Mastergrad i digital markedsføring og sosiale nettverk
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 5 460 / per course *
Søknadsfrist
18 Sep 2023
Tidligste startdato
25 Sep 2023
* pris på hele mastergraden i en enkelt betaling
Introduksjon
Universitetets mastergrad (offisiell) i digital markedsføring og sosiale nettverk er et eminent praktisk program, fokusert på å øke ansettbarheten til studenten, som gir kunnskap, både strategisk og operasjonell, på et av områdene som har vokst mest de siste årene innen organisasjoner: markedsføring i digitale kanaler og sosiale nettverk som et element i kommunikasjon med publikum.
Det er det offisielle og innovative programmet som er utviklet for å tilpasse seg de nye behovene som har oppstått i digitaliseringen av bedrifter. Denne Master har et dobbelt mål: på den ene siden, for å lette mestringen av det grunnleggende innen digital markedsføring som er gjeldende, gjennom en adekvat strategi for å oppnå de forskjellige målene, avhengig av punktet i beslutningsprosessen hvor kunden; på den annen side å lære å bruke verktøyene og kanalene på en dyp måte, gi teknisk kunnskap som gjør at studenten kan jobbe de digitale kanalene med soliditet i en markedsavdeling eller i et byrå.
Aktivitetene som studenten gjennomfører gjennom mastergraden er øvelser som en fagperson i sosiale medier og digital markedsføring møter i det daglige, som sammen med innholdet i programmet og valg av lærere, som for det meste , den kombinerer undervisning med profesjonell praksis, og sikrer den nevnte praktiske tilnærmingen og fornyelse og aktualitet av innholdet.
adressert til
Mastergraden i digital markedsføring og sosiale nettverk er hovedsakelig rettet mot nyutdannede eller nyutdannede fra grenen av samfunns- og juridiske vitenskaper, spesielt innen områdene handel og markedsføring, økonomi, forretningsorganisasjon, journalistikk, reklame og audiovisuell kommunikasjon.
Uten at dette berører dette, kan de nyutdannede fra annen utdanning som ønsker å tilegne seg en opplæring på høyt nivå som tillater dem profesjonell projeksjon i masterfaget, få tilgang til masteren. For dette vil det være obligatorisk å gjennomføre en rekke opplæringskomplementer som forsterker kunnskapen knyttet til ulike fag, og som vil gi studenten nødvendige forkunnskaper som gir tilgang til Master med fulle garantier.
Disse komplementene refererer til følgende emner:
- Markedsføring og globalisering.
- Sosiale nettverk og fellesskapsledelse.
Undervisningssystem
UDIMA opplæringsmodellen er basert på fjernundervisning, med intensiv bruk av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) for å lette utdanningsprosessen.
UDIMA læringsevalueringssystemet vurderer å gjennomføre og, der det er hensiktsmessig, overvinne ulike typer aktiviteter. Prosentvektene som er opprettet for å evaluere aktivitetene til hvert emne, vil bli beskrevet i detalj i filen for hver modul eller emne i undervisningsplanleggingen, og vil bli etablert fra maksimum og minimum fastsatt i følgende tabell:
Deltakelse i læringsaktiviteter (AA) | 10–20 % |
kontroller | 10–20 % |
Kontinuerlig vurderingsaktiviteter (AEC): | 20–50 % |
Ansikt til ansikt avsluttende eksamen | 60% |
TOTAL | 100% |
I alle fag overvåkes studenten faglig gjennom kvalifisering av didaktiske aktiviteter basert på egenskapene til det europeiske området for høyere utdanning.
metodikk
UDIMA metodikken er basert på et fjernundervisningssystem som fremmer kontinuerlig vurdering og "læring ved å gjøre" i et miljø med nærhet, tilgjengelighet og sanntidsinteraksjon mellom lærer og elev, gjennom informasjonsteknologi og kommunikasjon.
Undervisnings-læringsprosessen er utviklet gjennom virtuelle klasserom der studentene disponerer en undervisningsveiledning med planlegging av faget. Undervisningsmetodikken sikrer tilegnelse av kunnskap og faglige og personlige ferdigheter gjennom et løpende vurderingssystem nedfelt i didaktiske aktiviteter, selvevalueringsspørreskjemaer og en personlig avsluttende eksamen.
For å fremme studiet og opplæringen av studenten, utvikles følgende opplæringshandlinger:
- Studer de didaktiske enhetene gjennom det didaktiske materialet som er gjort tilgjengelig for studenten og designet for nettstudier: manualer, bøker, artikler og annen bibliografi relatert til fagene som studeres.
- Utvikle opplæringsaktiviteter gjennom antakelser, praktiske tilfeller og spørreskjemaer, ved å bruke verktøyene til nettbaserte undervisningsplattformer.
- Gjennomføre aktiviteter som involverer søk og håndtering av informasjon.
- Forberede studier, rapporter, prosjekter som lanserer faglig kompetanse.
- Tilby en veiledningshandling til permanent disposisjon for studenten som muliggjør en korrekt undervisnings-læringsprosess, ved å bruke oppfølgingsstrategier som nett- eller telefonveiledninger.
- Utvikle en evalueringsprosess i kontinuerlig handling som tillater reorientering av læringsprosessen.
- Gjennomfør læreplaner og utenomfaglige praksisplasser i spesialiserte sentre for å oppnå de faglige ferdighetene til graden.
- Fremme forskningskapasitet gjennom didaktiske strategier som prosjektformulering, dataanalyse, studie av resultater, konklusjoner og håndtering av litteraturliste.
- Utvikle muntlige presentasjonsferdigheter og forsvar av akademiske artikler ved å bruke mulighetene til undervisningsverktøy for kontorautomatisering.
Karrieremuligheter
På grunn av sitt forhold til arbeidslivet jobber UDIMA aktivt for å oppdage de ferdighetene og evnene som er mest etterspurt i det nåværende arbeidsmarkedet.
Denne spesifikke mastergraden muliggjør følgende profesjonelle muligheter:
- Digital kommunikasjonsansvarlig.
- Direktør for nettmarkedsføring.
- SEO-konsulent, SEM.
- Samfunnsansvarlig.
- Multimedieinnholdsbehandler.
- Ansvarlig for innholdsmarkedsføring.