Master of Arts i læring og teknologi
Royal Roads University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Victoria, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning
Varighet
2 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
CAD 34 472 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
26 Mar 2024
* Undervisningskostnadene gjelder for hele programmet: $ 32,496 (internasjonale studenter), $ 25,786 (innenlandske studenter).
Introduksjon
Master of Arts in Learning and Technology er et to-årig, 33-studiepoeng program som svarer på etterspørselen etter kvalifiserte fagpersoner som har kunnskap og ferdigheter til å lede planlegging, design, utvikling, implementering og evaluering av moderne læringsmiljøer. Nyutdannede fra dette programmet vil kunne jobbe med å skape og evaluere digitale læringsmiljøer og bruke teoretisk og praktisk kunnskap for å kritisk analysere læringsinnovasjoner og vurdere deres innvirkning på organisasjoner og samfunn.
Dette programmet er den første Master of Arts-graden i Canada som går lærebokfritt. Studentene kan få tilgang til alt kursmaterialet gjennom åpne pedagogiske ressurser, e-bøker, tidsskriftartikler og andre gratis digitale ressurser. Disse typene kurs er kjent som " Zero Textbook Cost (ZTC) " og tar sikte på å forbedre tilgangen til utdanning og forbedre studentresultatene.
Personalisering av læring og den tverrsektorielle ferdighetssettet som er dyrket i programmet, gjør at nyutdannede kan lede og støtte sine organisasjoner for kontinuerlig å forbedre læringsopplevelsene det tilbyr.
Programbeskrivelse
Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) er et to-årig, 33-studiepoeng program som er designet for å møte behovet for kvalifiserte fagpersoner innen teknologimediert læring og utdanning og behovet for enkeltpersoner på ledelsesnivå som ha kunnskap, ferdigheter og evner til å påta seg lederrollene som kreves for å planlegge, designe, utvikle, implementere og evaluere moderne læringsmiljøer. Gjennom MALAT-programmet vil du bruke teoretisk og praktisk kunnskap om læring og kritisk analysere og evaluere hvordan læring blir formet i den digitale tidsalderen, samt hvordan du kan legge til rette for det ved hjelp av teknologi.
Designet i samarbeid med nåværende ledere i feltet, gjør MALAT-programmet fagfolk i stand til å:
- Opprette og evaluere moderne digitale læringsmiljøer;
- Bruk teoretisk og praktisk kunnskap til å kritisk analysere læringsinnovasjoner og vurdere deres innvirkning på organisasjoner og samfunn; og
- Lede og støtte organisasjoner for kontinuerlig å forbedre læringsopplevelsene de tilbyr.
Dette godkjente programmet for lærerkvalifiseringstjeneste (TQS) er spesielt designet for yrkesaktive. Det tilbys i en fullstendig online eller gjennom en blandet modell, bestående av online læring og en intensiv to ukers lang bostedsperiode på campus i juli eller august. Dette formatet gjør det mulig for deltakerne å forbedre sin pedagogiske legitimasjon, samtidig som fraværet fra arbeidsplassen deres minimeres.
Et Graduate Diploma in Learning and Technology tilbys også som stiger inn i MALAT-programmet. Hvis du vurderer en mastergrad, men ikke er sikker på hvor du skal begynne, kan dette vitnemålet passe for deg.
Hvem den er til
Dette programmet er designet for enkeltpersoner som er involvert i etableringen av moderne læringsmiljøer som inneholder det beste av det som er kjent om læring og teknologi. MALAT-programmet er ikke bare for lærere! Det er for alle i et miljø der de trener eller underviser mennesker, implementerer opplæringsprosesser og / eller skaper forhold for å maksimere læringen.
Folk som kan dra nytte av programmet inkluderer beslutningstakere som er ansvarlige for læring, opplæring eller utdanning; opplæring ledere og koordinatorer; trenings- og utviklingsstillinger; lærende forskere; tilretteleggere, trenere eller instruktører. Programmet tiltrekker seg elever fra flere sektorer og bransjer som jobber i skjæringspunktet mellom teknologi og læring, inkludert videregående institusjoner, offentlige avdelinger, K-12 utdanningssystemer, bedriftssektoren, helsetjenester, organisasjoner som ikke er ideelle for byråer og små bedrifter .
Nøkkelegenskaper
Programmet er basert på prinsipper om åpenhet, nettverkslæring og digital tankegang, og krever at studentene lager og bygger på sin digitale tilstedeværelse for å samarbeide meningsfullt med digitale læringssamfunn i feltet. Det virtuelle symposiet på begynnelsen og slutten av programmet er en av de mange mulighetene studentene kan delta i, kultivere og bidra til disse digitale læringsnettverkene og -samfunnene når de lærer mer om tilrettelegging i moderne læringsmiljøer.
åpenhet
MALAT-programmet nærmer seg åpenhet som et dynamisk og forhandlet rom som omfatter "samarbeidspraksis [inkludert] ... opprettelse, bruk og gjenbruk av OER, samt pedagogisk praksis ved bruk av deltakende teknologier og sosiale nettverk for interaksjon, peer-learning, kunnskap skapelse og empowerment av elever ”(Cronin, 2017, ¶ 10).
Dette betyr at vi bruker en “åpen først” -tilnærming når vi velger kurslesinger og ressurser. Med unntak av exit Pathway kurs, er alle programkurs åpent lisensiert CC Attribution Share-Alike 4.0 International, og alt kursmateriell er tilgjengelig offentlig på kurset Word pressesider. Alle studentene i programmet har en Word-presseblogg, og mange av diskusjonene skjer på bloggsidene. Studentene oppfordres til å vurdere å dele det de lærer bredere, ettersom de bidrar til ulike sosiale nettverk de selv velger, og ytterligere medskaper sitt personlige læringsmiljø. Utformingen og tilretteleggingen av kursene i programmet inkluderer aspekter av åpen pedagogikk som bruk av fornybare oppgaver, co-laget rubrikker for vurdering, og bruk av designtenking og henvendelsesbaserte tilnærminger.
Nettverkslæring
Menneske-til-menneske-interaksjon formidlet gjennom bruk av digital teknologi.
Digital tankegang
Utviklingen av et digitalt tankesett eller en måte å være og velge å være i det digitale rommet er et vanlig tema gjennom programkursene. Å utforske aspekter ved digital identitet og digital tilstedeværelse, samt mangfold av roller og tilhørende skiftende digitale ferdigheter, introduseres i begynnelsen av programmet og trekker videre og utvikles videre i hvert kurs.
Virtuelt symposium
Det årlige MALAT Virtual Symposium i april lanserer det første kurset i programmet (LRNT 521). Det er en ukes lang serie med åpne, offentlige, synkrone høyttalere og samtaler og asynkrone diskusjoner rettet mot å utforske det brede feltet digital læring fra teoretiske og praktiske perspektiver. Det er her nye studenter begynner orienteringen mot feltet og andreårsstudenter er i stand til å dele sin kunnskap med det større fagmiljøet. Delta i gratis profesjonell utvikling på det årlige MALAT Virtual Symposium.
Det er tre spor til symposiet:
- Lay of the Land Track: som inneholder økter av fagpersoner, eksperter og akademikere i feltet. Disse øktene utforsker emner relatert til digitale læringsmiljøer, nettverk, samfunn.
- Work in Digital Learning - Stories from the Field Track: dette sporet inneholder økter av yrkesaktive fagpersoner innen felt (er) av digital læring mens de diskuterer "en dag i livet," viktigheten av rollen og ferdighetssettet, etc.
- End in Mind Track: inkluderer presentasjoner av andreårsstudenter. Disse presentasjonene fokuserer på både innhold (for eksempel et kort sammendrag av forskningen) og prosessen (f.eks. Oppsummeringspresentasjoner om prosessen med å fullføre en avhandling, forskningspapir eller forskningsprosjekt for digital læring).
Hver dag er det live synkrone økter samt asynkrone videopresentasjoner og diskusjoner. Alle kan delta i Virtual Symposium-øktene eller se de innspilte øktene etterpå.
Fullføringsalternativer
Mens de seks første grunnkursene er felles for alle studenter i programmet, vil du kunne søke på en av de tre exit Pathway alternativene: en avhandling, et anvendt forskningsprosjekt eller et digitalt læringskonsulentprosjekt.
Avhandling
Du vil søke på avhandlingssporet i det første året av programmet. Når du er tatt opp til 12-studiepoengs oppgavespor, vil du identifisere et forskningsfokusområde og arbeide 1: 1 med en avhandlingsveileder om primærforskning: du kan se nyere titler på studentforskning. Hvis søknaden din ikke lykkes, har du muligheten til å fullføre programmet etter sporene Applied Research Project eller Digital Learning Consulting Project.
Anvendt forskningsprosjekt
Ved å velge dette sporet vil du fullføre flere kurs inkludert forespørselsbaserte kurs som krever at de tar åpne kurs, produserer en digital læringsressurs av personlig betydning og relevans relatert til læring, teknologi, design og innovasjon, og medskaper læringsopplevelsen. med kursholderen. Deretter vil du ta et avansert forskningskurs som forberedelse til 6-studiepoeng anvendt forskningsprosjekt. Du vil utføre en dyp undersøkelse av et spesifikt forskningsspørsmål ved å bruke sekundære data med muligheten til å gjennomføre et informasjonsintervju med opptil fem personer. Tidligere anvendte forskningsprosjekter har inkludert metasyntese; kritiske litteraturgjennomganger; policyanalyse osv. Se nylige titler på studentforskning.
Digital læringskonsulentprosjekt
Du vil søke på dette sporet det første året av programmet ditt. I dette sporet vil du fullføre flere kurs inkludert forespørselsbaserte kurs som krever at du tar åpne kurs, produserer en digital læringsressurs av personlig betydning og relevans relatert til læring, teknologi, design og innovasjon, og medskaper læringsopplevelsen med kursholderen. Du vil ta et avansert forskningskurs som forberedelse til deres 6-kredit digitale forskningskonsulentprosjekt. Gjennom dette fullføringsalternativet vil du få praktisk praktisk erfaring som vil hjelpe deg med å anvende teoretisk kunnskap i virkelige omgivelser på det tett omfangsrike prosjektet. Du vil gi forskningsinformert begrunnelse og begrunnelse for designbeslutningene som er tatt, og du vil informere arbeidet ditt ved å gjennomføre et informasjonsintervju med opptil ti personer. Prosjekter kan hentes fra en rekke interessentgrupper i programindustrien. Student foreslåtte prosjekter kan også vurderes.
Opptakskrav
Standard opptak
- Fire års (eller sammenlignbar) lavere grad fra en anerkjent videregående institusjon.
- Minst tre års yrkeserfaring i en leder- eller lederstilling * som er direkte relatert til MALAT-programmets læringsutbytte.
Fleksibel opptak
For å bli vurdert for fleksibel opptak , vil søkere normalt kreve:
- Minimum syv års arbeidserfaring, med minimum to års yrkeserfaring i leder- eller lederstilling, er direkte relatert til læringsutbyttet til MALAT-programmet.
* Ledelseserfaring kan omfatte ett eller flere av følgende:
- Roller der du konsulterer, forhandler med eller leder ulike interessegrupper gjennom relasjoner, i et komplekst miljø.
- Roller der du leder andre mot delte mål og resultater.
- Roller der du påvirker, organiserer og koordinerer grupper av mennesker.
- Lederroller i frivillige organisasjoner.
- Formelle organisatoriske lederroller der du direkte overvåker ansatte eller fullfører prestasjonsorientert arbeid med enkeltpersoner, grupper eller team.
- Å overvinne en utfordrende livserfaring (for deg selv eller andre), som involverte å navigere i komplekse systemer og resulterte i positive endringer i samfunnet utover individet.
Engelsk språkferdighet
- Hvis engelsk ikke er ditt hovedspråk, kan du lese våre engelskspråklige krav .
Ytterligere anbefaling (er)
- Søknader vurderes basert på en integrert og konsolidert undersøkelse av faglig legitimasjon, arbeidserfaring og personlig erfaring. Søkere skal være fagpersoner innen utdanning. Erfaring i et teknologimediert læringsmiljø er en ressurs.
- Forsikre deg om at du viser din ledererfaring i ditt detaljerte CV, og tydelig angi hvordan dine års erfaring oppfyller kravene til standard eller fleksibel opptak.
Utfall
School of Education and Technology jobber med et rammeverk for læringsutbytte som informerer kursets læringsutbytte. Program læringsutfall identifiserer hva eleven vil vite og være i stand til å gjøre ved slutten av programmet. De er den essensielle og varige kunnskapen, evnene (attributtene) og holdningene (verdier, disposisjoner) som utgjør den integrerte læringen av en kandidat fra Master of Arts in Learning and Technology-programmet.
Nyutdannede vil være i stand til å bruke prinsippene om åpenhet, nettverkslæring og digital tankegang mens de arbeider med å skape og evaluere digitale læringsmiljøer. De vil bruke teoretisk og praktisk kunnskap for å kritisk analysere læringsinnovasjoner og vurdere deres innvirkning på organisasjoner og samfunn. Nyutdannede av programmet vil ha kunnskap, ferdigheter og evner til å:
- Kommunisere og syntetisere informasjon og argumenter på kandidatnivå.
- Kritisk vurdere hvordan læring skjer i en rekke sammenhenger.
- Design og skape forskningsinformerte digitale læringsmiljøer.
- Demonstrere effektive samarbeid ferdigheter.
- Utvikle og analysere støttestrategier for å møte interessenters behov i digitale læringsmiljøer.
- Velg passende evaluerings- og evalueringsstrategier for digitale læringsmiljøer.
- Bidra med meningsfylt til digitale læringsnettverk og -samfunn.
- Forklar sammenhengen mellom innovasjon, forandring og digitale læringsmiljøer og deres innvirkning på organisasjoner og samfunn.
- Påfør reflekterende prosesser for å forbedre profesjonell praksis.
- Kritisk vurdere og / eller produsere forskning.
Profesjonell sertifisering
Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) -programmet er anerkjent av Institute of Performance and Learning . Nyutdannede fra programmet får kreditt til arbeidserfaringskravene til Certified Training and Development Professional (CTDP) sertifisering.
IBO Advanced Certificate in Teaching and Learning Research
For å demonstrere den eksepsjonelle utdannelsen du har oppnådd ved Royal Roads University , kan studenter som registrerer seg for MALAT-programmet søke om å få et IB Advanced Certificate in Teaching and Learning Research av International Baccalaureate Organization (IBO) hvis de oppfyller de nødvendige IBO-kriteriene.
IBO-legitimasjon viser organisasjonen din at du er en innovativ leder, villig til å gå utover våre allerede høye forventninger. Du vil ha tilgang til en unik innmelding Pathway , tilgjengelig bare for IBO lærere, og muligheten til å utforske fremtidige faglige og forskningsmuligheter med IBO. IBO-sertifisering gir også flere muligheter gjennom IBO Online Curriculum Center (OCC), hvor du finner diskusjonsfora og ressurser bare tilgjengelig for IBO-medlemmer.
Denne betegnelsen kan tjene ved å supplere eksisterende IBO-innhold med fokusert, systematisk undersøkende forskning for å fremme din kunnskap og erfaring. Du vil dypt utforske læreplanutvikling, pedagogikk og vurdering gjennom utforsking av relevant litteratur og din egen IBO-praksis. Dette avanserte sertifikatet er best egnet for eksisterende og erfarne IB-skolelærere.
Hvordan søke
Når du fullfører søknaden din om MALAT-programmet, vennligst ta med din personlige uttalelse din interesse for IBO-sertifikatet som er relevant for din erfaring og program. I løpet av programmet blir det satt av tid til å registrere seg hos IBO og få tilgang til deres nettverk og ressurser. Du vil bli bedt om å fullføre IB-spesifikke avlesninger og oppgaver i løpet av programmet ditt, samt IB-relaterte forskningsemner, men du vil opprettholde en arbeidsmengde som tilsvarer studentene i programmet ditt som har valgt å ikke forfølge dette skillet.
kurs
- ITAI: Introduksjon til faglig integritet
- LRNTLNK: Linken
- LRNT521: Digitale læringsmiljøer, nettverk, fellesskap
- LRNT522: Introduksjon til forskning: Kritisk lesing og skriving
- LRNT523: Grunnlag for læring og teknologier
- LRNT524: Innovasjon, design og læringsmiljø
- LRNT525: Ledende endring i digital læring
- LRNT526: Forespørsel om moderne problemer i læringsteknologier
- LRNT527: Opprette digitale ressurser
- LRNT528: Tilrettelegging i digitale læringsmiljøer
- LRNT622: Avansert forskning: Applied Research Project eller Digital Learning Research Consulting Project Proposal
- LRNT600: Avansert Forskning: Avhandling Forslag
- LRNT690: Avhandling
- LRNT691: Anvendt forskningsprosjekt
- LRNT692: Avansert forskning: Anvendt forskningsprosjekt eller Digital Learning Research Consulting Project Proposal
Finansiell støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på dette nettstedet og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige bistandsprogrammer for de som er rammet av COVID-19-krisen. Lære mer...
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Vennligst gå gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet ditt begynner å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
lån
Utforsk de forskjellige typer lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene. Lære mer...
Awards
Utforsk en rekke konkurransedyktig tildelte stipend, priser og stipend tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer. Lære mer...
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer omfattende prisene. Lære mer...
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points. Lære mer...
Læreplan
Programbeskrivelse
Master of Arts in Learning and Technology (MALAT) er et toårig, 33 studiepoengs program som er designet for å møte behovet for kvalifiserte fagpersoner innen teknologimediert læring og utdanning og behovet for personer på ledernivå som ha kunnskap, ferdigheter og evne til å påta seg lederrollene som kreves for å planlegge, designe, utvikle, implementere og evaluere moderne læringsmiljøer. Gjennom MALAT-programmet vil du bruke teoretisk og praktisk kunnskap om læring og kritisk analysere og evaluere hvordan læring formes i den digitale tidsalderen, samt hvordan du kan legge til rette for det ved hjelp av teknologi.
Designet i samarbeid med nåværende ledere på feltet, lar MALAT-programmet fagfolk:
- Skape og evaluere moderne digitale læringsmiljøer;
- Bruk teoretisk og praktisk kunnskap til å kritisk analysere læringsinnovasjoner og vurdere deres innvirkning på organisasjoner og samfunn; og
- Lede og støtte organisasjoner for å kontinuerlig forbedre læringsopplevelsene de tilbyr.
Dette Teacher Qualification Service (TQS) godkjente programmet er spesielt utviklet for arbeidende fagfolk. Det tilbys i en fullstendig online eller gjennom en blandet modell, bestående av nettbasert læring og en intensiv to ukers lang oppholdsperiode på campus i juli eller august. Dette formatet gjør det mulig for deltakere å forbedre sin utdanningslegitimasjon betydelig, samtidig som fravær fra arbeidsplassen minimeres.
Et Graduate Diploma in Learning and Technology tilbys også som stiger inn i MALAT-programmet. Hvis du vurderer en mastergrad, men ikke er sikker på hvor du skal begynne, kan dette vitnemålet passe for deg.
Hvem det er for
Dette programmet er designet for personer som er involvert i å skape moderne læringsmiljøer som inkluderer det beste av det som er kjent om læring og teknologier. MALAT-programmet er ikke bare for lærere! Det er for alle i et miljø der de trener eller underviser mennesker, implementerer opplæringsprosesser og/eller skaper forutsetninger for å maksimere læringen.
Personer som kan dra nytte av programmet inkluderer beslutningstakere som er ansvarlige for læring, opplæring eller utdanning; opplæring av ledere og koordinatorer; opplærings- og utviklingsstillinger; læringsforskere; tilretteleggere, trenere eller instruktører. Programmet tiltrekker seg elever fra flere sektorer og bransjer som jobber i skjæringspunktet mellom teknologi og læring, inkludert post-sekundære institusjoner, offentlige avdelinger, K-12 utdanningssystemer, bedriftssektoren, helsevesen, ideelle organisasjoner og små bedrifter .
Nøkkelegenskaper
Programmet er tuftet på prinsipper om åpenhet, nettverkslæring og digital tankegang, og krever at studentene skaper og bygger videre på sin digitale tilstedeværelse for å samarbeide meningsfullt med digitale læringsfellesskap i feltet. Det virtuelle symposiet i begynnelsen og slutten av programmet er en av de mange mulighetene for studenter til å engasjere seg i, dyrke og bidra til disse digitale læringsnettverkene og samfunnene når de lærer mer om tilrettelegging i moderne læringsmiljøer.
Åpenhet
MALAT-programmet nærmer seg åpenhet som et dynamisk og forhandlet rom som omfatter "samarbeidspraksis [inkludert] ... opprettelse, bruk og gjenbruk av OER, samt pedagogiske praksiser som bruker deltakende teknologier og sosiale nettverk for interaksjon, peer-læring, kunnskap skaper og styrker elever» (Cronin, 2017, § 10).
Dette betyr at vi bruker en "åpen først"-tilnærming når vi velger kurslesninger og ressurser. Med unntak av utgangskursene Pathway , er alle programkurs åpent lisensiert CC Attribution Share-Alike 4.0 International, og alt kursmateriell er offentlig tilgjengelig på kursets Wordpress-nettsteder. Alle studentene i programmet får en Wordpress-blogg, og mange av diskusjonene skjer på bloggsidene. Studentene oppfordres til å vurdere å dele det de lærer mer bredt ettersom de bidrar til ulike sosiale nettverk de selv velger og videre skaper deres personlige læringsmiljø. Utformingen og tilretteleggingen av kursene i programmet inkluderer aspekter ved åpen pedagogikk som bruk av fornybare oppgaver, samskapte rubrikker for vurdering, og bruk av design-tenking og undersøkelsesbaserte tilnærminger.
Nettverkslæring
Menneske-til-menneske interaksjon formidlet gjennom bruk av digitale teknologier.
Digital tankegang
Utviklingen av et digitalt tankesett eller en væremåte og å velge å være i det digitale rommet er et gjennomgående tema gjennom programkursene. Utforsking av aspekter ved digital identitet og digital tilstedeværelse, samt mangfoldet av roller og tilhørende endrede digitale ferdigheter introduseres i begynnelsen av programmet og trekker på og utvikles videre i hvert kurs.
Virtuelt symposium
Det årlige MALAT Virtual Symposium i april lanserer det første kurset i programmet (LRNT 521). Det er en ukelang serie med åpne, offentlige, synkrone foredragsholdere og samtaler og asynkrone diskusjoner rettet mot å utforske det brede feltet av digital læring fra teoretiske og praktiske perspektiver. Det er her nye studenter begynner sin orientering til feltet og andreårsstudenter kan dele sin kunnskap med det større fagmiljøet. Bli med på gratis faglig utvikling på det årlige MALAT Virtual Symposium.
Det er tre spor til symposiet:
- Lay of the Land Track: som inneholder økter av fagfolk, eksperter og akademikere på området. Disse øktene utforsker temaer knyttet til digitale læringsmiljøer, nettverk, fellesskap.
- Work in Digital Learning – Stories from the Field Track: Dette sporet inneholder økter av profesjonelle fagpersoner innen feltet(e) digital læring mens de diskuterer «en dag i livet til», viktigheten av rollen og ferdighetssettet osv.
- End in Mind Track: inkluderer presentasjoner av andreårsstudenter. Disse presentasjonene fokuserer på både innhold (f.eks. et kort sammendrag av forskningen deres) og prosess (f.eks. sammendragspresentasjoner om prosessen med å fullføre en avhandling, forskningsoppgave eller digital læringsforskningskonsulentprosjekt).
Hver dag er det live synkrone økter samt asynkrone videopresentasjoner og diskusjoner. Hvem som helst kan delta i Virtual Symposium-øktene eller se de innspilte øktene etterpå.
Fullføringsalternativer
Mens de første seks grunnkursene er felles for alle studenter i programmet, vil du kunne søke på ett av de tre exit Pathway -alternativene: en avhandling, et anvendt forskningsprosjekt eller et digitalt læringskonsulentprosjekt.
Avhandling
Du søker på oppgavesporet i det første året av programmet. Når du er tatt opp til 12-studiepoengs avhandlingsspor, vil du identifisere et forskningsfokusområde og jobbe 1:1 med en veileder for hovedforskning: du kan se nylige studentforskningstitler. Hvis søknaden din ikke er vellykket, har du muligheten til å fullføre programmet etter Applied Research Project eller Digital Learning Consulting Project.
Anvendt forskningsprosjekt
Ved å velge dette sporet vil du fullføre tilleggskurs, inkludert forespørselsbaserte kurs som krever at de tar åpne kurs, produserer en digital læringsressurs av personlig betydning og relevans relatert til læring, teknologi, design og innovasjon, og samskaper læringsopplevelsen deres. med kursholderen. Du vil deretter ta et avansert forskningskurs som forberedelse til 6-poengs anvendt forskningsprosjekt. Du vil utføre en dyp undersøkelse av et spesifikt forskningsspørsmål ved å bruke sekundærdata med muligheten til å gjennomføre et informativt intervju med opptil fem personer. Tidligere anvendte forskningsprosjekter har inkludert metasyntese; kritiske litteraturanmeldelser; politikkanalyse osv. Se nylige studentforskningstitler.
Rådgivningsprosjekt for digital læring
Du vil søke på dette sporet i det første året av programmet. I dette sporet vil du fullføre tilleggskurs, inkludert forespørselsbaserte kurs som krever at du tar åpne kurs, produserer en digital læringsressurs av personlig betydning og relevans relatert til læring, teknologi, design og innovasjon, og samskaper læringsopplevelsen deres. med kursholderen. Du vil ta et avansert forskningskurs som forberedelse til deres 6-poengs digitale læringsforskningskonsulentprosjekt. Gjennom dette fullføringsalternativet vil du få praktisk erfaring som vil hjelpe deg med å bruke teoretisk kunnskap i en virkelig verden på det tett avgrensede prosjektet. Du vil gi den forskningsbaserte begrunnelsen og begrunnelsen for designbeslutningene som er tatt, og du vil informere arbeidet ditt ved å gjennomføre et informativt intervju med opptil ti personer. Prosjekter kan hentes fra en rekke interessentgrupper i programindustrien. Studentforslag til prosjekter kan også vurderes.
Kurs
- ITAI: Introduksjon til akademisk integritet
- LRNTLNK: Linken
- LRNT521: Digitale læringsmiljøer, nettverk, fellesskap
- LRNT522: Introduksjon til forskning: Kritisk lesing og skriving
- LRNT523: Grunnlaget for læring og teknologier
- LRNT524: Innovasjon, design og læringsmiljøer
- LRNT525: Ledende endring i digital læring
- LRNT526: Enquiry into Contemporary Issues in Learning Technologies
- LRNT527: Opprette digitale ressurser
- LRNT528: Tilrettelegging i digitale læringsmiljøer
- LRNT622: Advanced Research: Applied Research Project eller Digital Learning Research Consulting Project Proposal
- LRNT600: Avansert forskning: Avhandlingsforslag
- LRNT690: Avhandling
- LRNT691: Anvendt forskningsprosjekt
- LRNT692: Avansert forskning: Applied Research Project eller Digital Learning Research Consulting Project Proposal
Opptak
Galleri
Programresultat
Skolen for utdanning og teknologi arbeider med et program for læringsutbytterammeverk som informerer kursets læringsutbytte. Programmets læringsutbytte identifiserer hva eleven vil vite og være i stand til å gjøre ved slutten av programmet. De er den essensielle og varige kunnskapen, evnene (attributtene) og holdningene (verdier, disposisjoner) som utgjør den integrerte læringen til en kandidat fra Master of Arts in Learning and Technology-programmet.
Nyutdannede vil være i stand til å bruke prinsippene om åpenhet, nettverkslæring og digital tankegang når de jobber med å skape og evaluere digitale læringsmiljøer. De vil bruke teoretisk og praktisk kunnskap for å kritisk analysere læringsinnovasjoner og vurdere deres innvirkning på organisasjoner og samfunn. Nyutdannede av programmet vil ha kunnskap, ferdigheter og evne til å:
- Kommunisere og syntetisere informasjon og argumenter på høyere nivå.
- Vurder kritisk hvordan læring skjer i en rekke sammenhenger.
- Design og lag forskningsinformerte digitale læringsmiljøer.
- Demonstrere effektive samarbeidsevner.
- Utvikle og analysere støttestrategier for å møte behovene til interessenter i digitale læringsmiljøer.
- Velg passende vurderings- og evalueringsstrategier for digitale læringsmiljøer.
- Bidra meningsfullt til digitale læringsnettverk og samfunn.
- Forklare sammenhengen mellom innovasjon, endring og digitale læringsmiljøer og deres innvirkning på organisasjoner og samfunn.
- Bruk reflekterende prosesser for å forbedre profesjonell praksis.
- Kritisk vurdere og/eller produsere forskning.
Profesjonell sertifisering
Master of Arts in Learning and Technology (MALAT)-programmet er anerkjent av Institute of Performance and Learning. Nyutdannede av programmet mottar kreditt mot arbeidserfaringskravene til sertifiseringen Certified Training and Development Professional (CTDP).
IBO Advanced Certificate in Teaching and Learning Research
For å demonstrere den eksepsjonelle utdanningen du har oppnådd ved Royal Roads University , kan studenter som melder seg på MALAT-programmet søke om å få et IB Advanced Certificate in Teaching and Learning Research fra International Baccalaureate Organization (IBO) hvis de oppfyller de nødvendige IBO-kriteriene.
IBO-legitimasjon viser organisasjonen din at du er en innovativ leder, villig til å gå utover våre allerede høye forventninger. Du vil ha tilgang til en unik påmelding Pathway , kun tilgjengelig for IBO-lærere, og muligheten til å utforske fremtidige profesjonelle og forskningsmuligheter med IBO. IBO-sertifisering gir også flere muligheter gjennom IBO Online Curriculum Center (OCC), hvor du finner diskusjonsfora og ressurser kun tilgjengelig for IBO-medlemmer.
Denne betegnelsen kan oppnås ved å supplere det eksisterende IBO-innholdet med fokusert, systematisk undersøkende forskning for å fremme din kunnskap og erfaring. Du vil dypt utforske læreplanutvikling, pedagogikk og vurdering gjennom utforskning av relevant litteratur og din egen IBO-praksis. Dette avanserte sertifikatet passer best for eksisterende og erfarne IB-skolelærere.
Hvordan søke
Når du fullfører søknaden din for MALAT-programmet, vennligst inkluder i din personlige erklæring din interesse for IBO-sertifikatet som er relevant for din erfaring og programmet. I løpet av programmet vil det bli satt av tid til å registrere seg hos IBO og få tilgang til nettverket og ressursene deres. Du vil bli pålagt å fullføre IB-spesifikke lesninger og oppgaver i løpet av programmet, samt IB-relaterte forskningsemner, men du vil opprettholde en arbeidsmengde som tilsvarer studentene i programmet ditt som har valgt å ikke forfølge denne utmerkelsen.
Stipend og finansiering
Økonomisk støtte og priser
Financial Aid & Awards-teamet er her for å gi informasjon og støtte om en rekke finansieringskilder og tildelingsmuligheter, og starter med en video som introduserer de omfattende detaljene du finner på denne nettsiden og i bloggen vår.
Se et sammendrag av offentlige hjelpeprogrammer for de som er berørt av covid-19-krisen.
Økonomisk planlegging er en avgjørende komponent i tidlig utdanningsplanlegging. Se gjennom finansieringsmulighetene i god tid før programmet begynner for å bidra til å bygge et rimelig budsjett.
Lån
Utforsk de ulike typene lån som er tilgjengelige for å finansiere studiene dine.
Priser
Utforsk en rekke konkurrerende tildelte stipender, priser og stipender tilgjengelig fra RRU og andre finansieringsbyråer.
Forskningsstipend
RRU administrerer stipendadministrasjonen for utvalgte finansieringsbyråer. Dette er noen av de mer betydelige prisene.
Annen finansiering
Oppdag alternative finansieringsmuligheter som Highbred Points.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.