Digital Learning, Copenhagen 2020 Summer Workshop: Design Across Biological Scales
Copenhagen Institute of Interaction Design
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Tokyo, Japan
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
5 dager
Tempo
Fulltid
Studieavgift
DKK 8 000 / per course *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* 1 070 euro per verksted
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Kunsten å emulere livet: design på tvers av biologiske skalaer!
Workshop Datoer: 3. til 7. august 2020 (14.00 til 22.00 CEST)
Fakultet: Rebeca Mora & Monika Seyfried
Hva er dette verkstedet?
Dette kurset innebærer et aktivt søk og en responsiv framsyn; det innebærer ikke å trekke ut fra naturen, det innebærer læring av den. Mennesker er ikke bare observatører av naturen, som om vi så på den fra en boble. Vi er 100% i naturen. Derfor er geniale og vakre så vel som de utallige strategene som dette kurset er inspirert av, på tide å intensivere oppfinnsomheten og lete etter mer praktiske bruksområder og svar basert på bærekraftige, effektive og til og med estetiske attraktive løsninger som naturen utviklet lenge tid siden. Generelt har design, produkter og systemer inspirert av naturprinsippene potensialet til å være ledende innen innovasjon, energieffektivitet, produksjon av begrensede ressurser og bærekraft generelt.
Den utbredte separasjonen av mennesker fra naturen i vår kultur er en kompleks historie som kan kobles til noen få viktige historiske hendelser. Å se den naturlige verdenen som atskilt fra mennesker er etisk plagsom og empirisk usann. I Anthropocene har hendelser vist oss hvordan skjebnen til arten vår og naturen flettes sammen. Vår artskontroll over naturen destabiliserer den grunnleggende kjemien i det globale klimasystemet. Som et resultat vil ekstreme værhendelser bidra til millioner av mennesker og andre arter som flyktninger. Det er tydelig at på dette tidspunktet i vår globale økologiske krise, vil overlevelse av menneskeheten kreve et grunnleggende skifte i vår holdning til naturen: fra å finne ut hvordan vi kan dominere og manipulere naturen til hvordan vi kan lære av den.
Dette kurset vil inspirere din designetikk på en pragmatisk og kulturelt transformerende måte og kan beskrives som et husk og en tilkobling til naturen som vi er en del av. Vi vil finne bærekraftige og praktiske løsninger på samfunnets problemer ved å etterligne de utallige tilpasningene som naturens mentorer (bakterier, krepsdyr, fugler, planter, skoger osv.) Har utviklet gjennom mange års evolusjon.
Kursbeskrivelse
Dette kurset er utviklet for å introdusere studenter med ulik bakgrunn, interesser og karrierer de grunnleggende grunnleggende elementene i bio-inspirert design fra estetisk og funksjonelt synspunkt, metodikk og anvendelse som designverktøy i kreative prosesser. Deltakerne har muligheten, gjennom dedikert tid og tilgang til kilder av interesse, å utforske anvendelsen av disse grunnleggende fundamentene i sitt eget felt eller interesseområde. Kurset gir muligheten til å koble sammen, se, føle og ta på lokalt biologisk mangfold, og oppleve den flerfaglige, tverrfaglige og tverrfaglige karakteren til et designbord, og lære hvordan man får tilgang til og kommuniserer med mennesker fra forskjellige perspektiver og opplevelser.
Hva vil du lære?
Dette kurset faller innenfor områder som design, vitenskap, problemløsningsmetoder, bærekraft og radikal innovasjon og, i henhold til profesjonell profil, svarer på følgende kjørespørsmål:
- Hvordan kan vi lære av og da etterligne naturlige former, prosesser og økosystemer for å skape mer bærekraftige design?
- Hva ville naturen gjøre her?
- Hvordan gjør vi handlingen om å spørre naturen om råd som en vanlig del av hverdagens oppfinnelse?
Oppkjøpet av følgende ferdigheter, verdier, holdninger og evner vil bli fremmet i løpet av kurset:
- Et etterspurt ferdighetssett for innovasjon, kreativitet og samarbeid
- En mulighet for å bidra til meningsfylt arbeid
- En måte å bringe den naturlige verden inn i profesjonelle og personlige liv
- Evnen til å forstå og generere bærekraftige biomimetiske løsninger
- Samarbeid og ledelse
- Å være forandringen, vi ønsker å se i verden
- Turer til naturen for inspirasjon
- Beundring, respekt og ærefrykt for naturen
- Reinvent hva du lager og hvordan du gjør det
- Infusing livets systemiske visdom til design
- Design bevisst
- Konvertere med naturen
- Å skape forhold som bidrar til livet
- Muntlig og skriftlig kommunikasjon
- Interagere godt med andre, tverrfaglige og tverrfaglige forbindelser.
- Forhandle mens inspirerende tillit og empati
- Dybdegående observasjon
- Paradigmforskyvning
Hvordan lærer du det?
Dette kurset innebærer en tverrfaglig // tverrfaglig / flerfaglig disiplin som krever interaksjon fra fagpersoner i forskjellige formasjoner ved designbordet. Emnet dekker de grunnleggende verktøyene gjennom forelesninger, praktiske øvelser, samtaler og refleksjoner. Gjennom arbeid med spesifikke verktøy i naturen, vil deltakerne utvikle forhold til de andre medlemmene av kurset og miljøet de lærer i. Deltakerne vil bli mer intimt kjent med mangfoldet av lokale arter ved å tilbringe tid utendørs for å fremme en atmosfære av dialog og utveksling.
Kurset avsluttes med en endelig presentasjon av scenen som kalles “Design Laboratory,” som belyser integreringen av læringsprogrammet i et sett med individualiserte instrumenter for dets praksis, styrke og formalisere forholdet til deltakeren og deres fagområde gjennom tilbakemeldinger fra gruppen, øvelser , samtaler og refleksjon. Emnet består av mesterklasser, demonstrativ og teoretisk-praktisk av de forskjellige fagene. Innenfor de didaktiske prinsippene vil nærhetsprinsippet bli implementert, der målet er å integrere undervisning så nær som mulig til elevens hverdag. Vi ønsker å oppmuntre til frie uttrykk, kreativitet, idédugnad og debatter i gruppen.
Generelt kjennetegnes dette kurset av problemløsende og forespørselsbaserte læringsaktiviteter som studentene formulerer og tester sine ideer, drar konklusjoner og avledninger til, og binder og formidler kunnskapen i et samarbeidende læringsmiljø.
- Sosial læring.
- Prosjektbasert læring.
- Forespørsel, spør studentene å formulere sine egne spørsmål.
- Flere intelligenser.
- Praktiske aktiviteter.
- Daglig journal (hjelper elevene til å bedre forstå hvordan deres egne erfaringer bidrar til dannelsen av deres teorier og observasjonsnotater, og deretter sammenligner de dem med en annen student påpeker at forskjellige bakgrunner og kulturer skaper forskjellige utsikter, mens det ikke er feil, bør begge respekteres ).
- Biomimicry verktøy.
- Brainstorming.
- Designtabeller
Enkle konsepter
- Økt A: Bioinspirert design (Emne 1)
- Session B: Principles Of Life (Subject 2)
- Økt C: Designmetodologier (Emne 3)
- Økt D: Casestudier og mentorer
- Økt E: “Design Laboratory”; Pluridissiplinær designtabell.
Er dette for deg?
Det anbefales for en pluridissiplinær gruppe i samsvar med studenter med forskjellig bakgrunn, interesser og karriere. Arten av problemløsing fra dette perspektivet gjenspeiler selve essensen av den tverrfaglige metodikken som brukes for å skape ny kunnskap. For det første er tverrfaglig kunnskap kompleks og fremvoksende, noe som betyr at kunnskapen endres kontinuerlig når den skapes, en idé som paralleller med bioinspirerte løsningsforutsetninger om at folk må tilpasse, dekonstruere og gjenskape etter behov.
Ekspertise trengs:
- Grunnleggende nivå
Meld deg på nå: Det er maksimalt 20 plasser tilgjengelig for hvert verksted, førstemann til mølla. Påmeldingen blir stengt når verkstedene er full.