Utforske lek: Viktigheten av lek i hverdagsløpet - University of Sheffield
FutureLearn
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
7 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 104 / per course *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* du kan lære det gratis eller oppgradere kurset og ha ekstra fordeler for $ 94
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Å forstå arten og verdien av lek gjennom livene våre, på tvers av kulturer og samfunn.
Hvorfor bli med på kurset?
Dette kurset fra School of Education ved University of Sheffield vil oppmuntre deg til å tenke annerledes om leken.
Vi vil diskutere definisjoner av lek og aktuelle debatter om hvordan artens rolle endres. Hjelper lek oss å lære? Kan det forberede unge mennesker til å lykkes i voksenverdenen? Er alle former for lek bra for oss?
Hvilke temaer vil du dekke?
- Historien og mangfoldet av lek
- Definisjoner og retorikk av lek
- Spill på tvers av levetid, kulturer og sammenhenger
- Lek i ute- og innemiljøer
- Følelser, kjønn og lek
- Traumer og lek
- Funksjonshemming og lek
- Tenåringer, voksne og lek
- Intergenerasjonell lek
- Moderne teknologi og lek
- Forholdet mellom virtuell lek og omverdenen
- Lek, nysgjerrighet, kreativitet og innovasjon
Hvem er dette akkreditert av?
CPD-sertifiseringstjenesten: Dette kurset er sertifisert av CPD-sertifiseringstjenesten i samsvar med kontinuerlige fagutviklingsprinsipper.
Når vil du begynne?
De fleste FutureLearn kurs kjøres flere ganger. Hver løpet av et kurs har en fast startdato, men du kan delta i den og jobbe gjennom den etter at den har startet.
- Tilgjengelig nå
Hva vil du oppnå?
Ved slutten av kurset vil du kunne:
- Beskriv Brian Sutton-Smiths syv retorikk om spillet.
- Utforsk historien til leker og spill.
- Identifiser kontinuitet og endring i lek gjennom århundrer.
- Sammenlign lekeaktiviteter på tvers av kulturer.
- Debatter innvirkningen av moderne teknologi på stykket.
- Undersøk hvor barn og tenåringer leker i nabolaget ditt.
- Diskuter tilbudet og ekskluderingen av lekeområder i samfunnet.
- Utforsk rollen som følelser og kjønn i barns lek.
- Evaluer lekens rolle i tider med sykdom, traumer eller ulykker.
- Undersøk typer spill i virtuelle verdener.
- Oppsummer erfaringer fra aktivister, utøvere og foreldre i forhold til funksjonshemming og lek.
- Demonstrere en forståelse av det alvorlige spillet gjennom lekne oppdrag.
- Reflekter over forholdet mellom lek, kreativitet og innovasjon på arbeidsplassen.
Hvem er kurset for?
Lek er en grunnleggende del av innovasjon og kreativitet på tvers av en lang rekke fag, karrierer, disipliner og bransjer, fra mote og ingeniørfag til undervisning og næringsliv.
Dette kurset vil være av interesse for deg hvis du ønsker å jobbe eller studere innen psykologi, lekearbeid, barndomsstudier, leketerapi, sykehuslek, undervisning, barnepass, eller hvis du bare vil forstå forholdet ditt til barna i livet ditt og ditt eget lek.
Hvem vil du lære med?
Elizabeth Wood (pedagog) Jeg er professor i utdanning ved University of Sheffield og spesialiserer meg på å forske på lek. Det har vært fascinerende å utvikle MOOC med kolleger på tvers av forskjellige fagområder. | Jackie Marsh Jeg er professor i utdanning ved University of Sheffield. Jeg er interessert i barns utvikling av digitale leseferdigheter og kreativitet gjennom deres engasjement i skapende og skapende rom. |
Hvem utviklet kurset?
University of Sheffield
University of Sheffield er et av verdens topp 100 universiteter med et rykte for dyktighet i undervisning og forskning.
Bli med på dette kurset
Gratis | Oppgradering | ubegrenset |
Bli gratis, så får du:
| Oppgrader dette kurset så får du:
| Kjøp ubegrenset, så får du:
|