Online Master of Arts i massekommunikasjon - kommunikasjon av offentlig interesse
University of Florida - College of Journalism and Communications
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Gainesville, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
16 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 17 441 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* totalkostnad
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
University of Florida online Master of Arts i massekommunikasjon konsentrasjon i offentlig interessekommunikasjon er et første i sitt slag program designet for å produsere nyutdannede som ønsker å kunne få folk til å bry seg og bruke strategisk kommunikasjon for å drive sosial endring.
Hva er offentlig interessekommunikasjon?
En gang sett på kun som non-profit PR, har kommunikasjon av offentlig interesse eksplodert som en tverrfaglig disiplin på systemnivå med strategiske fordeler som strekker seg utover kommunikasjonsfunksjonen til en organisasjon. Kommunikasjon av offentlig interesse omfavner visjonen om å skape vitenskapsbasert, strategisk kommunikasjon designet for å fremme den menneskelige tilstanden. Det er avgjørende for å oppnå betydelig atferdsmessig eller sosial endring på et spørsmål som overskrider de spesielle interessene til en enkelt organisasjon. University of Floridas program gir deg muligheten til å utvikle ferdighetene, strategiene, teorien og teknikkene som kreves for å bygge bevegelser og drive positiv sosial endring ved hjelp av strategisk kommunikasjon. Dette tverrfaglige programmet inkluderer både akademisk og praktisk arbeid og trekker fra praksis og stipend innen PR, journalistikk, reklame, psykologi, sosiologi, statsvitenskap, antropologi og nevrovitenskap. Kursarbeidet legger vekt på å jobbe på tvers av organisasjoner og sektorer, tenkning på systemnivå, strategisk planlegging og kjerneferdighetene som er avgjørende for enhver effektiv sosial endringsinnsats.
Kursene er laget for å lære studentene hvordan:
- Identifiser og målrett problemer som kan løses med kommunikasjon av allmenn interesse
- Utvikle strategiske kommunikasjonskampanjer som kan drive positiv sosial endring
- Bruk systemtenkning for å identifisere en spesifikk tilnærming til å drive endring.
- Advokate og gi råd i bruk av visuelle sikkerheter som best kan nå målgruppen
- Gjennomfør forskning for å underbygge strategisk kommunikasjon rettet mot å drive sosial endring
- Lag detaljerte prosjektledelse og budsjettplaner
- Måle og vurdere strategiske kampanjer
University of Florida Online Master's Concentration in Public Interest Communication
Den nettbaserte Master of Arts i massekommunikasjon med en konsentrasjon i offentlig interessekommunikasjon inkluderer 36 studiepoeng - 33 timer kurs pluss tre siste studiepoeng i et hjørnesteinskurs. Programmets pensum ledes av et rådgivende styre bestående av topp industrieksperter, med kurs undervist av bransjefolk og University of Florida-fakultetet. Kursene er 16 uker lange og tilbys tre semestre per år i høst-, vår- og sommersemesteret. Heltidsstudenter er i stand til å fullføre masterkonsentrasjonen på så få som 16 måneder.
Unik læringsopplevelse
UF CJC Online-programmer er designet for studenter som ønsker:
- Kurs som utfordrer dem til å vokse som kommunikatører gjennom praktiske oppgaver der de får detaljerte konstruktive tilbakemeldinger fra jevnaldrende og instruktører
- Fleksibiliteten til nettkurs der forhåndsinnspilte forelesninger og direkte nettmøter lar studentene engasjere seg i kursene sine fra hvor som helst i verden
- Nettverksmuligheter med jevnaldrende, alumni, instruktører og gjesteforelesere
- Profesjonell vekst og avansementmuligheter
- Kreative fortellerferdigheter
- En transformativ studentsentrert læringsopplevelse
- Personlig oppmerksomhet fra høyt engasjert fakultet
- En rimelig og respektert doktorgrad fra et topp-10 offentlig universitet
Programresultat
Kjernekompetanse for kommunikasjon av offentlig interesse
Nyutdannede av mastergradskonsentrasjonen i offentlig interessekommunikasjon vil kunne:
- Lag en effektiv strategisk kommunikasjonsplan
- Bruk systemtenkning for å identifisere en endringsteori
- Bygg historier som driver tro og atferdsendring
- Bruk vitenskapelig teori på spesifikke kampanjekontekster
- Bruk visuelle elementer strategisk for å bygge støtte for kampanjer
- Mål og evaluer effektivt sosiale endringskampanjer
- Bruk prosjekt- og budsjettstyring til kampanjeutvikling
Læreplan
Kjernekurs i kommunikasjon av offentlig interesse
- Introduksjon til offentlig interessekommunikasjon
- Kommunikasjonsteori for offentlig interesse
- Historiefortellingens kunst og vitenskap
- Grunnlaget for visuell kommunikasjonsdesign
- Måling av endring: rollen til forskning, meningsmåling og evaluering
- Utvikle en PIC-tilnærming til strategisk kommunikasjon
Karrieremuligheter
Karrierer innen offentlig interessekommunikasjon
Med en Master of Arts i massekommunikasjon med en konsentrasjon innen offentlig interessekommunikasjon, er du klar for lederstillinger i enhver enhet som gir et viktig kommunikasjonsbidrag for å drive sosial endring. Disse kan inkludere private stiftelser, ideelle organisasjoner og internasjonale hjelpeorganisasjoner, PR og reklamebyråer, og selskaper som er engasjert i sosialt ansvar og påvirkningsarbeid.
- Kommunikasjonsansvarlig for stiftelsen
- Oppsøkende koordinator for en ideell organisasjon
- Programansvarlig i en frivillig organisasjon
- Senior account executive for et byrå
- Kommunikasjonsdirektør for scenekunstorganisasjon
- Offentlig politikkdirektør
- Valgt funksjonær