Ed.D.
Atlantic International University
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Honolulu, USA
Språk
Engelsk, Spansk, Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 350 / per credit
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduksjon
Doktorgrad i utdanning ved AIU:
Ditt AIU-distribusjonsdoktorgradsprogram vil være et skreddersydd program designet akkurat for deg av deg og din rådgiver. Denne fleksibiliteten til å dekke dine behov finnes sjelden i andre fjernundervisningsprogrammer. Studiet vårt krever ikke at hver student studerer de samme fagene og bruker de samme bøkene og studiematerialet som andre studenter. I stedet er våre doktorgradsprogrammer designet akkurat for deg. De er individuelt designet for å dekke dine behov og hjelpe deg med å oppnå dine profesjonelle og personlige mål.
Se og lær mer om AIU i dag!
Atlantic International University","author_url":"","source":""}" />
Opptak
Læreplan
Viktig: Nedenfor finner du et eksempel på emner eller studieretninger som du kan utvikle og jobbe med i løpet av studiet. Dette betyr på ingen måte at nevnte eksempel innebærer å være en komplett liste du er forpliktet til å utføre på AIU, men at den brukes av deg som den er, et eksempel eller en guide til din tjeneste. Vi minner deg om at AIU ikke krever at studentene følger en standardisert læreplan. Vil du lære mer om læreplanutforming ved AIU? ( Kurs og studieplaner )
Temaer og studieretninger innen utdanning:
Epistemologiske problemer med pedagogisk forskning Forskning i samtidige problemer med pedagogisk utvikling Holistiske særtrekk ved psykopedagogikk i utdanningsinstitusjoner Moderne problemer med vitenskap Computing i pedagogikk
Sammendrag av emner og områder innen utdanning:
Epistemologiske problemer med pedagogisk forskning
Formålet
Utdype studiet av vitenskapelig-pedagogiske forskningsmetoder.
Bibliografi
- Kollektiv av forfattere ved University of Havana. Sosial forskningsmetodikk. ENPES UH Cuba, 1980
- Fox, O. Prosessen med forskning i utdanning. Universitetet i Navarra. Spania, 1987
- Bunge, Mario. Vitenskap, dens metode og filosofi. XXI århundre. Buenos Aires, 1973
- Gay, LR Utdanningsforskning: Kompetanse for analyse og anvendelse. 2.. Ed. Charles Merrill Publishing Company. Columbus O. 1981
- Medawar, PB Råd til en ung forsker. FCE Mexico, 1982
- Plutchink, R. Foundation of Experimental Research. 3.. Haper og Row. New York
- Popper, KR The Logic of Scientific Inquiry. Ed. Tecnos. Madrid, 1985
- López Cano, J. Luis. Vitenskapelige metoder og hypoteser. Ed. Trillas. Mexico, 1983
- Cortés del Moral, R. Den dialektiske metoden. Ed. ANUIES. Mexico, 1977
- Fra Gortari, Eli. Konklusjoner og bevis i vitenskap. Ed Ocean. Barcelona, 1983
- Dominowski, RL Research Methods. Englewood Cliffs. NJ Prentice - Hall. 1980
- Pardinas Felipe. Metodikk og teknikker for samfunnsvitenskapelig forskning. Ed. XXI Century. Mexico, 1969
- Polit. DF OG Hungle BP Essential of Nursing Research. Ed. JB Lippincott. Philadelphia, 1985
- Garza Ario marked. Manual for forskningsteknikker. 3.. Ed. College of Mexico. 1981
- Sosa Martínez José. Vitenskapelige metoder. Ed. SITESA. Mexico, 1990
Undersøkelse av samtidige problemer med pedagogisk utvikling
målsettinger
Oppdage og løse nåværende og potensielle pedagogiske problemer.
Det pedagogiske arbeidet til lærere basert på behovet for å lage gjennomførbare alternative metodiske strategier for løsninger og innovative utviklingsforslag innen profesjonell praksis.
Bibliografi
- Pino Guzmán Esther María. Samtids problemer med pedagogisk utvikling. Red. IMEP. Mexico, 1996.
- Forfatterkollektiv. Round Table and Special Conference on Pedagogy 95. Ed. El Palacio de la Convencion. Cuba 1995.
- Konstantinov, NA et a Fundamental Problems of Pedagogy. Ed. Min. Av utdanning. Havana, 1962.
- Molibog, AG Issues of the Scientific Organization of Pedagogical Work in the Higher School. Ed. Universidad de Oriente. Santiago de Cuba s / a.
- Serra, C. et al. Utdanning begynner med livet. Red. Mennesker og utdanning. Havana, 1979.
- Ulike forfattere. Pedagogisk antologi I. IMEP. Mexico, 1996
- Ulike forfattere. Pedagogisk antologi II. (Pedagogiske paradigmer og pedagogiske modeller. IMEP. Mexico, 1996.
- Ulike forfattere. Pedagogisk antologi III. (Pedagogiske paradigmer og kubanske og meksikanske utdanningsmodeller) IMEP. Mexico, 1996.
Holistiske særtrekk ved psykopedagogikk i utdanningsinstitusjoner
målsettinger
Vurder psykologiens rolle for å løse samtidige utdanningsproblemer.
Modell, bruk og evaluer effektiviteten av intervensjonsteknikker for å løse utdanningsproblemer.
Bibliografi
- Wolman. Benjamin, B. Manual of General Psychology. Vols. I, II og III Ed. Martínez Roca SA Barcelona, 1979.
- Ulike forfattere. Psykopedagogisk antologi. Vols. I, II og III IMPE. Mexico, 1996.
- Braustein Nestor, A. Et al. Psykologi: Ideologi og vitenskap. Ed. XXI Century. 7. utg. Mexico, 1981
- Caparros, Antonio. Psykologiens historie. Utg. CEAC. Barcelona, 1990
- Smirnov A. A, Leontiev AN et al. Psychology. Ed. National Printing of Cuba. Havana, 1961
- Technical Encyclopedia of Education Vols. I til VI. Ed. Santillana. Regissør Sergio Sánchez Cereso. Madrid, 1975
- Jodar, Julian. Encyclopedia of Ocean Psychology. Ed Ocean. Barcelona, 1984 bind. I, II og III.
- Gispert, Carlos. Barne- og ungdomspsykologi. Vols. I, II og III Ed. Ocean. Barcelona, 1984.
- Kollektiv av forfattere IMEP-UC. Holistiske særtrekk ved psykopedagogikk i utdanningsinstitusjonen. IMEP. Mexico, 1996
- Rubistein SL Utviklingen av psykologi. Prinsipper og metoder. Ed. National Havana. Cuba, 1964
- González, F. Prinsipper og kategorier av psykologi. Red. Mennesker og utdanning. Havana, 1983
- González, F. Personligheten. Din utdannelse og utvikling. Red. Mennesker og utdanning. Havana, 1989
Samtidsproblemer i vitenskap
Formålet
Analyser sammenhengen Science - Technology - Society - Development; et humanistisk perspektiv under dagens forhold.
Bibliografi
- Yordi García, Mirtha. Samtids vitenskapsproblemer. Ed. IMEP México, 1995
- Forfatterkollektiv. Sosiale problemer med vitenskap og teknologi. Ed. Félix Várela. Havana, 1994
- Núñez, Jorge Y. Vitenskap, kultur og sosial utvikling. Ed. Univ. Of Camagüey. Camaguey, 1990
- Núñez Jorge Y. Teoretisk vitenskapstolkning Ed. Univ. De Camagüey. Camaguey, 1989
- Figaredo, F. Conference on Social Problems of Science and Technology. Brukerinformasjon. Ed. Univ. Of Camagüey. Camaguey, 1995
Databehandling i pedagogikk
målsettinger
Utdype kunnskapen om anvendt databehandling i utdanningsutvikling.
Utvikle kreativiteten til kognitiv evne i anvendt databehandling i pedagogisk vitenskapelig forskning.
Bibliografi
- Ulike forfattere. Pedagogisk-pedagogisk databehandlingsantologi. Red. IMEP. Mexico, 1996
Avhandling i utdanningsprosjekt:
- MBM900 PhD-forslag
- MBM902 doktorgradsavhandling (15 000 ord)
Publisering: Hver kandidat fra doktorgrad i bedriftsøkonomi må publisere doktorgradsavhandlingen sin på nettet i det offentlige eller gjennom profesjonelle blader og aviser.