Les den offisielle beskrivelsen

De siste dagene til å registrere!

Dette spesialiseringskurset fokuserer på spørsmål som er relevante for lærere av fremmedspråk som søker profesjonell utvikling og sertifisering i bruk av ny teknologi i fremmedspråkundervisning både i online og blandede innstillinger. Kurset tilbys på engelsk.

Hovedvekten i kurset er på praksis og innovasjon, noe som gir deltakerne mulighet til å reflektere over ulike undervisningsscenarier mediert av teknologier. Kurset vedtar en praktisk tilnærming, og deltakerne vil bruke et bredt spekter av applikasjoner for kursoppgaver og prosjekter. Det gir også en oversikt over nyere trender innen datastøttet språkopplæring (CALL), inkludert teoretisk begrunnelse og praktiske implikasjoner for bruk av ny teknologi i undervisning og læring av fremmedspråk.

Denne ettespesialiseringskurset består av tre fag (5 studiepoeng hver), som sammen gir en oversikt over nye trender innen datastøttet språkopplæring (CALL). Den fokuserer på aspekter som spenner fra nettbasert samarbeid og rådene til verktøy som brukes til slikt samarbeid, til datamediert kommunikasjon (CMC), samt digital leseferdighet og sosial tilstedeværelse i undervisning og læring av fremmedsprog på nettet.

Kurset gir en "sandkasse" plass for å eksperimentere med nye tilnærminger til undervisning og læring med teknologier, samt for gjennomgang av elektroniske verktøy og nye applikasjoner. De foreslåtte teknologiske eller metodologiske løsningene som diskuteres i kurset, vil forsøke å reagere på utfordringene i undervisning i fremmedspråk som lav studentmotivasjon, dårlige læringsresultater, tilgjengelighetsproblemer og høye utfallssatser.

Kurset inneholder en sterk komponent av refleksjon og erfaringsdeling ved å bygge på deltakernes egne undervisningskontekster, noe som gjør det spesielt relevant for lærerens daglige praksis.

Mål

Hovedmål:

  • Integrering og anvendelse av eksisterende IKT-verktøy i fremmedspråkundervisning
  • Anskaffelse av prosedyrer, analyseprosesser og beslutningsstrategier for å inkludere nye teknologier i undervisningspraksis
  • Utvikle en metodisk og praktisk forståelse av blandet og fullt online fremmedspråkundervisning
  • Opplæring i blandede og fullt online vurderingsmetoder i fremmedspråkundervisning
  • Å skaffe seg en forståelse av de viktigste prinsippene og bekymringene innen CALL
  • Bruke kurskunnskap og praksis til egen undervisningssammenheng

profiler

  • Utenlandske lærere
  • Pre-service og praktiserende lærere i grunnskolen, videregående, høyere eller høyere utdanningsinstitusjoner
  • Skoleansvarlige, styremedlemmer, lederlærer og ansatte i tilsvarende lederstillinger
  • E-læring fagfolk
  • Lærer trenere

Kompetanse

Spesifikk

  • Å jobbe sammen på et felles online prosjekt
  • Å utvikle kritisk tenkning
  • Å kunne strukturere og presentere informasjonen og kunnskapen som er oppnådd ved hjelp av ulike multimediaformater
  • Å finpusse teamarbeid ferdigheter
  • Å søke etter og behandle relevant informasjon på nettet
  • Å kritisk analysere innovative webapplikasjoner
  • Å kunne gi konstruktiv tilbakemelding på jevnlig arbeid og prosjekter
  • Å utvikle faglig presentasjon og skriveferdigheter

Hvem det er rettet mot

Engelsk lærere undervisning i grunnskolen, videregående, høyere utdanningsinstitusjoner samt engelskspråklige lærere på språkskoler. Selv om kurset hovedsakelig er ment for engelskspråklige lærere, da undervisningsspråket vil være engelsk, kan hovedkonseptene og læringsutvalgene brukes til undervisning i andre språk.

Lærerutdannere og erfarne språklærere som ønsker å utvikle og oppvike sin faglige kunnskap og utvide deres pedagogiske og metodiske landskap.

Pre-service og nybegynner lærere som kan dra nytte av en oversikt over nyere trender innen blandet og online språkundervisning, noe som gir dem en konkurransefortrinn i det engelskspråklige lærermarkedet.

E-læring fagfolk ønsker å utforske andre karriereveier eller å spesialisere seg i fremmedspråkundervisning.

Undervisere i ledende stillinger som trenger å ta pedagogisk forsvarlige beslutninger om opptak av ulike teknologiske løsninger (LMS, teknisk utstyr og infrastruktur) i deres spesifikke skoleinnstilling eller læringsmiljø.

Karriereveier. Professionals

  • Karriereutvikling innen fremmedspråkundervisning.
  • Konkurransemessig fordel for lærere i tjeneste eller før tjeneste
  • Ledelse stillinger i skoler, videregående skoler og språkskoler.
  • Læringsstillinger i nettbasert utdanning, for eksempel UOCs senter for moderne språk.
  • Pedagogiske fagfolk setter sammen online eller blandet språk læringskurs.
Program undervist i:
Engelsk

Se 15 flere kurs fra UOC Universitat Oberta de Catalunya »

Dette kurset er Nettstudier
Startdato
okt. 2019
Duration
1 semester
Heltid studier
Pris
1,450 EUR
Deadline
Etter sted
Etter dato
Startdato
okt. 2019
Sluttdato
Søknadsfrist

okt. 2019

Location
Søknadsfrist
Sluttdato