Graduate Certificate in Marketing Management (Online)
Centennial College
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Online Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 4 118 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
May 2024
* 2-semester undervisningsavgift for kanadiske studenter; $ 14,502,50: 2-semester undervisningsavgift for internasjonale studenter
Introduksjon
Programdetaljer
- Programkode: 2335
- Skole: Handelshøyskolen
- Legitimasjon: Ontario College Graduate Certificate
- Programtype: Graduate Certificate program
- Programlengde: 1 år / 2 semestre
- Startdato: Høst, vinter
- Sted: Online
I løpet av bare to semestre vil Centennial College 's Marketing Management-program forberede deg til å bli en markedsføringsfaglig som utfører et bredt spekter av markedsføringsfunksjoner innen virksomheten, myndighetene og ideelle organisasjoner.
Dette forretningsutdanningssertifikatprogrammet vil dekke markedsføringsledelse sammen med beslektede fag innen merkevareledelse, markedsføringsprosjektledelse, digital markedsføring, markedsføringstjenester, integrert markedskommunikasjon, markedsundersøkelser og internasjonal markedsføringsstrategi. Som et resultat vil du utvikle en solid forståelse av innenlandske og internasjonale markedsføringsproblemer.
Når du er ferdig utdannet, vil du kunne bruke analytiske, beslutningsrike, organisatoriske og kommunikasjonsferdigheter for å støtte markedsføringsaktivitetene til et bredt utvalg av organisasjoner. Du kan også fortsette studiene på et spesialisert område som forskning og analyse eller administrasjon av bedriftskontoer.
I dagens konkurransedyktige marked er det viktig at enhver virksomhet utvikler, implementerer og overvåker en sterk markedsføringsplan. Miljøfaktorer som utviklingsteknologi, samfunnsmessige og bærekraftige behov, demografiske trender, forskriftsendringer og intens konkurranse fortsetter å utfordre markedsføringsfunksjonen for å gi mer avkastning til en organisasjons ulike interessenter. Å forstå hva kundene ønsker og levere produkter og tjenester til dem, er essensen i markedsføring. Dette utfordrende utdanningsprogrammet gir deg muligheten til å utvikle kunnskap og ferdigheter som gjelder dagens arbeidskraft.
Program høydepunkter
- Du lærer å utvikle og anvende markedsføringsstrategi fra et nasjonalt og internasjonalt perspektiv som utnytter markedsundersøkelser.
- Programmet Marketing Management forbereder deg til å administrere utførelsen av viktige markedsføringsprosjekter og ta på deg digital markedsføringsplanlegging og gjennomføring.
- På måter som er interaktive og engasjerende, har du muligheten til å evaluere forskjellene mellom markedsføringsprodukter og markedsføringstjenester og evaluere integrert markedskommunikasjon.
- Programinstruktører er bransjefolk med mange års erfaring, som er tilgjengelige og klare til å hjelpe.
- Når programmet er fullført, vil du være forberedt på å bli med den innenlandske og globale arbeidsstyrken i flere aspekter av markedsføringsstrategi og utførelse.
Opptak
Læreplan
Programoversikt
Semester 1 | Semester 2 |
|
Semestermerknad: |
Programresultat
Programfaglige læringsresultater
Programfaglige læringsresultater beskriver hva nyutdannede på programmet har vist at de kan gjøre med kunnskapen og ferdighetene de har oppnådd i løpet av studiene. Resultatene er nært knyttet til arbeidsplassens behov. Gjennom vurdering (f.eks. Oppgaver og tester) verifiserer studentene deres evne til å utføre disse resultatene pålitelig før de avsluttes.
- Utvikle en kampanjemiks for markedsføring av et produkt eller en tjeneste basert på et identifisert målmarked.
- Utvikle prisstrategier som tar hensyn til antatt verdi, konkurransepress og bedriftens mål.
- Utvikle strategier for effektiv distribusjon av produkter og tjenester.
- Bestem strategier for utvikling av nye produkter og tjenester som er i samsvar med utviklende markedsbehov.
- Evaluer resultatene av markedsaktiviteter ved å bruke kriterier knyttet til budsjettert salg, kostnader og fortjeneste.
- Formuler en markedsplan inkludert markedsføringsmål, markedsmiks, strategier, budsjettmessige hensyn og evalueringskriterier.
- Kommuniser markedsføringsinformasjon overbevisende og nøyaktig i muntlig, skriftlig og grafisk form.
- Utarbeide og levere en salgspresentasjon.
- Vurdere levedyktigheten til å markedsføre et produkt eller en tjeneste i et eller flere internasjonale markeder.
- Gjennomføre primærundersøkelser på markedsforhold for å bestemme eksisterende og potensielle aktivitetsnivåer for bestemte produkter og tjenester.
- Bruk kunnskap og ferdigheter innen menneskelige ressurser og lederskap for å forbedre ytelsen med enkeltpersoner og team for å bidra til den vellykkede markedsføringsfunksjonen til en bedrift.
- Bruk markedsføringsstyringsteknikker i planlegging, ledelse og kontroll av en bedrift.
- Utvikle personlige faglige utviklingsstrategier og planer for å forbedre ledelse, ledelse og markedsføringskompetanse.
- Utvikle strategier for å etablere arbeidsforhold med kunder, kunder og forbrukere som
- Bruk prinsippene for forretningsetikk og samfunnsansvar.
- Forbered markedsføringskomponenten i en forretningsplan.
Karrieremuligheter
Karriereutsikt
- Markedsføringsleder
- Reklameutøvende
- Koordinator for markedskommunikasjon
- Klientmarkedsføringsspesialist
- Kundemarkedsføringsspesialist
- Markedsfører
Arbeidsområder
- forhandlere
- Små bedrifter
- Markedsføringsbyråer
- Forbruksvarer
- franchising
- Gjestfrihet, mat og drikke
- Transport
- institusjoner
- Regjering
- utdanning
- Finansielle tjenester
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.