Online EdD / PhD I Ledelse: Utdannings Lederskap Spesialisering

Concordia University Chicago - Online Degree Programs

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Online EdD / PhD I Ledelse: Utdannings Lederskap Spesialisering

Concordia University Chicago - Online Degree Programs

Concordia University Chicago Department of Leadership er i forkant med å gi lærere kvalitativ, relevant og nåværende utdannet utdanning, noe som forbedrer ledelsen til offentlige og ikke-offentlige lærere og administratorer da de positivt påvirker skolene.

Vi taler for våre doktorgradskandidater og alle studenter i offentlige og ikke-offentlige skoler. Vi er reflekterende fagfolk som tilbyr kvalitet, relevant og nåværende utdanning for våre kandidatkandidater i ledelse. Vi forbereder våre kandidater til å være lærer- og lederadministratorer som leder offentlige og ikke-offentlige skoler til studenter, slik at de kan bli effektive borgere i et globalt samfunn.

Testimonial

Christopher Lilly, Ph.D., Educational Leadership, Concordia-Chicago Klasse av 2012:

"Enten du er interessert i ansikt til ansikt eller online kurs, eller om du er i nærheten av Chicago eller i andre stater eller land, finner du en omfattende læreplan undervist av et dynamisk fakultet med personlig oppgave å være skolen av valg for håperfulle lærere. "

Om graden

Dette doktorgradsarbeidet forbereder kandidater for offentlig eller ikke-offentlig distriktsomfattende administrative ansvar. Programmet er utviklet for å hjelpe doktorgradskandidaten:

  • Fremme suksess for alle studenter gjennom å utvikle og implementere en felles visjon om læring som støtter læringsprosessen.
  • Utvikle avanserte ferdigheter i ledelsen av organisasjonen, driften og ressursene for et trygt, effektivt og effektivt læringsmiljø i skolene og distriktet.
  • Samarbeide med ansatte, utdanningsstyrelser, studenter, familier og fellesskapsmedlemmer som svar på ulike utdannings- og samfunnsinteresser og behov samt mobilisere samfunnsressurser.
  • Demonstrer integritet, rettferdighet og etisk oppførsel for å støtte og fremme utviklingen av et moralsk utdanningssamfunn.
  • Forstå og reagere på de større politiske, sosiale, økonomiske, juridiske og kulturelle sammenhenger.

Programkompetanse og utfall

Demonstrer Instruktjonsledelse

Kompetanse: Analyser instruksjonsprogrammer og studentytelsesdata for å støtte suksess for alle studenter.

Utfall:

  • Kandidatene viser en forståelse av en rekke undervisningsforskningsmetoder, og kan analysere de tilsvarende styrker og svakheter ved hver metode.
  • Kandidatene er i stand til å bruke kvalitative og kvantitative data, hensiktsmessige forskningsmetoder, teknologi og informasjonssystemer for å utvikle en langdistanseplan for et distrikt som vurderer distriktets forbedrings- og ansvarssystem.
  • Kandidater demonstrerer evnen til å bruke og fremme teknologi og informasjonssystemer for å berike distriktsplan og instruksjon, overvåke instruksjonspraksis og gi assistanse til administratorer som har behov for forbedringer.
  • Kandidater demonstrerer evnen til å tildele og rettferdiggjøre ressurser for å opprettholde instruksjonsprogrammet.
  • Kandidater demonstrerer evnen til å legge til rette for og engasjere seg i aktiviteter som bruker beste praksis og god pedagogisk forskning for å forbedre opplæringsprogrammer.
  • Kandidater viser evne til å bistå skole- og distriktspersonell med å forstå og anvende beste praksis for studentopplæring.
  • Kandidatene forstår og kan søke om mangfold, menneskelig utviklingsteori og bevist læring og motiverende teorier til læringsprosessen.
  • Kandidatene forstår hvordan man bruker hensiktsmessige forskningsstrategier for å profilere elevprestasjoner i et distrikt og analysere forskjeller mellom undergrupper.

Demonstrere Etisk Tilsyn Ledelse

Kompetanse: Vurder skoleklima, kultur og profesjonelt personale for å sikre støtte for alle studenters suksess.

Utfall:

  • Kandidater demonstrerer kunnskap om voksenopplæringsstrategier og evne til å bruke teknologi og forskning til faglig utviklingsdesign med fokus på autentiske problemer og oppgaver, veiledning, coaching, konferanser og andre teknikker som fremmer ny kunnskap og ferdigheter på arbeidsplassen.
  • Kandidater demonstrerer evnen til å bruke strategier som observasjoner og samarbeidsrefleksjon for å hjelpe med omfattende faglige vekstplaner med distrikts- og skolepersonell.
  • Kandidater utvikler individuelle faglige vekstplaner som gjenspeiler engasjementet for livslang læring og beste praksis.

Demonstrere effektiv, praktisk og etisk ledelse lederskap ferdigheter

Kompetanse: Plan for effektiv bruk av skattemessige, menneskelige og materielle ressurser for å fremme alle studenters suksess innenfor et trygt, effektivt og effektivt læringsmiljø.

Utfall:

  • Kandidater demonstrerer evnen til å bruke forskningsbasert kunnskap om læring, undervisning, studentutvikling, organisasjonsutvikling og datastyring for å optimalisere læring for alle studenter.
  • Kandidater demonstrerer effektiv organisering av finanspolitiske, menneskelige og materielle ressurser, og prioriterer studentlæring og sikkerhet, samtidig som man demonstrerer forståelse av distriktsbudsjettprosesser og fidusiære ansvarsområder.
  • Kandidater demonstrerer evnen til å organisere et distrikt basert på indikatorer på egenkapital, effektivitet og effektivitet, og kan anvende juridiske prinsipper som fremmer egenkapital.
  • Kandidater viser en forståelse for hvordan man søker juridiske prinsipper for å fremme og gi sikre, effektive og effektive fasiliteter.

Demonstrere evnen til å kommunisere effektivt med foreldre og andre fellesskapsmedlemmer

Kompetanse: Forbind det ytre samfunnet til støtte for å sikre alle studenters suksess.

Utfall:

  • Kandidater demonstrerer evnen til å legge til rette for planlegging og gjennomføring av programmer og tjenester som samler familiens og fellesskapets ressurser for å påvirke studentlæring positivt.
  • Kandidater demonstrerer en evne til å bruke offentlig informasjon og forskningsbasert kunnskap om problemstillinger og trender for å samarbeide med fellesskapsmedlemmer og samfunnsorganisasjoner for å ha en positiv effekt på studentenes læring.
  • Kandidater søker en forståelse av samfunnsmessige modeller, markedsføringsstrategier og prosesser, datastyrt beslutningstaking og kommunikasjonsteori for å lage rammeverk for skole, næringsliv, samfunn, regjerings- og høyere utdanningspartnerskap.
  • Kandidater demonstrerer evnen til å utvikle og gjennomføre en plan for å opprettholde relasjoner med samfunnsledere og nå ut til ulike forretnings-, religiøse, politiske og serviceorganisasjoner for å styrke programmer og støtte distriktsmål.
  • Kandidater demonstrerer muligheten til å involvere samfunnsmedlemmer, grupper og andre interessenter i distriktsbeslutninger, noe som reflekterer forståelse av strategier for å kapitalisere seg i distriktets integrerte rolle i det større samfunn.
  • Kandidatene demonstrerer evnen til å samarbeide med samfunnsbyråer for å integrere helse-, sosiale og andre tjenester i skolene for å møte student- og familieforhold som påvirker læring.
  • Kandidater demonstrerer evnen til å utføre samfunnsrelasjoner som modellerer effektive medierelaterte praksis.
  • Kandidater utvikler og implementerer strategier som støtter involvering av familier i utdanning av sine barn, forsterker blant distriktsansatte tilliten til at familier har de beste barna sine i tankene.

Forstå ulike populasjoner

Kompetanse: Demonstrere bevissthet og følsomhet overfor alle studenters behov for å sikre pedagogisk suksess innen skolene og distriktet.

Utfall:

  • Kandidater anvender gjeldende kunnskaper om regler og forskrifter for utdanning for delpopulasjoner (dvs. spesialundervisning, talentfulle og begavede, ELL, etniske undergrupper).
  • Kandidater viser respekt for andres rettigheter med hensyn til konfidensialitet, verdighet og ærlighet.
  • Kandidater vurderer data og bestemmer behov for betjening av underpopulasjoner for å sikre skolesuksess og passende prestasjon.
  • Kandidater støtter programmer og tjenester som feirer og støtter skolens og distriktets mangfoldige karakter.

Forstå større sammenheng

Kompetanse: Samarbeide med relevante enheter utenfor skolen for å støtte alle studenters suksess.

Utfall:

  • Kandidater demonstrerer evnen til å bruke hensiktsmessige forskningsmetoder, teorier og konsepter for å forbedre distriktsoperasjoner.
  • Kandidater viser en forståelse av de komplekse årsakene til fattigdom og andre ulemper og deres virkninger på familier, samfunn, barn og læring.
  • Kandidater viser en forståelse av politikk, lover og forskrifter vedtatt av lokale, statslige og føderale myndigheter som påvirker et bestemt distrikt.
  • Kandidatene kan forklare systemet for finansiering av offentlige skoler og dens effekter på rettferdig fordeling av utdanningsmuligheter innenfor et distrikt.
  • Kandidater demonstrerer evnen til å jobbe med politiske ledere på lokalt, statlig og nasjonalt nivå.
  • Kandidater kan søke forståelse av hvordan bestemte lover på lokalt, statslig og føderalt nivå påvirker skoledistrikt og innbyggere.
  • Kandidater forespråker stillinger som svar på foreslåtte politiske endringer som vil være til fordel for eller skade distrikter, og forklare hvordan foreslåtte retningslinjer og lover kan forbedre pedagogiske og sosiale muligheter for bestemte samfunn.

Programlengde

61-67 studiepoeng *

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert October 17, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Nettstudie
Start Date
Studiestart
Aug. 2019
Duration
Varighet
Heltidsstudier
Information
Deadline
Kontakt skolen
International Students. August 09, 2018 Domestic Students.
Locations
USA - River Forest, Illinois
Studiestart : Aug. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
International Students. August 09, 2018 Domestic Students.
Studieslutt Kontakt skolen
Dates
Aug. 2019
USA - River Forest, Illinois
Søknadsfrist Kontakt skolen
International Students. August 09, 2018 Domestic Students.
Studieslutt Kontakt skolen