Online mastergrad i tverrmedial markedskommunikasjon
eLearning Academy for Communication GmbH
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Engelsk, Tysk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
2 semestre
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 8 900 / per course
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Ønsker du å utdype kunnskapen din om tverrmedial markedskommunikasjon og øke dine karrieremuligheter? Kunne du tenke deg å studere uavhengig av tid og sted og selv bestemme hvor mye tid du vil bruke på videreutdanningen? Gir din yrkeserfaring deg følelsen av at du ikke kan lære noe nytt på et bachelorprogram? Vil du fortsatt avrunde din faglige kompetanse og dermed forbedre din faglige status? Har du allerede fullført en grad i markedsføring og befinner deg nå i kommunikasjons- og markedsføringsbransjen og trenger akutt mer kompetanse på feltet? Ser du etter et tverrfaglig studieprogram som kombinerer kunnskap fra ulike institutter og mange års erfaring? Og alt dette i kombinasjon med individuell støtte? Da er nettstudiet Markedskommunikasjon i spesialiseringen Cross-media Marketing Communication International det rette for deg!
Du kan studere i vårt nettbaserte masterprogram hvis du har en internasjonalt anerkjent bachelorgrad eller tilsvarende yrkeserfaring. I løpet av nettstudiet i markedskommunikasjon vil du gjennomføre 14 av de 15 modulene ved å utarbeide de tildelte oppgavene og en modul gjennom en eksamen. På slutten av studiene dine vil du presentere masteroppgaven din i arkivet for tverrmedial markedskommunikasjon til et lite styre med sensorer online eller på stedet.
Opptak
Læreplan
Emnet består av tre nivåer der det skal gjennomføres totalt 15 moduler.
Modulene er på 4 eller 2 stp. Masteroppgaven (14 stp) avslutter emnet.
Du avslutter modulene med å utarbeide en moduloppgave. Et unntak fra dette er den juridiske modulen, som avsluttes med en nettbasert eksamen. De fjorten utdypingene omfatter mellom syv og femten sider. Kun kommunikasjonskonseptet er en noe lengre oppgave. Du kan redigere alt innhold når og hvor du vil. I design- og masteroppgavemodulene har du tre nettseminaravtaler hver. Her kan du også velge dato og delta hvor du vil. Det eneste du trenger er stabil internettilgang.
Totalt er det fjorten oppgaver, en prøve, en masteroppgave og en mastereksamen som skiller deg fra graden din.
Første læringsstadium
I trinn 1 skal du gjennomføre tre moduler med generelt markedsførings- og kommunikasjonsinnhold. På dette nivået finner du også modulen Vitenskapelig skriving og empirisk samfunnsforskning. Dette er en modul, der vi introduserer deg for litteraturbasert og evidensbasert arbeid og dermed legger et godt grunnlag for arbeidet som skal gjøres i påfølgende moduler.
Andre læringsfase
I trinn 2 tar vi for oss hverdagspraksisen med tverrmedial markedskommunikasjon. Dette inkluderer arbeid med tekst, bilder og video, samt eventkommunikasjon, integrert kommunikasjon, PR og det praktiske feltet markedskommunikasjon generelt. I kommunikasjonskampanje- og designmodulen lager du ditt eget tverrmedial kommunikasjonskonsept. En oppgave som også kan tjene deg som et utstillingsvindu for jobbsøknader.
Tredje læringsstadium
I trinn 3 setter vi et sterkt fokus på fremtiden. Vi skiller bildeorientert fra salgsorientert markedskommunikasjon for å bringe dem sammen igjen i en tverrmedial tilnærming som gjenspeiler trendene innen markedskommunikasjon. Omdømme og krisekommunikasjon som høye kommunikasjonsfagfolk, samt jus og etikk for kommunikasjonsbransjen legger til rette for at du kan bli seniorkonsulent.
Seminaret for masteroppgaven er tilordnet nivå 3, fordi du på dette tidspunktet allerede skal ha gjennomført noen moduler for å velge et passende emne. I prinsippet står du imidlertid fritt til å bestemme når du vil starte seminaret. Du starter seminaret hver gang du har en eksponering å presentere. Enkel påmelding for en online seminaravtale. Etter vårt motto: Studer når du vil!
Programresultat
De vellykkede kandidatene tildeles den akademiske graden "Master of Arts in Marketing Communication" (forkortet til "MA" eller "MA") av University of Applied Sciences Burgenland.