Lær de grunnleggende prinsippene, hensynene og strategiene for å dyrke et rikt språkmiljø.Utforsk strategier for å støtte språkbehovene til eleverMed økt migrasjon og flyktningestrømmer, møter de fleste lærere stadig flere studenter i sine vanlige klasserom. Dette kurset er designet for lærere på alle nivåer, som jobber med språklærere på tvers av læreplanen.
Dette kurset vil gi deg ny innsikt i de forskjellige sidene ved språket, språkopplæringsprosessen og kravene til forskjellige fagområder. Det vil gjøre deg i stand til å berike din daglige praksis for å sikre at behovene til språklærerne blir oppfylt.Hvilke temaer vil du dekke?Hva innebærer språk og hva innebærer språkopplæring?
Hva slags pedagogikk kan støtte språklæreren i innholdsundervisning?
Hvordan kan jeg utvikle tale- og lytteferdigheter for ESL-elevene mine i det vanlige klasserommet mitt?
Hvordan kan jeg utvikle lese- og skriveferdigheter for mine ESL-elever i det vanlige klasserommet mitt?
Hvordan kan jeg berike tilbakemeldingene mine og snakke i klasserommet for å hjelpe språklæreren bedre?Når vil du begynne?Dato blir kunngjort.Hva vil du oppnå?Ved slutten av kurset vil du kunne:Utforsk de mange dimensjonene som er involvert i å lære et språk.
Diskuter hvordan språkelever kan variere i forhold og behov.
Tolke de forskjellige registerene og språkgenrene på jobben i skolens omgivelser.
Design strategier og aktiviteter som kan støtte språklærere i vanlige klasser.Hvem er kurset for?Praktiserende lærere, både grunnskoler og videregående, som tilbyr engelskundervisning i skolene. Det er ønskelig med en grunnleggende undervisningskompetanse, eller erfaring med å jobbe i engelsk medium klasserom.
Mens lærerne ikke er tilgjengelige for å lette dette løpet, oppfordrer vi deg til å samarbeide med andre elever, og det er muligheter for å gjøre dette gjennom hele kurset.Hvem vil du lære med?
Catherine Doherty
Catherine Doherty er professor i pedagogikk og sosial rettferdighet ved School of Education ved University of Glasgow. Hennes arbeid er informert av utdanningssosiologien og anvendt språkvitenskap.
Sally Zacharias
Jeg er en anvendt språkforsker og lærerutdanner med over 20 års lærerfaring. Jeg jobber for tiden på School of Education ved University of Glasgow på MSc / MEd TESOL-programmet.
Hvem utviklet kurset?University of Glasgow
University of Glasgow ble grunnlagt i 1451 og er det fjerde eldste universitetet i den engelsktalende verden. Det er medlem av den prestisjetunge Russell Group av ledende britiske forskningsuniversiteter.Lær på FutureLearn
Din læring, dine reglerKursene er delt inn i uker, aktiviteter og trinn, men du kan fullføre dem så raskt eller sakte du vil
Lær gjennom en blanding av bite-sized videoer, artikler i lang og kort form, lyd og praktiske aktiviteter
Hold deg motivert ved å bruke Progress-siden for å holde oversikt over trinnene du har fullført og vurdert
Bli med i et globalt klasseromOpplev kraften til sosial læring, og la deg inspirere av et internasjonalt nettverk av elever
Del ideer med jevnaldrende og kursutdannere på hvert trinn i kurset
Bli med i samtalen ved å lese, @ like, like, legge til bokmerker og svare på kommentarer fra andre
Kartlegg fremgangen dinNår du jobber gjennom kurset, bruk varsler og Progress-siden for å veilede læringen din
Når du er klar, merker du hvert trinn som fullført, har du kontroll
Fullfør 90% av kurstrinnene og alle vurderingene for å få sertifikatet ditt