
Online Canada
VARIGHET
3 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
CAD 6 472 / per year *
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
* undervisning 2 semestre kanadiske studenter; CAD 17 794 - undervisning 2 semestre Internasjonale studenter
Introduksjon
Programdetaljer
- Programkode: 6032
- Skole: Skolen for kommunikasjon, medier, kunst og design
- Legitimasjon: Ontario College Advanced Diploma
- Programtype: Etter-videregående program
- Programlengde: 3 år / 6 semestre
- Sted: Online
Game – Development er et treårig avansert diplomprogram som har som mål å utvikle ekspertspilldesignere som kan lage og utvikle sine egne titler. Programmet vil forberede deg til å bli teknisk kunnskapsrik med evnen til å fremme det konseptuelle og kulturelle potensialet til spill.
Ved å konsentrere seg om de praktiske anvendelsene av spillproduksjonsprosessen fra de kunstneriske, ledelsesmessige og tekniske sidene, vil programmet introdusere deg til 2D- og 3D-designprosesser og grunnlaget for dataprogrammering. Du vil også lære å kommunisere med team av artister og programmerere for å designe effektivt, prototype og iterere sine egne fullt spillbare 2D- og 3D-spill, og få andre profesjonelle og personlige ferdigheter for å lykkes i bransjen.
Program høydepunkter
- Et unikt fokus på utvikling av mobilspill vil hjelpe deg å utmerke deg i et raskt voksende marked
- Du vil lære ferdighetene til å lage spill, fra kunst og kreativ design til grunnleggende programvarekoding
- Individuelt eller som en del av et team, vil du utvikle, prototype og iterere fullt spillbare spill
- Intensiv faglig utvikling vil hjelpe deg med å finne din nisje i denne blomstrende bransjen
Opptak
Læreplan
Semester 1
- COMM-160/161 College kommunikasjon 1
- GDDV-100 Spillteori og -kultur 1
- GDDV-102 lydgrunnlag
- GDDV-103 2D-designprinsipper
- GDDV-105 digital grafikkproduksjon
- GDDV-107 Spillutvikling 1
- GDDV-108 Spilldesignprosess
Semester 2
- COMM-170/171 Høgskolekommunikasjon 2
- GDDV-200 Spillteori og -kultur 2
- GDDV-201 Prosjektledelse for spill
- GDDV-203 2D-animasjon
- GDDV-204 Historien om dataspilldesign: teknologi og kultur
- GDDV-206 Spillutvikling 2
- GDDV-207 Game Studio Practicum 1
Semester 3
- GDDV-300 Spillteori og -kultur 3
- GDDV-302 spillmotorer 1
- GDDV-303 3D-modellering
- GDDV-304 Game Logic 1
- GDDV-305 brukeropplevelse
- GDDV-401 Spillfinansiering og markedsføring
- GNED-500 Global Citizenship: Fra sosial analyse til sosial handling
Semester 4
- GDDV-301 spillindustri
- GDDV-400 nye teknologier
- GDDV-402 spillmotorer 2
- GDDV-403 Motion Capture og 3D-animasjon
- GDDV-404 Game Logic 2
- GDDV-405 Game Studio Practicum 2
- GDDV-500 Storyworks
- GNED Generell utdanning Valgfritt
Semester 5
- GDDV-501 kinematografi for spill
- GDDV-502 spillmotorer 3
- GDDV-503 Game Studio Practicum 3
- GDDV-504 Game Logic 3
- GDDV-505 profesjonell praksis
- GDDV-506 avansert spilldesign
- GNED Generell utdanning Valgfritt
Semester 6
- GDDV-600 Feltplassering
- GDDV-620 Collaborative Studio
Programresultat
Programfaglige læringsresultater
Programfaglige læringsresultater beskriver hva nyutdannede på programmet har vist at de kan gjøre med kunnskapen og ferdighetene de har oppnådd i løpet av studiene. Resultatene er nært knyttet til arbeidsplassens behov. Gjennom vurdering (f.eks. Oppgaver og tester) verifiserer studentene deres evne til å utføre disse resultatene pålitelig før de avsluttes.
- Analyser forskjellene i spillsjangre for å utvikle spill som oppfyller behovene til spesifikke markeder
- Analyser historien til videospill for å sammenligne ulike tilnærminger til spillutvikling
- Støtt utviklingen av spill ved å identifisere og relatere konsepter fra en rekke bransjeroller programmering, design og kunst
- Bidra som individ og medlem av et spillutviklingsteam til effektiv gjennomføring av et spillutviklingsprosjekt
- Utvikle strategier for pågående personlig og faglig utvikling for å forbedre arbeidsytelsen i spillindustrien
- Utfør alt arbeid i samsvar med relevante lover, forskrifter, lovverk, industristandarder og etiske retningslinjer
- Bruk konseptuelle spilldesignelementer for å støtte den pågående iterasjonen, opprettelsen, programmeringen, designen og utviklingen av spill
- Bruk praktiske spilldesignelementer for å støtte den pågående iterasjonen, opprettelsen, programmeringen, designen og utviklingen av unike spillmiljøer, nivåer, karakterer, eiendeler og rekvisitter
- Bruk programmeringsprinsipper og -teknikker for å lage operasjonelle spill eller spillkomponenter
- Bruk kunstig intelligens og/eller nettverksimplementeringsstrategier for å støtte spillmiljøer og simuleringer i sanntid
- Bruk spillmotorfunksjonalitet på et avansert nivå for å støtte sanntidsspill og simuleringer
- Lag originale spillrekvisitter, karakterer og eiendeler basert på konseptene og kravene som er skissert i spilldesigndokumenter
- Bidra til verdensbygging og nivådesign, inkludert bruk av en spillmotor
- Utforme, prototype, utvikle, teste og evaluere prosedyrer for opprettelse, design, programmering, produksjon og testing av spill i et gruppemiljø
- Test, feilsøk og korriger spillkomponenter for å sikre effektiv og passende spillfunksjonalitet
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Karriereutsikt
- Junior spilldesigner
- Utvikler av nettspill
- Videospillutvikler
- 3D-designer
utdanning Pathways
Vellykkede kandidater fra Game – Development avansert diplomprogram har muligheten til å bruke sin læring for studiepoeng mot videre studier på gradsnivå. Nedenfor er gradene fra partnerinstitusjoner som er tilgjengelige for dette programmet.
Vær oppmerksom på at hver partner Pathway har spesifikke krav for å kvalifisere for overføringspoeng, som vurderes av den mottakende partnerinstitusjonen.
Arbeidsområder
Nyutdannede vil være godt posisjonert for å finne arbeid i pulserende "Indie" spillstudioer, Triple-A spillstudioer, animasjonsstudioer, digitale medieselskaper og seriøse/pedagogiske spillselskaper. Nyutdannede vil også være godt rustet til å forfølge gründerspillstart-ups.