Mba mastergrad i bedriftsøkonomi
Chancellor University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Cleveland, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 - 18 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 20 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
MBA Masters Of Business Administration
Chancellor University tilbyr en Masters of Business Administration. Disse programmene er utformet for å gi den profesjonelle arbeideren muligheten til en fleksibel, real-world-utdanning. Klasser er små, interaktive og entreprenørmessige i naturen. Den nødvendige kjerne av kurs består av kurs på øverste nivå som forbereder studenter som er interessert i faglig utvikling eller karriereutvikling i utfordrende og dynamiske karriere innen forretningsområdet.
Programprising
- Amerikanske baserte studenter = $ 765 per kreditt time x 30 kreditt timers kurs = $ 22,950
- Internasjonale studenter = 25% rabatt (i form av stipend)
Core Masters of Business Administration
MBA 6110 Communications
Denne kursen introduserer studentene til den kritiske rollen som effektiv kommunikasjon i bedriftsmiljøet. Kurset gir studentene nyttig informasjon om hvordan du forstår publikum, skape veldefinerte meldinger og levere dem tydelig og kraftfullt. Studentene skal utvikle skriftlige og muntlige presentasjonsoppgaver som gir praktiske verktøy for å konstruere overbevisende kommunikasjon. Kurset vil også undersøke ulike problemer knyttet til kommunikasjon i næringsliv, med særlig fokus på viktigheten av sosial medieteknologi.
MBA 6510 Marketing Foundations
Dette kurset undersøker markedsplassen og markedsføringsfunksjonene som er nødvendige for å håndtere forholdet mellom leverandører og kunder. Studentene vil bli kjent med slike emner som markedsmix, markedsføringsstrategi og ulike psykologiske og sosiologiske tilnærminger til markedsdisiplin. Ytterligere vurdering vil bli gitt til sosiale medier markedsføring, forbrukeradferd, reklame, forskning, informasjonsteknologi og internasjonal markedsføring.
MBA 6120 Lederskap
Denne gangen benyttes en rekke erfaringsopplevelser, saker og gruppepresentasjoner for å gi studentene de praktiske ferdighetene, verktøyene og informasjonen de trenger for å være effektive ledere av lag og enkeltpersoner i både for-profit og ikke-for-profit organisasjoner. Studentene vil lære av forskning, teori og beste praksis om effektive lederskapsstiler og oppførsel, problemløsningskompetanse, inspirerende individer, utvikle lag og forvalte kulturelt og sosialt mangfold i et globalt miljø.
MBA 6330 Analytisk beslutningstaking
Denne gangen tilegnes studentene nyttige, praktiske statistikker som vil styrke sin evne til kritisk tenkning og hjelpe dem med å ta bevisbaserte beslutninger. Studentene vil bli kjent med en rekke beskrivende statistikk og modelleringsverktøy som gjør det mulig for dem å analysere forretningsdata og evaluere alternative forretningsbeslutninger.
MBA 6210 Strategi
Dette kurset utforsker ulike tilnærminger til å sette og implementere en organisasjonsstrategi designet for å oppnå langsiktige mål. Studentene lærer å analysere de ulike stadiene i en strategisk planleggingsprosess, vurdere organisatorisk effektivitet samt miljøstrusler og muligheter, utvikle overordnede strategier og implementere både strategiske og taktiske mål. Kursene identifiserer også determinanter og konsekvenser av vellykkede fusjoner og oppkjøp, og av lønnsomme strategier for organisk vekst.
MBA 6220 Managing People
Denne kursen gir studentene nyttig informasjon og praktiske verktøy for å rekruttere, vurdere, motivere og beholde talentfulle medarbeidere. Kursene vil avsløre studenter til en rekke beste administrasjonspraksis når folk jobber selvstendig, er samlokalisert, eller jobber i virtuelle lag. Studentene vil også lære hvordan å gi effektiv tilbakemelding på tilbakemeldinger, og å effektivt utnytte både økonomiske og ikke-økonomiske fordeler.
MBA 6340 Regnskap for beslutningstakere
Denne kursen gjør studentene kjent med viktige regnskapsprinsipper og konsepter, og lærer dem hvordan man bruker regnskapsinformasjon for å ta avgjørelser. Kursene vil dekke slike temaer som bygging og bruk av regnskap; hvordan måle eiendeler, gjeld, aksjer og inntekt; regnskapsanalyse, kostnadsadferd og måling; lønnsomhetsanalyse; relevante kostnader for spesielle beslutninger budsjettering; og ansvar regnskap. Overveielse vil bli gitt til rollen som informasjonsteknologi ved utvikling og bruk av regnskapsinformasjon.
MBA 6411 Ledende Endring
Dette kurset vil gi studentene praktisk og nyttig informasjon om hvordan man skal lede både småskala og storskala organisasjonsendringer. Spesielt vil elevene lære å skape et felles behov for endring; hvordan å forvandle organisasjonens oppdrag eller visjon til faktiske oppførsel; hvordan å mobilisere engasjement; hvordan man måler fremgang, og hvordan man systematisk analyserer og foretar endringer om nødvendig, til organisasjonssystemer og strukturer for bedre å støtte forandringen. Mange eksempler på ekte verden vil bli tilbudt, og studentene vil ha en rekke muligheter til å øve det de lærer.
MBA6310 Entreprenørskap
Denne kursen gjør studentene kjent med den grunnleggende informasjonen de trenger for å starte og vokse en vellykket bedrift. Studentene vil lære å skape en levedyktig forretningsplan som vil få interessentstøtte til en vellykket lansering.
Andre temaer er: Entreprenørskapets natur, strategisk posisjonering, markedsundersøkelse og analyse, juridiske krav til utvikling av ny virksomhet og beste praksis for finansiering, markedsføring og styring av en ny virksomhet.
MBA 6420 Finansiell analyse og økonomi
Dette kurset undersøker en rekke grunnleggende økonomiske og økonomiske teorier, teknikker og praksis.
Emner inkluderer: tid verdi av penger; verdsettelse; kapital eiendeler prising; risiko og diversifisering; kapitalkostnad; kapital budsjett teknikker; og mikro- og makroøkonomi. I så fall vil konsekvensene av kursinnhold for internasjonal økonomi og økonomiske hensyn også diskuteres.
MBA 6511 Administrerende operasjoner
Denne tiden fokuserer på den sentrale rolleoperasjonen spiller i selskapets suksess, og de analytiske verktøyene som kreves for sterk ledelsesmessig beslutningsprosess. Kursene legger vekt på de strategiske fordelene som operasjonsfunksjonen gir til sterke organisasjoner. Studentene vil bli utsatt for slike emner som operasjonsstrategier, forsyningskjeder, prosessdesign og analyse, magert produksjon, Six Sigma og andre tilnærminger til å håndtere kvalitet.
MBA 6620 Capstone
Hovedpunktet er kulminasjonen av programmet, og lar elevene fullt ut integrere det de har lært. Studentene vil anvende sine operasjonelle, strategiske, økonomiske og menneskelige ledelsesevner i en fornuftig forretningssimulering. Kursene krever at studentene analyserer og utvikler et vellykket svar på en rekke forretningsmessige utfordringer som vil kreve at de utnytter alle konsepter, prinsipper og verktøy som presenteres i tidligere kurs.