Den andre syklus grad kurs i Business Management og Digital Technologies tar sikte på å trene høyt nivå fagfolk som er i stand til å bruke de viktigste verktøyene som tilbys av digitale teknologier i bedriftsledelse.
I stadig mer globaliserte og konkurransedyktige markeder trenger bedrifter nye ferdigheter, i stand til å bruke digital teknologi for å forbedre effektiviteten, effektiviteten og konkurransekraften til deres fasiliteter.
Den videregående studiet i Business Management and Digital Technologies er ment for opplæring av spesialister i ledelse og kontroll av selskaper, spesialister innen kommersielle områder av selskapene som opererer i informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) og konsulenter i felt av bedriftsøkonomi og ny teknologi.
Oppsummert utvikler videregående kurs i Business Management and Digital Technologies en høyt kvalifisert fagperson med ledelsesmessige og teknologiske ferdigheter, med en økonomisk og juridisk forståelse av innovative aspekter knyttet til IKT. Det er en profesjonell som er i stand til å jobbe i svært konkurransedyktige miljøer og i private og offentlige selskaper, der digital teknologi er en strategisk faktor når det gjelder konkurranseevne.
Videregående kurs i Business Management and Digital Technologies er organisert i henhold til den konsoliderte psyko-pedagogiske modellen definert av International Telematic University UNINETTUNO og varer i to år. I løpet av det første året gis følgende spesialiserte ferdigheter: teoretiske modeller relatert til økonomien i innovasjon, konsernledelse med særlig oppmerksomhet mot bruk av IKT, markedsføringsstrategier, anvendelse av e-handelsmodeller for markedsføring og kommunikasjon, juridiske begreper relatert til forholdet mellom digital teknologi og disiplin av arbeid. For å fullføre kompetansenes rammeverk som kandidaten skal ha for å innta lederstillinger, selv i bedrifter som opererer i de globale markedene, er det også gitt elementer av internasjonal regnskap. Til slutt fullføres ferdighetene i det første året ved å tilegne seg kunnskap knyttet til informasjonsbehandlingssystemene, også med statistiske tilnærminger, og til bruk av digital teknologi i virksomhetsledelse.
Modulene har til formål å styrke kompetanse innen innovativ forretningsforvaltning, også relatert til offentlig sektor og e-forvaltning, med særlig fokus på ny teknologi og regelverksanalyse for sektorene som er rammet av den digitale revolusjonen (telekommunikasjon industri først og fremst) er gitt i andre år. Kurset avsluttes med en grundig studie av avanserte webteknologier.
Forventede læringsresultater
Kunnskap og forståelse
Modulene som inngår i forretningsdelen fullfører kunnskaps- og forståelsesferdighetene som er utviklet i det treårige studiet i økonomi og forretningsadministrasjon når det gjelder forretningsadministrasjon, organisering og regnskap. Spesielt vil studenten kunne foreslå endringer og modifikasjoner samt innovative løsninger knyttet til digital teknologi når det gjelder forretningsstyringsstrategier, regnskap, lagerstyring, organisasjonsmønstre, eksterne relasjoner, råvareforsyning, distribusjon og salgskanaler, markedsføringsteknikker og nye kommunikasjonsmedier og alt dette med hensyn til privat så vel som offentlig sektor.
Bruke kunnskap og forståelse
Studenten som vil ha fullført videregående kurs i Business Management og Digital Technologies, kan effektivt ta seg av automatisert styring av bedriftsdata, mobil og sosial e-handelsteknikk, det vil si bruk av datateknologi for online markedsføring og markedsføring av produkter og tjenester, av supply chain management (integrert styring av ordre, forsendelse, fakturering, betalingssyklus basert på digital teknologi), av digital produksjon som er adopsjon av avanserte digitale teknologier som støtter forretningsproduksjonsprosessene, av smart logistikk, nemlig adopsjonen av digital teknologi for lagerstyring,