Universitetets mastergrad i inkluderende utdanning, demokrati og samarbeidende læring
Universitat de Vic
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 3 170 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* totalpris for mesteren
Introduksjon
Målet med masteren er å trene fagfolk til å utforme, implementere og evaluere intervensjonsforslag som tar sikte på å legge til rette for mangfold i læringsprosesser i sosiale og pedagogiske omgivelser for større inkludering av mennesker.
Master gir lærere opplæring i prinsippene og modellene for teori og deltakende forskning som inkluderende, demokratisk og samarbeidsbasert læringsbasert utdanning er basert på, både i sosiale og pedagogiske omgivelser.
På samme måte gjør mastergraden det mulig å analysere faktorene til sosialt, kulturelt mangfold og derivater av personlige forhold som fungerer som barrierer. Det danner også en måte å planlegge pedagogisk praksis i skolen og sosiale omgivelser som inkluderer universelle tiltak for å støtte inkludering slik at de fungerer som autentiske utdannings- og læringsfellesskap. Den gir verktøy for pensumplanlegging og personalisering , inkluderende vurderingsprosesser som bruker et kompetanse rammeverk, og utvikling av metodologiske og organisatoriske strategier basert på samarbeidende læring som kan fremme en inkluderende og rettferdig respons i klasserommet. Til syvende og sist fokuserer mastergraden på hvordan man kan fremme etableringen av inkluderende demokratiske og deltakende miljøer i skole- eller sosiale omgivelser.
Nyutdannede vil bli opplært til å samhandle i globale og internasjonale sammenhenger for å identifisere behov og nye realiteter som gjør det mulig å overføre kunnskap til nåværende eller nye fagutviklingsfelt, med evnen til å tilpasse seg og selvstyre i faglige og forskningsprosesser .
- Studiepoeng: 60 studiepoeng
- Datoer: fra oktober til juni
- Modalitet: online
- Undervisningsspråk: spansk
- Orientering: Profesjonell og forskning
- Koordinator: Dr. José Ramon Lago ([email protected])
- Adressert til: Universitetsutdannede i lærer i grunnskolen, grunnskoleopplæring, sosialpedagogikk, pedagogikk, psykopedagogikk og psykologi eller andre universitetsutdannede knyttet til utdanning og inkludering