Online EdD / PhD i Ledelse: Studieplan og Instruksjons Spesialisering

Concordia University Chicago - Online Degree Programs

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Online EdD / PhD i Ledelse: Studieplan og Instruksjons Spesialisering

Concordia University Chicago - Online Degree Programs

Concordia University Chicago doktorgradsprogram i ledelse med spesialisering i læreplan og instruksjon er for lærere som ønsker å forfølge et program som lærere og lærde forbereder lederskap roller i offentlig eller privat skoler. Dette programmet utvikler pedagogiske eksperter som kan designe, implementere, evaluere og administrere læreplaner og instruksjonsprogrammer i K-12 skoler.

Læringsmål

  • Utvikle evner for forskning og kritisk tenkning innen læreplan og instruksjon, med teoretisk og praktisk kunnskap.
  • Utvikle kompetanse i pensum evaluering, utvikling og kartlegging.
  • Forbedre forståelsen av lærings- og læringsprosessen.
  • Bygg en sterk faglig bakgrunn på områder knyttet til læreplan og instruksjon.
  • Støtte og lede reform og endre innsats relatert til lærerutvikling i skolene.

Kursene vil bidra til å lette utforskningen, diskusjonen og forståelsen av utfordringene og mulighetene for lærerutdanning.

Curriculum

* INTERNASJONALE STUDENTER: I tillegg til baseprogrammet pensum som er oppført nedenfor, er internasjonale studenter som møter ansikt til ansiktsklasser på CUC-campus, pålagt å ta seminaret i høyere utdanning, en 3-kredittkurs.

Doktorgradsspesialisering: læreplan og instruksjon

Forskningsbasert beslutningstaking

Analysen av metodiske og statistiske komponenter av eksisterende forskningsdata for å forbedre og legge til rette for den pedagogiske beslutningsprosessen. Spesiell oppmerksomhet er gitt til søknader angående utdanningspolitikk.

Curriculum Theory and Design

Leting og analyse av pensumteori og design for utdanningsprogrammer, tidlig barndom gjennom videregående skole. Analyse, trender og gjeldende praksis i lys av nasjonale og internasjonale modeller og utdanningsprogrammer. Studie av pensumteori i forhold til prosesser i pensumdesign, utvikling, implementering og evaluering.

Multikulturell utdanning: Pedagogikk i praksis

Dette kurset vil undersøke den historiske og politiske effekten av flerkulturell utdanning i våre skoler. En studie av trender i flerkulturell utdanning som har styrt instruksjons- og vurderingspraksis vil være en kritisk komponent. Utvikling og evaluering av læreplaner og instruksjonsstrategier som er hensiktsmessige i flerkulturell utdanning, vil også være et fokus.

Curriculum Leadership

Aktuelle problemer i læreplan og instruksjon, samt styring av læreplanutvikling, driver læring i dette kurset. Bestemme passende faglige vekstmuligheter for lærere basert på forskning og evalueringstjenester som veiledning for å skape vellykkede vekstplaner i skoledistriktene.

Forskningsbasert opplæringspraksis

Dette kurset vil kritisk undersøke forskningsbaserte instruksjonsstrategier. Å forstå hvordan å bestemme effektiviteten av instruksjonsstrategier basert på en rekke faktorer som studentpopulasjon og behov, tilgjengelige ressurser og mål for akademisk institusjon vil være et fokus. Forstå hvordan veiledning knyttes til vurdering og læreplanen også bli utforsket.

Skole / Distriktsforbedringsdataanalyse

Dette kurset omhandler skoledistriktet og bygningsrollrollene i å skape en infrastruktur og systemer som fokuserer på forbedring av skoledistriktet. Spesiell vekt er på forbedring av skolen som det gjelder ansvarlighet demonstrert gjennom evalueringsdesign, datainnsamling og analyse. Kandidater vil lære å utnytte data for å forbedre læreplanen, instruksjon, flere former for vurdering og innlemme teknologi for å møte behovene til det 21. århundre elev.

Design av læringsmiljøer

Dette kurset omhandler utformingen av teknologibaserte læringsmiljøer. Anvendelsen av ulike design og deres veiledende prinsipper vil bli undersøkt og kritisert. Eksempler er online, blandet, vendt, en-til-en, uformell, samarbeidende og ikke-tradisjonelle læringsinnstillinger.

Instruktør Coaching for effektiv undervisning

Kunnskap og ferdigheter som kreves for å være en effektiv instruktør coach. Samarbeid, refleksjon, modellering, kommunikasjon og ledelse i effektive coaching-modeller.

Påvirkningen av ESEA på utdanningslandskapet

Spore forskningsstrømmene i grunnskolen og dens innvirkning på amerikansk utdanningspolitikk, undersøker dette kurset ideologier og folk som påvirker læreplanutvikling og instruksjonspraksis gjennom en historisk linse.

Globale perspektiver på læreplan og instruksjon

Dette kurset er et målrettet forsøk på å undersøke gjennom en global linse en rekke samtidspolitiske spørsmål og praksis som påvirker måten vi tar på pensumutvikling, instruksjon og vurdering. Som Schoorman (2009) hevder, vil hensiktsmessig internasjonalisering av vår høyere utdanning læreplan tilby studentene "en kunnskapsbase, ferdigheter og holdninger ... som forbereder dem på arbeid og ledelse i sammenheng med global gjensidig avhengighet" (s. 5) . Ved å bli kjent med internasjonale, multinasjonale og globale diskurser, er vi bedre forberedt på å lede innenfor våre egne pedagogiske sammenhenger. Det globale perspektivet har potensial til å informere hvordan vi leder som læreplanutviklere og instruksjonsutøvere gjennom en bevissthet om hvordan lokalpolitikk og praksis er knyttet til diskurser og praksis i andre rom (andre lokale, regionale, nasjonale, multinasjonale, internasjonale, globale rom ). En hensiktsmessig studie av disse likhetene og forskjellene stiller oss til å lede med større tverrkulturell bevissthet og med sikte på å smitte forbindelser og nettverk utenfor våre umiddelbare grenser når vi tar opp globale temaer.

Fundamenter / Filosofi / etikk

Filosofi for vitenskapelig kunnskap (kun Ph.D.)

Dette kurset gir en orientering til naturens natur, bruk og begrensninger i vitenskapen med sikte på å oppnå forståelse av ulike tilnærminger til forskningsdesign og utvikling av konseptuelle rammer. Med hensyn til metatheori av kunnskap vil det bli lagt særlig vekt på følgende temaer: forholdet mellom teori og observasjoner, forskernes rolle i kunnskapsgenerering, hvordan forskningen konseptualiserer forholdet mellom forsker og fag, de standarder som er pleide å vurdere teorier, realitetsteorien (ontologi) og hvordan man kjenner den virkeligheten (epistemologi) som ligger til grunn for kritiske teorier, og hvordan ulike metoder for datainnsamling og dataanalyse påvirker genereringen av vitenskapelig kunnskap.

Filosofiske og teoretiske grunnlag for lederskap (kun EdD)

Studie av filosofiske og teoretiske grunnlag for utdanning og lederskap, herunder analyse av mål og mål for utdanning, oppnådd prosess, innhold og læreplan, samt sosialiseringsfunksjonen til utdanning, skolegang og komplekse organisasjoner. Utvikle forståelse av kryssene mellom teori / filosofi, etiske perspektiver og utvikling av politikk, praksis og institusjoner.

Organisasjonsendring

Anvendelse av forandringsteori til store og små organisasjoner. Ledelsesstrategier for vellykket endringsimplementering.

Policyanalyse

Opplæringspolitikk i makro (nasjonal, regional og statlig) og mikro (lokal og institusjonell) nivå. Utvalgt utdanningspolitikk.

Etikk for utdanningsledere

Etiske teorier og praksis av skoledistriktsledelse.

Forskning og statistikk for EdD, Practitioner Track

Forskningsdesign

Prinsipper for forskningsteori, metoder, forespørsel, problemformulering, datainnsamling, litteratursøk og etiske hensyn. Fokus på hvordan å designe en doktorgradsstudier.

Velg to:

Undersøkelsesforskning

Dette kurset introduserer studenter til undersøkelse og instrumentutvikling, inkludert problemstillinger relatert til operativisering av variabler, undersøkelseskonstruksjon, prøvetaking, koding, analyse og evaluering av pålitelighet og gyldighet av undersøkelsesforskningsmetoder.

Kvalitativ forskning

En undersøkelse og anvendelse av kvalitativ forskningstilnærming med fokus på forskningsdesign, forskerrollen, datainnsamling og analyse, og skriving fra et kvalitativt perspektiv.

Handlingsmetoder for forskningsundersøkelse

Prinsipper og anvendelse av handlingsplanlegging, implementering og refleksjon i pedagogiske miljøer. Leting av samarbeidende, deltakende og individuelle tilnærminger til handlingsforskningsmetoder som kan benyttes for å forbedre skoler og / eller organisasjoner.

Kvantitativ forskning

En introduksjon til kvantitativ analyse av data; inkludert datakoding og oppføring av data. Statistisk programvare vil bli brukt til å utforske beskrivende og inferensiell statistikk, ved hjelp av både ikke-parametriske og innledende parametriske teknikker.

Forskning og statistikk for Ph.D., Researcher Track

Forskningsdesign

Prinsipper for forskningsteori, metoder, forespørsel, problemformulering, datainnsamling, litteratursøk og etiske hensyn. Fokus på hvordan å designe en doktorgradsstudier.

Kvalitativ forskning

En undersøkelse og anvendelse av kvalitativ forskningstilnærming med fokus på forskningsdesign, forskerrollen, datainnsamling og analyse, og skriving fra et kvalitativt perspektiv.

Kvantitativ forskning

En introduksjon til kvantitativ analyse av data; inkludert datakoding og oppføring av data. Statistisk programvare vil bli brukt til å utforske beskrivende og inferensiell statistikk, ved hjelp av både ikke-parametriske og innledende parametriske teknikker.

Blandet metodeforskning

Dette kurset utforsker teori, design og anvendelse av blandet metode forskning.

Velg en:

Avanserte emner i statistikk

En introduksjon til avanserte statistiske begreper som multivariate analyser, lineære modeller, hierarkiske lineære modeller, faktoranalyse og datahåndtering. Studentene skal bruke statistiske programvarepakker og lærer å skrive grunnleggende syntaks for tilpasset analyse. Forutsetning: Kvantitativ forskning eller kvantitativ analyse.

Avanserte emner i kvalitativ analyse

Dette kurset vil forberede studentene til å utnytte naturalistisk forespørsel i sin egen forskning, mest umiddelbart, avhandlingsopplevelsen. Studentene vil kunne reflektere over valg av forespørsel paradigmer, godhet av passform mellom problemet og tilnærmingen valgt å utforske den, valget av passende instrumenter og rollen som forfatteren i presentasjonen av funn.

Omfattende eksamen og avhandling

  • Omfattende eksamen
  • Dissertation
  • Dissertasjonstilsyn

Programlengde

61-67 studiepoeng *

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert October 17, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Nettstudie
Start Date
Studiestart
Aug. 2019
Duration
Varighet
Heltidsstudier
Information
Deadline
Kontakt skolen
International Students. August 09, 2018 Domestic Students.
Locations
USA - River Forest, Illinois
Studiestart : Aug. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
International Students. August 09, 2018 Domestic Students.
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Aug. 2019
USA - River Forest, Illinois
Søknadsfrist Kontakt skolen
International Students. August 09, 2018 Domestic Students.
Studieslutt Kontakt skolen