder for forskning | 20 |
EDU6195 | Avansert seminar | 10 |
Alternativ 2: Profesjonell læring - Internship Mode
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDU6227 | Praksis | 30 |
Alternativ 3: Profesjonell læring - Graduate Certificate Mode
I samråd med kurskoordinatoren kan studentene velge to utdanningsenheter på til sammen 30 studiepoeng.
Alternativ 4: Profesjonell læring - fordypningsmodus
Studentene kan velge en fordypning på til sammen 30 studiepoeng.
Spesialiseringer du kan studere på dette kurset
- Arts
- Katolske studier
- Engelsk
- Helse og kroppsopplæring
- Humaniora og samfunnsvitenskap
- Matematikk
- Musikk
- Vitenskap
- Spesialopplæring
Kursutbytte
- Bruk kognitive, tekniske og kreative ferdigheter for å undersøke, evaluere og syntetisere undervisningsteori og praksis i autentiske situasjoner.
- Bruk kommunikasjons- og samarbeidsevner for å utforme innovative læreplaner, lærings- og vurderingsaktiviteter i grunnopplæringen.
- Reflekter kritisk over en kompleks mengde utdanningskunnskap, forskningsprinsipper og metoder for å demonstrere mestring av primærundervisning.
- Bruk selvledelsesevne på høyt nivå for å sette i gang, planlegge og utføre en utvidet praksis.
Profesjonell anerkjennelse
Akkreditert av: Teacher Registration Board of Western Australia (TRBWA)
Karrieremuligheter
Dette kurset vil forberede deg til å undervise på barneskoler i alle stater og territorier i Australia. Det kan også være mulig å jobbe i bransjen, TAFE, samfunnsorganisasjoner, privat veiledning, konsulentfirmaer, personalopplæring, administrasjon og PR.
Mulige fremtidige stillinger
Primærlærer.
Opptak
Læreplan
kursdetaljer
Semester tilgjengelighet
- Semester 1: Studer på heltid ved Mount Lawley, South West
Kursstruktur
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
LIT1200 | Personlig leseferdighet | |
NUM1200 | Personlig regning |
Studentene må fullføre de to ovennevnte enhetene LIT1200 (Personal Literacy) og NUM1200 (Personal Numeracy). Teacher Registration Board of Western Australia krever at alle studenter som melder seg på et førskolelærerutdanningskurs (undergraduate og graduate) fra 1. januar 2017, må fullføre tester om sine personlige nivåer av lese- og regneferdighet for å fullføre, og derfor, være kvalifisert for registrering som lærer. Studenter som melder seg på Master of Teaching (Primær) må fullføre begge komponentene i den personlige leseferdighets- og regneferdighetstesten for førstegangslærerutdanningsstudenter (LANTITE) for å melde seg på utover 120 studiepoeng i kurset.
År 1 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDU6015 | Lærere og læring | 10 |
LAN6015 | Språkopplæring | 10 |
AED6205 | Undervisning i kunst | 10 |
MPE6105 | Grunnskoleutdanning i matematikk | 10 |
WPL6105 | Første profesjonelle praksis | 20 |
År 1 - Semester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDU6205 | Positive læringsmiljøer | 10 |
HSS6215 | Undervisning i humaniora og samfunnsvitenskap (primær) | 10 |
ICT6050 | Teknologier | 10 |
HPE6104 | Undervisning i helse og kroppsøving | 10 |
WPL6205 | Andre profesjonelle praksis | 20 |
År 2 - Trimester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDF6101 | Strategier for undervisning av aboriginal- og Torres Strait Islander-studenter | 15 |
CUR6020 | Programmering og vurdering i regneferdighet | 15 |
SCE6103 | Grunnskoleutdanning | 15 |
CUR6010 | Programmering og vurdering i leseferdighet | 15 |
År 2 - Trimester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
WPL6335 | Tredje profesjonell praksis | 10 |
TPA6120 | Undervisningens ytelsesvurdering | 10 |
År 2 - Trimester 3
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
Alle elever fullfører følgende enhet: | ||
EDU6260 | Overgang til undervisning | 10 |
Samt fullføre ett av følgende alternativer (30 studiepoeng):
Alternativ 1: Profesjonell læring - Forskningsmodus
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
RES6101 | Forskningsforberedelse: Forskningsmetoder | 20 |
EDU6195 | Avansert seminar | 10 |
Alternativ 2: Profesjonell læring - Internship-modus
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDU6227 | Praksis | 30 |
Alternativ 3: Profesjonell læring - Graduate Certificate Mode
I samråd med emneansvarlig kan studentene velge to Graduate Certificate of Education-enheter på til sammen 30 studiepoeng.
Alternativ 4: Profesjonell læring - Spesialiseringsmodus
Studentene kan velge én spesialisering på totalt 30 studiepoeng.
Galleri
Programresultat
Kursets læringsutbytte
- Bruk kognitive, tekniske og kreative ferdigheter for å undersøke, evaluere og syntetisere undervisningsteori og praksis i autentiske situasjoner.
- Bruk kommunikasjons- og samarbeidsevner for å utforme innovative læreplaner, lærings- og vurderingsaktiviteter i grunnskolen.
- Reflekter kritisk over en kompleks mengde utdanningskunnskap, forskningsprinsipper og metoder for å demonstrere mestring av primærundervisning.
- Bruk selvledelsesferdigheter på høyt nivå for å sette i gang, planlegge og gjennomføre en utvidet praksis.
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Dette kurset vil forberede deg til å undervise i grunnskoler i alle stater og territorier i Australia. Det kan også være mulig å jobbe i bransjen, TAFE, samfunnsorganisasjoner, privat veiledning, konsulentvirksomhet, personalopplæring, administrasjon og PR.
Mulige fremtidige stillingsbetegnelser
Primærlærer.