Design for brukeropplevelse
BAU, Centro Universitario de Artes y Diseño de Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
6 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 630
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Lær å designe unike brukeropplevelser med fokus på å generere eller forbedre digitale forretningsideer.
Dette kurset er en introduksjon til det grunnleggende i UX Design, med sterkt fokus på digital produktdesign, og dekker alle trinnene fra de grunnleggende UX-prosessene, fra brukerintervjuer til prototyper og brukervennlighetstesting. Gjennom kurset vil du jobbe med å utvikle din egen portefølje, som kan brukes til å demonstrere dine nye ferdigheter umiddelbart. Fullt støttet av ekspertmentorer med tilgang til bransjeledere vil du få virkelige ferdigheter for å utstyre deg for suksess fra dag én.
Studiemetode
Nettbasert læring, inkludert interaktive videoer, oppgaver og forhåndsplanlagte webinarer, og 1:1 nettøkter med mentorer og industri.
I samarbeid med ACCIÓ.
Læreplan
Grunnleggende brukeropplevelse, Double Diamond, benchmarking, interessentstyring, personas, ideer og prioritering, storyboarding, forskningsmetoder, planlegging og gjennomføring av brukerintervjuer, syntese, affinitetskartlegging, prototyping, wireframes, brukervennlighetstesting, presentasjoner og porteføljer.
UX-design
- Hva er User Experience Design
- Definere UX-design
- Prinsipper, rammer og verktøy
- Milepæl: UX-designutfordring
Forskning og innsikt
- UX Research beste praksis
- Forskningsmetoder
- Brukerintervjuer
- Syntese og innsikt
- Milepæl: UX-forskning og syntese
Forfining av konseptet
- Brukbarhetstesting
- Digital syntese
- Itererer på designet ditt
- Lage klikkbare prototyper
- Milepæl: Lag en mid-fidelity-prototype
Kort og problemdefinisjon
- Designtrusser
- Skaper personas
- Referansemåling
- Milepæl: Designkort og persona
Konseptdesign
- Ideer, skisser og storyboarding
- Prioriteringsteknikker
- Papirprototyping og digitale wireframes
- Milepæl: Lag en low-fidelity-prototype
Avsluttende presentasjon og hva er neste?
- Kunsten å fortelle
- Fra presentasjon til portfolio
- Fremtiden til UX
- Grunnleggende brukergrensesnitt for hi-fidelity-design