
Master in
Master of Teaching (Early Childhood) Edith Cowan University

Introduksjon
Tilbyr en nasjonalt akkreditert grunnleggende undervisningskvalifikasjon for studenter som allerede har oppnådd en bachelorgrad eller en tilsvarende kvalifikasjon på andre områder enn utdanning.
Master of Teaching (Early Childhood) er dedikert til å produsere kvalitetsstudenter som er klare til å jobbe i hele barneomsorgssektoren, inkludert undervisning av barn fra fødsel til 8 år.
Dette kurset fokuserer spesielt på barn fra fødsel til 8 år, og fokuserer på omsorg og utdanning av barn i denne aldersgruppen i samarbeid med familier og lokalsamfunn.
Dette kurset er bygget på prinsippet om at studenter kommer til studiet med styrker fra et mangfoldig utvalg av pedagogiske og livsopplevelser. Refleksjonstankegang og forskning, med vekt på koblinger fra teori til praksis, verdsettes. Studentene utvikler en dyp forståelse av viktigheten av å bygge sterke, positive forhold til barn, familier, lokalsamfunn og kolleger.
Studentene læres hvordan man utvikler, implementerer og vurderer sosialt inkluderende læreplaner der barn blir verdsatt, respektert og produktivt engasjert i læring.
Dette kurset rommer "prinsipper og dimensjoner" for dyktighet og blir levert gjennom gjensidig fordelaktige partnerskap mellom ECU, og de enkelte skoler og innstillinger for tidlig barndom.
Kursoppføring
Akademiske opptakskrav (bånd 6)
Følgende kursspesifikke opptakskrav er obligatoriske og må tilfredsstilles av alle søkere. Disse kravene er i tillegg til eller erstatter minimumskravene som er skissert i seksjonen for akademiske opptakskrav nedenfor.
Alle søkere må oppfylle ikke-akademiske kriterier, i tillegg til å tilfredsstille akademiske inngangskriterier. Søkernes ikke-akademiske evner vil bli vurdert basert på utfylling av et ikke-akademisk krav til lærerinngang (NARTE) online spørreskjema.
Akademiske opptakskrav (Band 6) kan tilfredsstilles gjennom gjennomføring av ett av følgende:
- Bachelor grad; eller
- Tilsvarende realkompetanse inkludert minst fem års relevant yrkeserfaring.
Krav til engelsk (Band 5)
Studentene må oppnå en IELTS-akademiker med et gjennomsnitt på 7,5 eller mer, på tvers av de fire komponentene lytter, snakker, leser og skriver; ingen poengsum under nivå 7.0 i noen av disse komponentene; og en poengsum på 8,0 eller mer i komponentene til å snakke og lytte.
Merk:
- Hvis videregående opplæring og gradsstudier ble fullført i løpet av en periode på to år før de søkte om registrering i Australia, Canada, Irland, New Zealand, Storbritannia eller USA, trenger ikke søkerne å bevise på engelsk kompetanse.
- Søkere som har fullført sin videregående utdanning i Sør-Afrika i engelsk og har en lavere grad undervist i engelsk fra et Sør-Afrikansk universitet, anses å ha oppfylt kravene i engelsk for å komme til Master of Teaching.

kursdetaljer
Semestertilgjengelighet
- Semester 1: Studer heltid på Mount Lawley
Kursstruktur
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
LIT1200 | Personlig leseferdighet | |
NUM1200 | Personlig tallferdighet |
Studentene må fullføre de to ovennevnte enhetene LIT1200 (Personal Literacy) og NUM1200 (Personal Numeracy) for å tilfredsstille kravene i Literacy and Numeracy Test for Initial Teacher Education Students (LANTITE). Alle studenter som melder seg inn i et akkreditert lærerutdanningskurs (bachelor og grad) fra 1. januar 2017, må fullføre tester om deres personlige nivåer av leseferdighet og tallferdighet for å oppgradere. Studenter som melder seg inn i Master of Teaching (Early Childhood), må fullføre begge deler av den personlige litteratur- og tallferdighetstesten for grunnleggende lærerutdanningsstudenter (LANTITE) for å melde seg utover 120 studiepoeng i løpet av løpet.
År 1 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
LAN6120 | Språk og litteratur fødsel til 5 år | 15 |
ECE6130 | Konstruere læreplan for tidlig barndom | 15 |
ECE6140 | Undersøkelse av småbarns helhetlige læring og utvikling | 15 |
MSC6110 | Matematikk og teknologier for små barn | 15 |
År 1 - Semester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
SCE6120 | Vitenskap for små barn | 15 |
LAN6130 | Tidlig litteratur 5-8 år | 15 |
ECM6130 | Matematikk i skolens tidlige år: 5 til 8 år | 15 |
ECE6180 | Tidlig oppvekst og pedagogikk for barn 5-8 | 15 |
År 2 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
ECE6320 | Kroppsøving, helse og velvære for små barn (sunne, aktive og trygge barn) | 10 |
HSS6180 | Humaniora og samfunnsfag Fødsel til 8 år | 10 |
AED6160 | Visuell kunst og musikkundervisning i tidlig barndom | 15 |
ECE6160 | Effektiv pedagogikk og praksis i sammenhenger med tidlig barndom | 15 |
TPA6120 | Evaluering av prestasjonsevne | 10 |
År 2 - Semester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDF6101 | Strategier for undervisning av studenter i urfolk og Torres Strait Islander | 15 |
ECE6150 | Samtidige og sammenlignende perspektiver i tidlig barndom | 15 |
AED6150 | Dans, drama og mediekunstutdannelse i tidlig barndom | 15 |
ECE6170 | Ledende og ledende i sammenhenger med tidlig barndom | 15 |
Kursutbytte
- Bruk kognitive, tekniske og kreative ferdigheter for å undersøke, evaluere og syntetisere undervisningsteori og praksis i autentiske situasjoner.
- Bruk kommunikasjons- og samarbeidsevner for å utforme innovative læreplaner, lærings- og vurderingsaktiviteter i tidlig barndom.
- Reflekter kritisk over en sammensatt mengde utdanningskunnskaper, forskningsprinsipper og metoder for å demonstrere mestring av undervisning i tidlig barndom.
- Bruk selvledelsesevne på høyt nivå for å sette i gang, planlegge og utføre en utvidet praksis.
Profesjonell anerkjennelse
- Akkreditert av: Australian Children's Education & Care Quality Authority (ACECQA)
- Akkreditert av: Teacher Registration Board of Western Australia (TRBWA)
Karrieremuligheter
Dette kurset er forpliktet til å forberede lærere fra tidlig barndom med essensiell kunnskap, ferdigheter og erfaring på tvers av en rekke innstillinger for tidlig barndom, og arbeider med barn fra fødsel til 8 år.
Mulige fremtidige stillinger
Barnehagelærer, førskolelærer, førskolelærer, førskolelærer, ungdomsskolelærer, senterleder.
Opptak
Læreplan
kursdetaljer
Semester tilgjengelighet
- Semester 1: Studer på heltid ved Mount Lawley
Kursstruktur
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
LIT1200 | Personlig leseferdighet | |
NUM1200 | Personlig regning |
Studentene må fullføre de to ovennevnte enhetene LIT1200 (Personal Literacy) og NUM1200 (Personal Numeracy) for å tilfredsstille kravene til Literacy and Numeracy Test for Initial Teacher Education Students (LANTITE). Alle studenter som melder seg på et akkreditert førskolelærerutdanningskurs (undergraduate og graduate) fra 1. januar 2017, må fullføre tester om sine personlige nivåer av lese- og regneferdighet for å fullføre eksamen. Studenter som melder seg på Master of Teaching (Early Childhood) må fullføre begge komponentene i den personlige lese- og regnetesten for førstegangslærerutdanningsstudenter (LANTITE) for å melde seg på utover 120 studiepoeng i kurset.
År 1 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
LAN6120 | Språk og leseferdighet Fødsel til 5 år | 15 |
ECE6130 | Konstruere læreplan for tidlig barndom | 15 |
ECE6140 | Undersøkelse av små barns helhetlige læring og utvikling | 15 |
MSC6110 | Matematikk og teknologi for små barn | 15 |
År 1 - Semester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
SCE6120 | Vitenskap for små barn | 15 |
LAN6130 | Tidlig leseferdighet 5-8 år | 15 |
ECM6130 | Matematikk i de tidlige skoleårene: 5 til 8 år | 15 |
ECE6180 | Småbarnspraksis og pedagogikk for barn 5-8 | 15 |
År 2 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
ECE6320 | Kroppsøving, helse og velvære for små barn (sunne, aktive og trygge barn) | 10 |
HSS6180 | Humaniora og samfunnsvitenskap Fødsel til 8 år | 10 |
AED6160 | Visuell kunst og musikkundervisning i tidlig barndom | 15 |
ECE6160 | Effektiv pedagogikk og praksis i småbarnskontekster | 15 |
TPA6120 | Undervisningens ytelsesvurdering | 10 |
År 2 - Semester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDF6101 | Strategier for undervisning av aboriginal- og Torres Strait Islander-studenter | 15 |
ECE6150 | Samtids- og komparative perspektiver i tidlig barneopplæring | 15 |
6150 AED | Danse-, drama- og mediekunstutdanning i tidlig barndom | 15 |
ECE6170 | Ledelse og ledelse i tidlige barndomskontekster | 15 |
Programresultat
Kursets læringsutbytte
- Bruk kognitive, tekniske og kreative ferdigheter for å undersøke, evaluere og syntetisere undervisningsteori og praksis i autentiske situasjoner.
- Bruk kommunikasjons- og samarbeidsevner for å utforme innovative læreplaner, lærings- og vurderingsaktiviteter i tidlig barneopplæring.
- Reflekter kritisk over en kompleks mengde utdanningskunnskap, forskningsprinsipper og metoder for å demonstrere mestring av tidlig barndomsundervisning.
- Bruk selvledelsesferdigheter på høyt nivå for å sette i gang, planlegge og gjennomføre en utvidet praksis.
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Dette kurset er forpliktet til å forberede småbarnslærere med viktig kunnskap, ferdigheter og erfaring på tvers av en rekke småbarnsmiljøer, som arbeider med barn fra fødsel til 8 år.
Mulige fremtidige stillingsbetegnelser
Barnehagelærer, førskolelærer, småbarnslærer, førskolelærer, ungdomsskolelærer, senterleder.