Sosial mediestrategi: Skape engasjement, innsikt og handling på kort kurs
MIT Sloan School of Management (Get Smarter)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Cambridge, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
6 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 2 800
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Få en endelig guide til å utnytte sosiale medier for organisatorisk suksess.
“Jeg har forsket på sosiale medier i 20 år. Jeg brukte fire år på å skrive det jeg håper er den definitive guiden til sosial mediehåndtering og -strategi for det 21. århundre, og jeg kunne ikke vært mer spent på å dele det med verden. ”
- Sinan Aral, direktør og sjef for sosial analyse og storskalaeksperimentering, MIT Sloan School of Management
Spørsmål og svar
Besøk kurssiden for å finne ut mer om kommende sesjonsdatoer, programpris og mer:
Hvis du har andre spørsmål, kan du kontakte:
1 617 997 4979
[email protected]
Bestill en avtale med kurskonsulenten din
Ideelle studenter
Er dette kurset for deg?
De funksjonelle og strategiske ferdighetene som undervises i dette sosiale mediestrategikurset fra MIT Sloan kan brukes på tvers av enhver organisasjon, både i offentlig og privat sektor. Bedriftsledere og markedsføringsfolk vil alle dra nytte av de ulike casestudiene som vises gjennom hele programmet, samt de praktiske rammene for å navigere i dagens sosiale mediemiljø. Det er også relevant for frivillige organisasjoner, regjeringer, beslutningstakere og påvirkere som ønsker å påvirke og engasjere sitt publikum på en effektiv, men etisk måte.
Programresultat
Du går bort med:
- Evnen til å utnytte sosiale medier for å oppnå strategiske organisatoriske mål ved å bruke MITs strenge vitenskapelige tilnærming.
- En omfattende forståelse av det økonomiske og nevrologiske grunnlaget for sosiale medier, og hvordan disse kan brukes til å drive publikumsengasjement, innsikt og handling.
- En taktikkbok, som inkluderer strategier for å forbedre markedsføring og fremme atferdsendring i en hypersosialisert verden.
- Innsikt fra det verdenskjente MIT-fakultetsmedlem Sinan Aral, samt innflytelsesrike bransjeeksperter som deler virkelige case-studier i sosiale mediers suksess.
Læreplan
I løpet av varigheten av dette nettbaserte programmet vil du jobbe gjennom følgende moduler:
- Modul 1: Hypemaskinen: Sosiale medier og hjernen
Lær mer om hvordan sosiale medier påvirker hjernen. - Modul 2: The Economics of Social Media: Utnytte oppmerksomhetsøkonomien
Oppdag hvordan økonomiske krefter former Hype Machine. - Modul 3: Under the Hood of the Hype Machine: How Social Media Works
Utforsk anatomien til Hype Machine. - Modul 4: Personlig masseovertalelse
Utforsk hvordan personlig tilpassede overtalelsesteknikker kan inkorporeres i markedsføring. - Modul 5: Hypersosialiseringshåndbok
Lær hvordan du bruker de fem taktikkene til hyperspesialiseringsspilleboken i konteksten din. - Modul 6: The Future of the Social Media Hype Machine
Utforsk fremtidige trender og etiske hensyn for sosiale medier.
Vær oppmerksom på at modultitler og deres innhold kan endres under kursutvikling.
Administrer tiden din
GetSmarters læringsmodell er utviklet for å hjelpe deg, som en profesjonell, forbedre ferdighetene dine uten å gå på akkord med arbeids- og familieansvar. Kursarbeidet er delt opp i ukentlige, håndterbare små moduler, med inkrementelle tidsfrister, designet for å hjelpe deg med å trimme deg selv gjennom kursets varighet og gi deg benplass til å jobbe når det passer deg best.
I begynnelsen av hver modul vil du bli presentert med kursinnholdet og oppgavene som er nødvendige for å fullføre. Du har også tilgang til suksessrådgiveren din som vil hjelpe deg med å administrere tiden din og støtte deg med eventuelle administrative eller tekniske spørsmål du måtte ha.
Galleri
Opptak
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Søk arbeidsgiverassistanse
Ved å forbedre dine ferdigheter og bransjekunnskap, vil du ha innflytelse på suksessen til organisasjonen din. Hvorfor vil du ikke be sjefen din om å hjelpe deg med å finansiere studiene dine hvis det kommer til å ha innvirkning på måten du driver forretning på?
Av våre tidligere studenter har 37 prosent mottatt økonomisk støtte fra arbeidsgiver. Du kan også be om hjelp.
Hvis du er en lærings- og utviklingsleder (L&D), eller involvert i opplæring og oppgradering for en organisasjon, kan du be om informasjon om vårt bedriftstilbud på vår GetSmarter for bedrift-side.