Online Master of Science i digital markedsføring og e-handel
GBSB Global Business School - Online programs
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Spain Online, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 - 24 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 6 750 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Apr 2024
Introduksjon
Digital markedsføring har blitt en viktig del av markedsføringsledelsen til praktisk talt ethvert selskap i alle bransjer. Online Master i digital markedsføring og e-handel hjelper studentene til å oppdage det dynamiske og komplekse feltet innen digital markedsføring og gir både teoretisk og praktisk kunnskap.
Hovedområdene som dekkes i løpet av programmet er nettstedsadministrasjon, UX, e-postmarkedsføring, digital markedsføringsstrategi og markedsføringsplanlegging, søkemotoroptimalisering (SEO), innholdsmarkedsføring, generering av potensielle salg, inbound marketing, søkemotormarkedsføring (SEM), online omdømmestyring, webinarer, affiliate markedsføring, sosiale medier og e-handel.
Programhøydepunkter
- Lederskap i digital utdanning i Spania.
- Fakultet med erfaring med digital markedsføring og e-handel.
- Studenter fra 100 forskjellige land.
- Flere bedriftsbesøk og praktisk kunnskap.
- Learning-by-Doing Undervisningsmetodikk.
- Digitale markedsførere er etterspurt og er den mest innleide typen markedsføringseksperter.
Læreplan
Hva du vil lære
Lederferdigheter til verdensomspennende ledere:
Å studere for en mastergrad i digital markedsføring i Barcelona forbereder studentene til å lede team, forhandle og kommunisere effektivt i internasjonale miljøer som administrerer ulike digitale markedsførings- og e-handelsprosjekter.
Digital markedsføring brukt på markedsføringsledelse:
Få kunnskap om de digitale markedsføringsverktøyene og teknikkene som brukes mye i dagens globale markedsføringssektor.
Digital markedskommunikasjon:
Det digitale markedskommunikasjonsfeltet er fundamentalt ekvivalent med den tradisjonelle markedskommunikasjonsmiksen. Studentene blir vant til digitale markedskommunikasjonsverktøy som inkluderer visningsannonser og betal-per-klikk-annonsering, i tillegg til mange andre.
E-handelsadministrasjon:
Lær hvordan du holder deg relevant og konkurransedyktig ved hjelp av intelligente løsninger for e-handel og e-business management. Få ferdighetene og opplæringen som trengs for å lykkes i e-handel mens du studerer for mastergraden din i digital markedsføring i Barcelona.
Digital strategi:
Skaff deg grunnlaget for implementering av digitale markedsføringsstrategier og utnytte de fremste informasjonsteknologiene på markedet som har endret forretningsmodeller i nyere tid.
Programstruktur:
- Effektivt teamarbeid og prosjektledelse (6 stp)
- Strategisk ledelse og analyse (8 stp)
- Økonomi og geopolitikk (6 stp)
- Strategisk markedsføring (6 stp)
- Driftsledelse (6 stp)
- Økonomi for ledelse (8 stp)
- Digital transformasjon, innovasjon og teknologi (6 stp)
- Business Intelligence in the Era of Big Data and AI (6 ECTS)
- Markedsføring i sosiale medier (6 stp)
- Nett- og mobilmarkedsføring (6 stp)
- E-handel og digital kundelojalitet (6 stp)
Opptak
Rangeringer
- Akkreditert av Accreditation Council for Business Schools and Programs (ACBSP)
- Tildelt som en Five Stars Business School for Teaching Quality av QS Ranking System
- Den eneste høyere utdanningsinstitusjonen i Spania som er akkreditert av Microsoft som ledende innen digital utdanning
- Mottok 3 toppscore i U-Multirank for divisjoner for forskning, undervisning og læring og internasjonal orientering
Karrieremuligheter
Online Master i digital markedsføring forbereder studentene til å gå inn i den revolusjonerende teknologibransjen. Studenter som tjener sin mastergrad i digital markedsføring og e-handel fra GBSB Global Business School vil være bevæpnet med de mest oppdaterte digitale markedsføringskonseptene og teknikkene, og forberede dem på deres spennende fremtid i denne populære bransjen.
NY PRODUKTUTVIKLINGSLEDER
ONLINE REUTATION MANAGER (ORM)
E-HANDELSLEDER
FORBRUKER/DIGITAL PUBLIKUMSANALYTIKTOR
DIGITAL MARKEDSFØRING
CRM MANAGER (KUNDERELATIONSBEHANDLING)
MERKEVERKLEDER
INNHOLDSLEDER
DIGITAL KOMMUNIKASJON OG DIGITAL MEDIELEDER
SEO & WEB POSISJONERINGSLEDER
ANALYTIKER FOR DIGITALE EIENDELER
Digitale markedsførere er svært ettertraktede og er i økende grad den mest ansatte typen markedsføringsfaglige.
Galleri
Programresultat
Kunnskap:
- Har omfattende spesialisert kunnskap og forståelse av hvordan kulturelle, økonomiske, politiske og teknologiske rammer påvirker ledelsespraksis og hvordan de kan administreres effektivt;
- Identifiserer og evaluerer teoretiske tilnærminger som er nødvendige for planlegging og beslutningstaking i virksomheten. Disse inkluderer ideer som støtter modellering og styring av beslutningene på tvers av et bredt spekter av funksjonsområder;
- Har relevant kunnskap om organisasjoner, og deres rolle i å drive bærekraftig virksomhet i den konteksten de opererer i og hvordan de administreres i samsvar med etiske retningslinjer og Corporate Social Responsibility;
- Har en kritisk forståelse av forretningskontinuitetsstyring inkludert kunnskap om mulige risikoer og regulatoriske miljøer som kan påvirke forretningsdriften;
- Har omfattende kunnskap om metoder for å håndtere innovasjonsprosesser og digitale teknologier som er etterspurt, og implikasjonene av digitale teknologier for enkeltpersoner og samfunn;
- Identifiserer og evaluerer nøkkelspørsmål knyttet til administrasjon av de menneskelige elementene når du leder prosjekter som teamarbeid, kommunikasjon, motivasjon og mangfold;
- Har en omfattende og kritisk forståelse av de viktigste aktuelle forskningsspørsmålene innen ledelse så vel som i en spesifikk bransje eller funksjonsområde av personlig faglig interesse;
- Har tverrfaglig teoretisk og praktisk kunnskap om ledelse i en bestemt bransje eller funksjonsområde av personlig og profesjonell interesse.
Ferdigheter:
- Utfører kritisk evaluering og analyse av forretningsmiljøet og av hovedkonseptene, strukturene og tilnærmingene til strategisk virksomhetsledelse med ufullstendig eller begrenset informasjon;
- Demonstrerer evne til å bruke spesialiserte ferdigheter til å ta beslutninger og lage globale strategier i ulike forretningsoperasjoner, digital transformasjon og finans for å tilpasse seg et raskt skiftende forretningsmiljø;
- Demonstrerer lederegenskaper som er nødvendige for å styrke, inspirere og administrere team, innovasjon og kreativ problemløsning mens du leder en virksomhet;
- Utvikler nye ferdigheter som svar på nye kunnskaper og teknikker innen forretningsledelse, inkludert digitale ferdigheter og bruk av moderne teknologier;
- Utvikler en evne til å identifisere og vurdere risikoer knyttet til det forretningsmessige, digitale og finansielle miljøet og til å utforme strategier for å redusere spesifikke ledelsesmessige risikoer;
- Overvåker og opprettholder overholdelse av passende forretningsforskrifter og formulerer praktiske svar på juridiske og eksterne miljøutfordringer knyttet til å drive en virksomhet;
- Demonstrere evne til å bruke data som refererer til forretningsanalyse for å bedre prognoser og utføre forretningsstrategier og operasjoner;
- Demonstrerer evne til å bruke kunnskap og ferdigheter til ledelsen for å utføre forskning innenfor en bestemt bransje eller funksjonsområde av personlig faglig interesse, med tanke på behovet for syntese, sette mål, metodisk prosess og anvendelse av strategier;
- Vise spesialisert kunnskap om ledelse som inkluderer å reflektere over sosialt og etisk ansvar knyttet til utførelsen av lederfunksjonen.
kompetanse:
- Demonstrerer evnen til å svare på de viktigste politiske, økonomiske, sosiale og teknologiske variablene og å formulere prioriteringer og strategier som er nødvendige for at en organisasjon skal lykkes med tanke på globale utsikter og trender;
- Administrerer forretningsprosjekter ved å etablere en global visjon som inkorporerer alle fasett av forretningsutvikling og konstruerer innovasjon og kulturelt mangfold som en fordel i forretningssammenhenger som er komplekse og uforutsigbare og krever nye strategiske tilnærminger;
- Er ansvarlig for å lede mennesker og praktisere ledelse med forpliktelse til demokratiske verdier og bærekraft ved å ta i bruk praksis basert på læring, service og sosial inkludering;
- Demonstrerer autonomi i retning av personlig utvikling og livslang læring som gjelder forretningsmiljøet;
- Skaper en forskningsbasert diagnose på problemer i ledelse ved å integrere kunnskap fra nye eller tverrfaglige felt i ledelse og foretar vurderinger med ufullstendig eller begrenset informasjon;
- Engasjerer seg i kritisk analyse innen ledelsesområdet og demonstrerer uavhengig tanke, evaluering og problemløsning underbygget av evidensbaserte argumenter;
- Ta ansvar for å bidra til faglig kunnskap innen ledelse eller et spesifikt bransje/funksjonsområde av personlig faglig interesse ved å identifisere et eksisterende forretningsproblem og ved å utføre original forskning.