TESOL Strategies: Supporting ESL Students in Mainstream Classrooms Course - The University of Glasgow
FutureLearn
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online Australia
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
3 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Lær de grunnleggende prinsippene, hensynene og strategiene for å dyrke et rikt språkmiljø.
Utforsk strategier for å støtte språkbehovene til elever
Med økt migrasjon og flyktningestrømmer, møter de fleste lærere stadig flere studenter i sine vanlige klasserom. Dette kurset er designet for lærere på alle nivåer, som jobber med språklærere på tvers av læreplanen.
Dette kurset vil gi deg ny innsikt i de forskjellige sidene ved språket, språkopplæringsprosessen og kravene til forskjellige fagområder. Det vil gjøre deg i stand til å berike din daglige praksis for å sikre at behovene til språklærerne blir oppfylt.
Hvilke temaer vil du dekke?
- Hva innebærer språk og hva innebærer språkopplæring?
- Hva slags pedagogikk kan støtte språklæreren i innholdsundervisning?
- Hvordan kan jeg utvikle tale- og lytteferdigheter for ESL-elevene mine i det vanlige klasserommet mitt?
- Hvordan kan jeg utvikle lese- og skriveferdigheter for mine ESL-elever i det vanlige klasserommet mitt?
- Hvordan kan jeg berike tilbakemeldingene mine og snakke i klasserommet for å hjelpe språklæreren bedre?
Når vil du begynne?
- Dato blir kunngjort.
Hva vil du oppnå?
Ved slutten av kurset vil du kunne:
- Utforsk de mange dimensjonene som er involvert i å lære et språk.
- Diskuter hvordan språkelever kan variere i forhold og behov.
- Tolke de forskjellige registerene og språkgenrene på jobben i skolens omgivelser.
- Design strategier og aktiviteter som kan støtte språklærere i vanlige klasser.
Hvem er kurset for?
Praktiserende lærere, både grunnskoler og videregående, som tilbyr engelskundervisning i skolene. Det er ønskelig med en grunnleggende undervisningskompetanse, eller erfaring med å jobbe i engelsk medium klasserom.
Mens lærerne ikke er tilgjengelige for å lette dette løpet, oppfordrer vi deg til å samarbeide med andre elever, og det er muligheter for å gjøre dette gjennom hele kurset.
Hvem vil du lære med?
Catherine Doherty Catherine Doherty er professor i pedagogikk og sosial rettferdighet ved School of Education ved University of Glasgow. Hennes arbeid er informert av utdanningssosiologien og anvendt språkvitenskap. | Sally Zacharias Jeg er en anvendt språkforsker og lærerutdanner med over 20 års lærerfaring. Jeg jobber for tiden på School of Education ved University of Glasgow på MSc / MEd TESOL-programmet. |
Hvem utviklet kurset?
University of Glasgow
University of Glasgow ble grunnlagt i 1451 og er det fjerde eldste universitetet i den engelsktalende verden. Det er medlem av den prestisjetunge Russell Group av ledende britiske forskningsuniversiteter.
Lær på FutureLearn
Din læring, dine regler
| Bli med i et globalt klasserom
| Kartlegg fremgangen din
|