Online MSc i markedsføring
University of Glasgow Online
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Glasgow, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
2 - 3 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
GBP 15 000 / per course *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Apr 2024
* Betales i avdrag på £1 667 per 20 kreditter, totalt £15 000.
Introduksjon
Omfavn nye markedsføringsideer og utfordringer!
Den trippel-krone akkrediterte (AACSB, AMBA og EQUIS) Adam Smith Business School ved University of Glasgow tilbyr CIM-akkreditert online MSc Marketing for å utstyre deg med ferdighetene til å fremme en karriere i dagens digitale markedsføringsmiljø.
På grunn av økende forbrukere av produkter og tjenester, har markedsføring aldri vært mer etterspurt enn nå. For markedsførere som ønsker å fremtidssikre sine markedsføringsferdigheter i næringslivet, legger denne nettbaserte MSc-markedsføringen til rette for suksess ved å bygge din evne til å utnytte de nyeste databaserte, servicesentrerte og digitale teknikkene.
Rangert 14. i Storbritannia, 48. over hele verden for International Strategic Marketing (Campus Masters) – QS World University Rankings 2023, University of Glasgow er forpliktet til å levere et høyt verdsatt program som vil gjøre deg i stand til å trives i markedsføringsverdenen.
Beherske morgendagens markedsføringsevner i dag
University of Glasgows online MSc Marketing bruker de nyeste teknologiene til grunnleggende markedsføring. Utforsk de siste emnene fra analyse til brukeropplevelsesmarkedsføring (UX), markedsføring i sosiale medier, strategier for markedskommunikasjon og digital markedsføring. Ideell for ambisiøse, karriereorienterte individer, vil denne online MSc utstyre deg med ferdighetene til å fremme en karriere i dagens hyper-digitale markedsførings- og kommunikasjonsmiljø.
Fremme en markedsføringskarriere i en digital verden
For å matche karriereveien din, har programmet valgfrie kurs, inkludert digital, UX, detaljhandel, service, markedsføring i sosiale medier, markedsføringsetikk, forbruk og teknologi – et utvalg av aktuelle fag designet for å utvide ekspertisen din i dagens markedsføringsteknikker. Studiet av disse fagene er avgjørende for å lykkes i dagens digitale, kundesentrerte miljø og sikrer at du blir uteksaminert som en kandidat med ferdigheter som er etterspurt innen markedsføringsfeltet.
100% online, interaktiv læring
Å studere på nettet betyr at du ikke trenger å ofre din nåværende karriere for å forfølge en ny. Du vil kunne få tilgang til våre interaktive ressurser fra hvor som helst og når som helst; dette inkluderer videoer, interaktive quizer og diskusjoner – ressurser dedikert til å hjelpe deg med å lære og nå dine karrieremål. Ved University of Glasgow kan du fremme ambisjonene dine uten å gå på akkord med dine nåværende forpliktelser.
Læreplan
Varighet: MSc i markedsføring – 2,5 år
Grunnleggende kurs
- Markedsføringsledelse
- Forbrukeradferd
- Markedskommunikasjonsstrategier og -taktikker
- Merkevareledelse
- Markedsundersøkelse og analyse
- Markedsføring Dissertation
Valgfrie kurs (velg to av følgende):
- Digital markedsføring
- Retail Marketing
- Tjenester Markedsføring
- Design for brukeropplevelse (UX).
- Markedsføring: Etikk, forbruk og teknologi
- Markedsføring i sosiale medier
Rangeringer
- Rangert på 1. plass i Storbritannia for utdanning av The Times og The Sunday Times Good University Guide 2024
- Rangert 8. i Storbritannia for utdanning av The Complete University Guide 2024
- Top 50 School of Education i verden etter QS — 2023, 2022, 2021, 2020, 2019
Karrieremuligheter
Topp 5 markedsføringsjobber for våre nåværende studenter
- Direktør / leder 20,31 %
- Markedsføring 17,19 %
- Andre 17,19 %
- Lærer / Utdanning 8,59 %
- Kommunikasjons- eller digital markedsfører 7,03 %/7,03 %