Mastergrad i design, konstruksjon og vedlikehold av jernbaneinfrastruktur – spesialitet i underjordisk urban transportinfrastruktur
Structuralia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 6 490
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
24 Jun 2024
Introduksjon
Program
Modul I: Jernbanestyringspolitikk og kritiske konstruksjonskonsepter
- Enhet 1. Jernbaneprosjekter og kvalitetsstyring
- Enhet 2. Jernbaneinfrastrukturfinansiering og kostnadsanalyse
- Enhet 3. EUs jernbanepolitikk
- Enhet 4. Intermodalitet
- Enhet 5. Jernbanebaneoppsett og høyde
Modul II: Bygging av jernbaneinfrastruktur
- Enhet 1. Geologiske og geotekniske faser
- Enhet 2. Plattformen og de nedre lagene
- Enhet 3. Viadukter
- Enhet 4. Tunneler
- Enhet 5. Jordbevegelse og mindre murverk
Modul III: Installasjoner for jernbaneutnyttelse
- Enhet 1. Jernbanedrift og -utnyttelse
- Enhet 2. Passasjerterminal
- Enhet 3. Lasteterminal
- Enhet 4. Sivilbeskyttelse. Sikkerhet og tilgang
- Enhet 5. Informasjons- og kommunikasjonstjenester. Automatisering og integrert styring
Modul IV: Design og konstruksjon av jernbanesystem
- Enhet 1. Jernbanespor
- Enhet 2. Elektrifisering
- Enhet 3. Signalering
- Enhet 5. Informasjonssystemer
Modul V: Tverrgående aspekter av jernbanevedlikeholdsstyring og hovedinfrastruktur og sporvedlikeholdsteknikker
- Enhet 1. Modeller og planer for jernbanevedlikehold. Jernbanedrift og -utnyttelse
- Enhet 2. Vedlikehold av jernbaneinfrastrukturkomponenter
- Enhet 3. Vedlikehold av sporoverbygning
- Enhet 4. Sveiseutvidelse, kontroll og tilsynsutstyr
- Enhet 5. Sporkvalitetsvurdering
Modul VI: Vedlikeholdsteknikker for elektrifisering
- Enhet 1. Vedlikehold av kontaktledning
- Enhet 2. Jernbanebeskyttelse og vedlikehold
- Enhet 3. Kontroll av støtteelementene til kontaktledningen
- Enhet 4. Vedlikehold av trekkstasjon
- Enhet 5. Feilløsning
Modul VII: Vedlikeholdsteknikker for jernbanesignalering
- Enhet 1. Forriglingsvedlikehold, blokker og Ctc-er
- Enhet 2. Vedlikehold og beskyttelse av sporkretser
- Enhet 3. Vedlikehold av planoverganger
- Enhet 4. Systemvedlikehold (ATP - ERTMS)
- Enhet 5. Sikkerhetsinstallasjon Fjernkontroll
Modul VIII: Vedlikeholdsteknikker for telekommunikasjonssystem
- Enhet 1. Overføringsmedier: kobber, optisk fiber, kablingssystem, mikrobølgeovn og radiokoblinger
- Enhet 2. Transport- og radiokommunikasjonsnettverk
- Enhet 3. Nettverk og datatjenester
- Enhet 4. Talenettverk og -tjenester
- Enhet 5. Informasjons- og kontrollsystemer. Multimedia og merverditjenester
Høyhastighets jernbanesystem
Modul IX: Singularitetene til høyhastighetsjernbanedesign, konstruksjon og spesifikke vedlikeholdsteknikker
- Enhet 1. Høyhastighetsinfrastrukturer
- Enhet 2. Høyhastighetsjernbaneoverbygning
- Enhet 3. Høyhastighetsjernbane vs. Konvensjonell jernbane. De viktigste differensielle aspektene
- Enhet 4. Vedlikehold av høyhastighetsinfrastruktur
- Enhet 5. Høyhastighets overbygningsvedlikehold
Byens T-banesystem
Modul IX: Byundergrunnsdesign, konstruksjon og spesifikke vedlikeholdsteknikker
- Enhet 1. Byundergrunnsbane i bybanesystemet
- Enhet 2. Faste installasjoner: Energi, signalering, blant annet
- Enhet 3. Bybane/jernbane Mobilt materiell
- Enhet 4. Forskjeller mellom vedlikehold av bybane/jernbane og andre utnyttelser
- Enhet 5. Vedlikeholdsarbeider
Modul X Master's Final Project (MFP)
Programmet er underlagt mulige innholdsoppdateringer og oppgraderinger
Fakultet
Regissør
Mario Ferreiro Casal er en MSc sivilingeniør, med en mastergrad i sivilingeniør og en ekspert i jernbaneteknikk fra fjernundervisningsuniversitetet. Han er medlem av den spanske transportforeningen. Ferreiro Casal har mer enn 20 års erfaring innen jernbanesektoren, spesielt innen høyhastighets- og by-t-bane/jernbanelinjer. Han har også omfattende kunnskap om både design og vedlikeholdsløsninger som skal brukes i jernbanesystemer og har deltatt i en rekke internasjonale prosjekter. I tillegg har Mario deltatt i akkreditering og godkjenning av viktige utviklinger innen spormaterialer. Han har vært en fremtredende foredragsholder på forskjellige konferanser knyttet til blant annet skivespor, AV-jernbaneoverbygning, unike problemer i T-bane og trikker, og vedlikeholdskostnader for høyhastighetsjernbane. Han deltar for tiden i forskjellige jernbanearbeidsgrupper og i spesifikke komiteer innen sektoren hvor hans arbeid har blitt anerkjent i forskjellige tekniske publikasjoner.
José Enrique Granados
Læreplan
En mastergrad i design, konstruksjon og vedlikehold av jernbaneinfrastruktur. Spesialitet i Underground Urban Transport Infrastructures består av 60 studiepoeng.
- Design and construction of infrastructure subsystems
- Design and construction of superstructure subsystems
- Design and construction of power subsystems
- Design and construction of signaling and telecommunications subsystems
- Railway infrastructure maintenance
- Railway superstructure maintenance
- Railway electrification maintenance
- Maintenance of railway signaling and telecommunications systems
- Bybaner
- MFP. Mastergrad i design, konstruksjon og vedlikehold av jernbaneinfrastruktur. Spesialitet i underjordisk urban transportinfrastruktur
Stipend og finansiering
Organization of American States (OAS)
Since 2010, Structuralia has offered a scholarship program for master's degrees in Spanish and English, in conjunction with the Organization of American States (OAS) aimed at outstanding professionals from the Americas, included in the Partnerships for Education and Training Program (PAEC). , from which more than 3,500 students in the region have already benefited.
Pan American Association of Educational Credit Institutions (APICE)
Structural and the Pan American Association of Educational Credit Institutions (APICE) offer a specialized training scholarship program aimed at professionals from Latin America and the Caribbean in specialized master's degrees in the STEM sector.
EDUCA EDTECH Foundation
EDUCA EDTECH Foundation was created to promote personal and professional growth while betting on the transfer of knowledge as a means to change the world. For this reason, the Foundation assumes the achievement of the Sustainable Development Goals as paramount. To achieve the above, the institution works to be a reference entity, ensuring the implementation of solutions and the granting of aid to those people who deserve it.