Introduksjon
Målet med Master of Business Administration (MBA)Master of Business Administration (MBA) tar sikte på å utvikle evnen til forskning og analyse, syntese og kreativitet hos studentene samtidig som den understreker den viktige viktigheten av informasjon og teknologisk utvikling og øker bevisstheten om etiske, sosiale, miljømessige og internasjonale spørsmål som påvirker administrative beslutninger. Målet med MBA er at studentene forbedrer sine mellommenneskelige ferdigheter gjennom studietiden, som oppnås gjennom teamarbeid. Gruppeaktivitetene er en av vurderingsmetodene i de fleste kurs i programmet.
MBA gir kunnskap og ferdigheter i et miljø som utvikler studentenes evne til å ta beslutninger relatert til sitt felt, for å utdype og utvide sin kunnskap i drift og ledelse av virksomheter. MBA-programmet gir også muligheten til å spesialisere seg på ett område ved å ta to valgfag i emner som er spesielt relevante for individuelle interesser og karrieremål.
MBA er et særegent program som omfatter studiet av økonomi, ledelse, markedsføring og relaterte disipliner. Læreplanen er designet for å gi studentene med eller uten tidligere akademisk forberedelse i virksomheten et solid grunnlag i forretningsteorier og prinsipper mens de utvikler ferdighetene ledere trenger for å analysere situasjoner og lede organisasjoner. Læreplanen er basert på grunnkursene som finnes i alle MBA-programmer, og viser hvordan hvert område er integrert i en vellykket forretningsdrift. Programmet gir en generell ledelse utdanning og etterutdanning for de som ønsker eller allerede er på toppledernivå i organisasjoner og utstyre dem til å utføre effektivt i lederstillinger. Følgelig er målet ikke å forfølge en akademisk teoretisk studie, men snarere å gjøre det mulig for teori å informere om praksis.
MBA-programmet er designet for å gi en akademisk opplevelse som overgår det tradisjonelle klasserommet der informasjonsflyten primært er fra fakultetsmedlem til student. Ved å anerkjenne den pedagogiske verdien av studentenes omfattende erfaring, søker fakultetet å etablere en kraftig dialog i sine MBA-klasser. Intensjonen i MBA-utdanning er at hver deltaker bidrar til opplæringen av hele klassen gjennom å dele kompetanse og lede diskusjon når deltakerens ferdigheter og bakgrunn gjør dette mulig.
Neapolis University Pafos Distance Learning","author_url":"","source":""}" alt="153313_153107_shutterstock_1420666502_MBA.jpg" />
Generelt inkluderer de pedagogiske målene for MBA målene for Neapolis University Pafos.
Nyutdannede vil:Demonstrer komplekse problemløsningsferdigheter, støttet av passende analytiske og kvantitative teknikker for å forbedre organisasjonsytelsen.
Har funksjonell kunnskap og være i stand til å integrere denne kunnskapen til støtte for beslutningstaking.
Har erfaring med prosjektledelse.
Ha kunnskapen som er nødvendig for å bruke rammer i etisk analyse og beslutningstaking, og forstå deres personlige ansvar som bedriftsledere.
Ha et globalt og flerkulturelt perspektiv.
Vis nøkkelegenskaper knyttet til profesjonell oppførsel.Spesifikke mål for de foregående elementene inkluderer:
Nyutdannede vil:Bruk en rekke analytiske teknikker for å identifisere et komplekst forretningsproblem, generere og sammenligne alternativer og utvikle en løsning
Velg og implementer de aktuelle forskningsferdighetene og verktøyene (informasjonsteknologi og / eller kvantitativ analyse) for å løse problemer.
Integrer deres funksjonelle kunnskap i anvendte omgivelser (f.eks. Case-analyser, gruppeprosjekter, forskningsartikler).
Demonstrere kunnskap om verdiskapingskonseptet og hvilken rolle hvert funksjonelle område i firmaet spiller.
Demonstrere et nivå av ferdigheter og selvtillit som er passende for å være et team eller prosjektleder.
Definer nøkkelkomponenter i forretningsdrift (er) og forklar hvordan disse komponentene påvirker organisasjonsytelse og beslutninger.
Diagnostiser tverrkulturelle spørsmål i en saksinnstilling og foreslå passende løsninger.
Demonstrere kunnskap om hvordan spørsmål og beslutningskriterier endres avhengig av kulturelle perspektiver og beliggenhet.
Demonstrer svært effektive muntlige kommunikasjonsevner i profesjonelle omgivelser, inkludert profesjonelle presentasjoner og overbevisende presentasjoner.Program læringsutbytteEtter vellykket gjennomføring av programmet vil studentene kunne:Designe integrerte løsninger på komplekse forretningsproblemer basert på disiplinskunnskap og erfaring.
Evaluer gjeldende ledelsesrammer, modeller, debatter og bevis kritisk og integrer dem med praksis.
Demonstrere en evne til å tenke sideveis, kritisk, innovativt, kreativt, og å knytte sammenhenger mellom ulike fagfelt for å analysere problemer
Ta kritisk tak i motstridende forskning som omhandler mangesidede forretningsproblemer.
Evaluer kritisk de praktiske anvendelsene av teori for å generere praksisbaserte løsninger på ustrukturerte problemer.
Tilegne deg analytiske og forskningsferdigheter for å håndtere komplekse problemer i virksomheten.
Identifisere og imøtekomme personlige og faglige utviklingsbehov.
Demonstrere en evne til å ta avgjørelser i utfordrende situasjoner.
Demonstrere en evne til å lede og til å samhandle effektivt i gruppesituasjoner.
Kommuniser med forskjellige målgrupper gjennom en rekke medier.
Arbeid uavhengig og samarbeid.
Administrer meg selv og andre.Metoder for undervisning, læring og vurderingMasterens undervisningsmetodikk innebærer en kombinasjon av forelesninger, veiledninger, seminarer, eksamener, prosjekter, presentasjoner, oppgaver, case-studiesøknader og uavhengig forskning. I tillegg er den designet for å gi en akademisk opplevelse som går utover det tradisjonelle klasserommet, der informasjonsflyten primært kommer fra instruktøren til studenten. Intensjonen til Master i Business Administration er at hver deltaker vil bidra til opplæringen av hele klassen gjennom aktiv deltakelse i læringsprosedyren. MBA følger en student-sentrert strategi basert på en blanding av ulike aktive læringsteknikker som tar sikte på å bygge inn virkelige scenarier til masterens kjerne av aktiviteter, og samtidig, gjennom en forskningsorientert strategi, har MBA som mål å utstyre studentene med anvendt forskningsferdigheter. Det er viktig for studenter som er registrert i MBA å lære gjennom aktiv undervisning og læringsblanding av teknikker som kombinerer virkelige liv og forskningsaspekter mot å skape profesjonelle med høy grad av profesjonelle standarder. I denne grad implementeres vår student-sentrerte tilnærming gjennom interaktive oppgaver og formative vurderinger (ikke klassifiserte) som er planlagt og kartlagt på hver pensum. Videre er læringsreisen beriket med simuleringsspill av kjente simuleringspakker og Neapolis Experiential Studying Tasks-NEST, som gir muligheten for oppgaver designet i samarbeid med selskaper basert på deres virkelige behov.
Evalueringen av hvert kurs inkluderer:Deltakelse i interaktive aktiviteter, (12 interaktive aktiviteter hvorav 4 er rangert) - 20%
Oppgave - 20%
Avsluttende eksamen - 60%For at en student skal lykkes med et emne, må han / hun oppnå karakteren minst 50/100 i alle de tre ovennevnte kriteriene.
Unnlatelse av å delta eller mislykkes i et av de ovennevnte tre elementene innebærer en mislykket gjennomføring av kurset. I dette tilfellet blir studenten bare undersøkt i repetisjonsperioden august / september i det elementet han / hun sviktet. Maksimum poengsum som studenten kan få i løpet av omprøveperioden i hvert av elementene ovenfor er 65/100, som et sekund (forsøk).
Avhandlingen kan ikke være kortere enn 13 000 ord og lengre enn 15 000 ord, inkludert bibliografi og abstrakt. Etter innlevering utarbeider hovedveilederen en skriftlig og begrunnet rapport med sitt samtykke til offentlig støtte. Forsvaret av avhandlingen gjøres offentlig eller via en elektronisk videokonferanse for en komité med tre medlemmer.Programstruktur Semester 1 Semester 2 DMBA580 Ledelse og organisasjonsatferd (obligatorisk)
DMBA550 Analyse av regnskap og regnskap (obligatorisk)
DMBA561 Markedsføringsledelse og forretningskommunikasjon (obligatorisk)
DMBA620 kvantitativ forretningsanalyse (obligatorisk)
DMBA581 Forretningsstrategi (obligatorisk)
DMBA541 Økonomistyring (obligatorisk)
DMBA590 Human Recourses Management (obligatorisk)
DMBA571 Operations Management (obligatorisk)Semester 3-1 st valg Semester 3-2 nd valgDMBA600 Business Research Methods (obligatorisk)
DMBA530 Ledelsesøkonomi (valgfri)
DMBA575 Total kvalitetsstyring (valgfri)
DMBA584 Entreprenørskap og innovasjon (valgfri)
DMBA585 Small Business Management (valgfri)
DMBA595 Prosjektledelse (valgfri)* Valg av tre valgfag
DMBA600 Business Research Methods (obligatorisk)
DMBA650 Avhandling (valgfri)
I tillegg understrekes det at i henhold til relevante instruksjoner fra Kypros byrå for kvalitetssikring og akkreditering i høyere utdanning kan programmet fullføres i to akademiske semestre når MBA-avhandlingen starter fra første eller andre semester av studiene og er fullført i løpet av sommerperioden, som kan forlenges etter sommersesongen i en eller to måneder. Totalt antall studiepoeng forblir uendret (90 studiepoeng). Totalt antall studiepoeng forblir uendret (90 studiepoeng).OpptakskravUniversitetet innrømmer studenter uavhengig av nasjonalitet, rase, religion eller kjønn, forutsatt at de oppfyller de forhåndsdefinerte opptakskriteriene for hvert studieprogram.
Universitetet kunngjør en interesseoppfordring for potensielle studenter i dagsaviser, på universitetets nettsider og på andre nettsider, samt med andre passende midler. De som er interessert kan søke både elektronisk og på annen måte (vanlig post, søknad i universitetets sekretariat, faks osv.).
For å bli tatt opp til programmet, må alle kandidater ha fullført et lavere program ved ethvert akkreditert universitet eller tilsvarende. Dokumentasjon av kandidatenes utdanning vil være påkrevd som en del av søknaden om opptak.
Postgraduate-programmet tar hensyn til den akademiske bakgrunnen til hver kandidat basert på hans / hennes tidligere studier, samt hans / hennes forventede evne til å fullføre programmet. En student som søker mastergrad i bedriftsøkonomi, skal sende inn følgende dokumenter:Applikasjonsform
ID / passkopi
Secondary School Leaving Certificate
Bachelorgrad og utskrift
To referanse bokstaver
Engelskspråklige sertifikatMinimumskravene for å anerkjenne kunnskap på engelsk er beskrevet i detalj i studiehåndboken.AnsvarsfraskrivelseUniversitetet forbeholder seg retten til å definere valgfagene som tilbys på akademisk årsbasis.