
Bachelor in
Bachelor of Education (Early Childhood Studies) Edith Cowan University

Introduksjon
Dette nasjonalt akkrediterte kurset er designet for å oppgradere lærere fra førskolealder som er kompetente lærere klare til å jobbe på skoler og en rekke innstillinger for tidlig barndom.
Et sentralt trekk ved dette kurset er å koble teori til praksis. Nyutdannede vil ha kunnskap og kunne utvikle utdanningsprogrammer for tidlig barndom for barn fra fødsel til 8 år.
Partnerskap med over 1000 skoler og barnehageinnstillinger gjør det mulig for lærere å få erfaring i forskjellige omgivelser, inkludert offentlige, private, storbyområder, regionale og fjerntliggende kontekster som jobber med barn, familier og lokalsamfunn.
I tillegg er et kjennetegn ved dette kurset at førtjenestelærere har muligheten i det fjerde året av kurset sitt til å spesialisere og utvide sin kunnskap og ferdighet i et område av interesse. Enheter er også tilgjengelige i graden som gjør det mulig for før-tjenestelærere å fullføre akkrediteringskrav for å undervise på katolske skoler.
Hovedfaglærere i det siste året kan søke om et sted i praktikantprogrammet i enten en skole eller tidlig læringsmiljø.
Kursoppføring
Akademiske opptakskrav (Band 3)
Følgende kursspesifikke opptakskrav er obligatoriske og må tilfredsstilles av alle søkere. Disse kravene er i tillegg til eller erstatter minimumskravene som er skissert i seksjonen for akademiske opptakskrav nedenfor.
Alle søkere må oppfylle ikke-akademiske kriterier, i tillegg til å tilfredsstille akademiske inngangskriterier. Søkernes ikke-akademiske evner vil bli vurdert basert på utfylling av et ikke-akademisk krav til lærerinngang (NARTE) online spørreskjema.
Alle søkere må oppfylle de faglige opptakskravene for dette kurset. Den veiledende eller garanterte ATAR er som publisert (hvor aktuelt) eller akademiske opptakskrav kan være oppfylt gjennom gjennomføring av ett av følgende:
- AQF Cert IV;
- Fullført vellykket 0,25 EFTSL studier på bachelornivå eller høyere hos en australsk leverandør av høyere utdanning (eller tilsvarende);
- Spesiell tertiær opptakstest; *
- Universitetsforberedelseskurs; *
- Urfolks orienteringskurs; *
- Aboriginal Student Intake Test; eller*
- Opplevelsesbasert påmeldingsordning. *
* Mer informasjon finner du på oppføringssiden for studiekurs.
For internasjonale studenter inkluderer kravene på ungdomsskolens resultater.
Krav til engelsk (Band 5)
Internasjonale studenter må oppnå en IELTS Academic med et gjennomsnitt på 7,5 eller mer, på tvers av de fire komponentene lytter, snakker, leser og skriver; ingen poengsum under nivå 7.0 i noen av disse komponentene; og en poengsum på 8,0 eller mer i komponentene til å snakke og lytte. Internasjonale skolerte søkere kan også bli pålagt å oppfylle dette kravet.
Minimumskrav til engelsk for dette kurset kan også tilfredsstilles med ett av følgende:
- År 12 Engelsk ATAR / engelsk litteratur ATAR klasse C eller bedre eller tilsvarende;
- Spesiell tertiær opptakstest; *
- Gjennomført 1,0 EFTSL studier på bachelornivå eller høyere i Storbritannia, Irland, USA, NZ eller Canada;
- Universitetsforberedelseskurs;
- Urfolks orienteringskurs; *
- Aboriginal Student Intake Test; *
- AQF Diploma, Advanced Diploma eller Associate Degree; eller
- Fullført 0,375 EFTSL studier på bachelornivå eller høyere hos en australsk leverandør av høyere utdanning (eller tilsvarende).
Merk:
Hvis videregående opplæring og gradsstudier ble fullført i løpet av en periode på to år før de søkte om registrering i Australia, Canada, Irland, New Zealand, Storbritannia eller USA, trenger ikke søkerne å bevise på engelsk kompetanse.
Søkere som har fullført sin videregående utdanning i Sør-Afrika på engelsk og har en bachelorgrad undervist i engelsk fra et Sør-afrikansk universitet, anses å ha oppfylt kravene i det engelske språket.
Søkere fra Seychellene:
Vellykket gjennomføring av International General Certificate of Secondary Education (IGCSE) klasse C eller over, PLUS et fullført 4-årig nasjonalt vitnemål.

kursdetaljer
Semestertilgjengelighet
- Semester 1: Studer heltid ved Joondalup, Mount Lawley
Kursstruktur
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
LIT1200 | Personlig leseferdighet | |
NUM1200 | Personlig tallferdighet |
Studentene må fullføre de to ovennevnte enhetene LIT1200 (Personal Literacy) og NUM1200 (Personal Numeracy) for å tilfredsstille kravene i Literacy and Numeracy Test for Initial Teacher Education Students (LANTITE). Alle studenter som melder seg inn i et akkreditert lærerutdanningskurs (bachelor og grad) fra 1. januar 2017, må fullføre tester om deres personlige nivå av leseferdighet og tallferdighet for å kunne gradueres. Studenter som melder seg på Bachelor of Education (Early Childhood Studies), må fullføre begge komponentene i den personlige litteratur- og tallferdighetstesten for grunnleggende lærerutdanningsstudenter (LANTITE) for å melde seg utover 240 studiepoeng i løpet av løpet.
År 1 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
AED1240 | Drama Arts in Early Childhood Education | 15 |
ECS1240 | Bli en lærer i tidlig barndom | 15 |
ECS1250 | Læring og elever | 15 |
LAN1009 | Kommunikasjonsferdigheter for undervisning og læring | 15 |
År 1 - Semester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
ECS1265 | Småbarns læring og utvikling | 15 |
LAN1265 | Engelsk 1: Muntlig kommunikasjon | 15 |
ECS1245 | Lek og pedagogikk | 15 |
IPP1260 | Forespørsel i profesjonell praksis (barnepass) | 15 |
År 2 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
ECM2260 | Tidlig barndoms matematikk 1 | 15 |
ECS2240 | Veiledning av barns atferd i positive læringsmiljøer | 15 |
MUE2240 | Music Arts in Early Childhood Education | 15 |
SCE2240 | Tidlig barndoms vitenskap og teknologi | 15 |
År 2 - Semester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
ECS3260 | Evaluering og evaluering av småbarns læring | 15 |
HPE2260 | Helse og kroppsøving for små barn | 15 |
LAN2266 | Engelsk 2: Litteraturlæring i de tidlige årene | 15 |
IPP2260 | Forespørsel i profesjonell praksis (K / PP) | 15 |
År 3 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
AED3245 | Visual Arts in Early Childhood Education | 15 |
EDS3240 | Inkludert barn med spesielle pedagogiske behov | 15 |
LAN3246 | Engelsk 3: Literacy in the Junior Primary Years of School | 15 |
SSE3260 | Samfunnsvitenskapelig utdanning i tidlig barndom | 15 |
År 3 - Semester 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
ECM3260 | Tidlig barndoms matematikk 2 | 15 |
EDF3201 | Undervisning i urfolks australske studenter | 15 |
LAN3260 | Engelsk 4: Planlegging og differensiering av den engelske læreplanen i tidlig barndom | 15 |
IPP3260 | Forespørsel i profesjonell praksis 3: Junior Primary | 15 |
År 4 - Semester 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
IPP4350 | Assisterende lærerprogram | 30 |
TPA4100 | Evaluering av prestasjonsevne | 15 |
Enhet fra fordypning | x 1 | 15 |
ELLER | ||
Valgfri enhet | x 1 | 15 |
År 4 - Semester 2
Studentene må velge ett av følgende fire alternativer:
valg 1
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
ECS4330 | Ledende i innstillinger for tidlig barndom | 15 |
Enhet fra fordypning | x 3 | 45 |
Alternativ 2
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
Studenter kan ønske å diversifisere valgfagene sine og utvikle et bredt kunnskapsområde som er relevant for tidlig utdanning. Hvis dette alternativet er foretrukket, må studentene fullføre ECS4330 og ECS4261 samt to (2) enheter fra et av de fem spesialiseringsområdene, eller fra de ekstra valgfagene som er listet nedenfor. Hvis studenter velger dette alternativet, vil ingen fordypning bli registrert i det akademiske transkriptet. | ||
LAN4228 | Literacy Coaching in Junior Primary | 15 |
LIT4260 | Barnelitteratur i klasserommet | 15 |
SCE4270 | Undervisning i integrert vitenskap i ungdomsskoleårene | 15 |
Alternativ 3
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDU4226 | Skolebasert prosjekt | 60 |
Alternativ 4
Enhetskode | Enhetstittel | Kredittpoeng |
EDU4227 | Praksis | 60 |
Kursutbytte
- Bruk bred disiplin kunnskap til en rekke teoretiske og praktiske barndomsituasjoner.
- Formidle kunnskap og verdier fra tidlig barndom i profesjonelle og offentlige sammenhenger.
- Demonstrere et globalt syn med respekt for kulturelt mangfold, inkludert urfolks kulturell kompetanse.
- Demonstrere autonomi, ansvarlighet og skjønn for egen læring og profesjonell praksis.
- Tenk kreativt for å forutse utfordringer og generere disiplinspesifikke løsninger / svar.
- Tenk kritisk for å analysere, tolke og konseptualisere komplekse barndomsproblemer.
- Bruk digital teknologi og leseferdigheter for å få tilgang til, evaluere og syntetisere relevant informasjon fra flere kilder.
- Jobbe samarbeid og demonstrere initiativ for å implementere sosiale, bærekraftige og etiske verdier.
Profesjonell anerkjennelse
Akkreditert av: Australian Children's Education & Care Quality Authority (ACECQA)
Akkreditert av: Teacher Registration Board of Western Australia (TRBWA)
Karrieremuligheter
Dette kurset skaper kvalitetsstudenter som er klare til å begynne i hele barnehageområdet, inkludert undervisning i barn fra fødsel til 8 år.
Mulige fremtidige stillinger
Barnehage, førskolelærer eller ungdomstrinnslærer, barnepleier, pedagogisk leder, senterleder.
Læreplan
Dette kurset er dedikert til å produsere kvalitetskandidater som er klare til å ta arbeid på tvers av sektoren for tidlig oppvekst, inkludert undervisning av barn i alderen 0-3 år, førskole, barnehage, førskole og år 1-3 i en grunnskole. Early Childhood Studies omhandler spesielt barn i alderen 0-8 år, og fokuserer på omsorg og utdanning av barn i denne aldersgruppen i samarbeid med familier og lokalsamfunn. En rekke fleksible opptaksalternativer er tilgjengelige for å passe søkere med ulike behov, som alle kreves for å demonstrere kompetanse innen lese- og regneferdighet, da lærere krever disse ferdighetene for å støtte utviklingen av elevene. Kurset inkluderer også muligheten til å fullføre et raskt siste år og oppnå kvalifisering for ansettelse i skoler fra semester 4 det året. Et sentralt trekk ved dette kurset er den like vekten som legges til både den teoretiske begrunnelsen for tidlig oppvekst og praktisk anvendelse av kunnskap og ferdigheter i et bredt spekter av tidlige barndomsmiljøer. Et koordinert program for profesjonelle praksiserfaringer på sentrale punkter gjennom hele kurset lar studentene knytte forbindelsen mellom teori og praksis, samtidig som de bygger både profesjonelle og generiske ansettelsesevner i reelle omsorgs- og utdanningsmiljøer. I tillegg har studentene mulighet til å skreddersy sin læringserfaring ved å spesialisere seg i læreplanområder av spesiell interesse.
Spesialiseringer du kan studere i dette kurset
- Arts
- Katolske studier
- Kreativitet i tidlig barndom
- Mangfold i tidlig barndom
- Spesialopplæring
Semester tilgjengelighet
- Semester 1: Studer på heltid ved Joondalup, Mount Lawley
Karrieremuligheter
Dette kurset skaper kvalitetskandidater som er klare til å ta arbeid på tvers av sektoren for tidlig oppvekst, inkludert undervisning av barn fra fødsel til 8 år.
Mulige fremtidige stillingsbetegnelser
Barnehage, førskolelærer eller ungdomsskolelærer, faglærer i barnevernet, pedagogisk leder, senterleder.