Master of Science i informasjonssystemer og digital innovasjon
Neapolis University Pafos Distance Learning
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Online Cyprus
Språk
Engelsk,
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
3 semestre
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 10 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduksjon
Programmet er akkreditert av Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA)
MSc i informasjonssystemer og digital innovasjon er et innovativt og tverrfaglig program med det formål å integrere kunnskapen om design og utvikling av informasjonssystemer med de forstyrrende teknologiene til digital innovasjon. Eksempler på slike forstyrrende teknologier er Big Data, Internet of Things, Artificial Intelligence, Blockchain og Robotics.
I dag har teknologi en massiv innvirkning på forretningsdriften. Formelen for forretningssuksess er enkel: driv innovasjon med informasjonsteknologi. Å innse utfordringene som teknologien presenterer er nøkkelen til å lykkes med forretningsmålene dine, beholde og øke antallet kunder i prosessen. Derfor er det ekstremt viktig å integrere ny teknologi i virksomheter. I våre dager prioriterer mange bedrifter innovasjon som en nøkkel til deres forretningsstrategi. Derfor er det kritisk for bedrifter og deres direktører å forstå teknologi, bygge sin tekniske dyktighet, implementere teknologier som betyr noe for dem, og få en fordel i å administrere organisasjonen.
MSc i informasjonssystemer og digital innovasjon tar sikte på forskerutdanning og vitenskapelig spesialisering i informasjonssystemer og digital innovasjon, rettet mot mer profesjonell kunnskap og bredere utdanning av studenter med en spesiell interesse for dette emnet. Det er først og fremst rettet mot kandidater innen informatikk, datateknikk og økonomiske studier.
Fordeler med programmet
- Den internasjonale prestisjen og anerkjennelsen til Neapolis University of Pafos.
- Utmerket akademisk personale med sterk kompetanse i de underviste fagene.
- Internasjonalt samarbeid med mange universiteter.
- Bruk av avansert teknologi og ressurser.
- Høy akademisk kaliber for lærerstaben.
- Konkurransedyktige skolepenger.
Opptak
Læreplan
Programstruktur
Varigheten av disse studiene er tre semestre. Påmeldinger til MSc i informasjonssystemer og digital innovasjon holdes i september og februar/mars hvert studieår. Hvert kurs varer i et akademisk semester. Alle studenter som er påmeldt MSc i informasjonssystemer og digital innovasjon, enten i vintersemesteret eller vårsemesteret, kan velge emnene som tilbys i de aktuelle semestrene. For å fullføre studiene må studentene samle totalt 90 studiepoeng (ECTS).
I samsvar med de relevante kunngjøringene fra Byrået for kvalitetssikring og akkreditering i høyere utdanning, har studentene mulighet til å fullføre hovedfagsstudiene i to akademiske semestre (12 måneder) så lenge de starter gjennomføringen av sin masteravhandling i løpet av den første eller andre semester av studiene, inkludert sommerperioden. I dette tilfellet kan fullføringen av masteravhandlingen forlenges i sommerperioden, i en eller to måneder. I alle fall forblir det totale studiepoeng 90.
Samlet sett er målet med MSc i informasjonssystemer og digital innovasjon å gi hver student, enten med bedrifts- eller informatikkbakgrunn, en omfattende forståelse av hvordan man bruker digitale teknologier for å forbedre virksomheter i dagens digitale økonomi og utforske ledelsen. og innovasjonsaspekter ved informasjonsteknologi. Bedrifter utvikler seg mer på grunnlag av ny teknologi, noe som skaper et kritisk behov for fagfolk som bringer med seg ferdigheter innen både Business og Technology. Det endelige målet med denne mastergraden i informasjonssystemer og digital innovasjon er å bygge bro over gapet mellom virksomhet og teknologi, og gi våre nyutdannede en distinkt markedsfordel.
For å oppnå sin mastergrad er studentene også forpliktet til å gjennomføre en masteravhandling. Forskningsforslaget sendes inn av studenten, som kan be om en av veilederne som veileder. Oppgaven kan leveres i inntil ett studieår etter vellykket gjennomføring av andre semester. Avhandlingen skal være relevant for innholdet i doktorgradsstudentens studier og skal være original.
Rute
MSc i informasjonssystemer og digital innovasjon er strukturert som følger:
Semester 1
- DIS507 Disruptive teknologier
- DMBA583 Digital innovasjon og entreprenørskap
- DMETH600 Forskningsmetodikk
- DIS503 IT Prosjektledelse
Semester 2
- DIS508 Big Data og Analytics
- DIS501 Analyse og design av informasjonssystemer
- DIS502 Problemløsende programmering
Valg av 1 valgfag fra:
- DIS504 Informasjonssikkerhet
- DMDB505 Digital markedsføring
- DIS505 mobilapplikasjonsutvikling
Semester 3
- DIS510 Avhandling obligatorisk
Undervisnings-, lærings- og vurderingsmetoder
I løpet av studieåret holdes det for hvert av emnene opplæringssamlinger som følger: seks (6) to timers møter med foreleser for hvert emne, som har ansvar for å informere, veilede, gi råd og evaluere studenter. Disse møtene er først og fremst rettet mot generell støtte fra studenter, så vel som i utdyping, fordypning og utvikling av alt studentene studerer. Studentens tilstedeværelse på disse møtene er ikke obligatorisk. Erfaringene så langt har imidlertid vist at studentens deltakelse i dem bidrar til en fyldigere forståelse av fagstoffet, og i tillegg øker sannsynligheten for mer positive elevprestasjoner, både i midtveisvurderinger og ved avsluttende eksamen.
Hvert emne evalueres gjennom gjennomføring av én midtveisvurdering som er eksplisitt nevnt i studieplanen og studieveiledningene (essays, litteraturkritikk, artikkelmanuskript til universitetets studenttidsskrift etc.) i løpet av semesteret, og avsluttende eksamen på slutten av semesteret på passende steder identifisert i tid, i henhold til den geografiske fordelingen av studentene. Dersom en student ikke møter til eksamen, eller har unnlatt å avlegge eksamen i vinter- eller vårsemesteret, har han eller hun rett til å gå opp til ny eksamen.
Midtveisvurdering kan ha ulike former som beskrevet tidligere som essays, forskningsartikler, presentasjoner, litteraturkritikk, bokanmeldelser osv. i løpet av semesteret og tilsvarer 40 % av sluttkarakteren, mens avsluttende eksamen er 60 %. For at studenten skal lykkes i et emne må han/hun ta både sluttkarakteren og underveisvurderingen en karakter på minst 50 %. Interaktiviteten og formativ vurdering er en del av lærings- og undervisningsmetodikken.
I tredje semester fullfører studentene sin avhandling som tilsvarer 30 studiepoeng. Lengden på oppgaven avhenger av type. Når det gjelder en bibliografisk avhandling, kan den ikke være mindre enn 12 000 ord og mer enn 15 000 ord. Bibliografien, vedleggene og sammendraget er ikke inkludert. Etter innlevering leverer veileder en skriftlig og begrunnet rapport, med studentens samtykke, til komiteens medlemmer. Støtte til oppgaven gjøres offentlig eller via en elektronisk videokonferanse for en tremannskomité.