Master i strategisk markedsføring
London School of Business & Finance
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
UK Online, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
18 - 36 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 7 000
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Apr 2024
Introduksjon
Strategisk markedsføring er avgjørende i alle sektorer for at bedrifter skal kunne levere budskapet sitt på en konkurransedyktig markedsplass. LSBFs karrierefokuserte doble masterprogram utstyrer deg med moderne ferdigheter og ekspertise for å lykkes i den stadig utviklende verden av markedsføring.
Mens du studerer dette programmet, vil du få en grunnleggende forståelse av essensielle markedsføringskonsepter, samt få et mer dyptgående syn på en spesifikk markedsføringsspesialisering. Våre fire spesialiseringer – digital markedsføring og sosiale medier, global markedsføring, luksusmerkeledelse og salgsledelse – dekker en rekke komplekse områder innen markedsføring, og lar deg bestemme ditt ekspertiseområde.
Denne mastergraden er tildelt av International Telematic University UNINETTUNO, Italia.
Varighet og gebyrer
Master i Strategic Marketing-programmet leveres gjennom vår tilgjengelige nettplattform, slik at du har friheten til å velge din egen studieplan. Vi forstår at studentene våre har det travelt, siden 74 % av studentene våre jobber heltid, og 84 % er i senior- og lederstillinger. Med fleksible studieperioder fra 18 til 36 måneder, og fire inntak per år i januar, april, juli og oktober, studerer du når det passer best for deg.
Kursinnhold
Moduler inkluderer:
Strategisk markedsføringsledelse
Utvikle ferdigheter på ledernivå i å designe og implementere markedsføringskampanjer, samt effektiv målgruppemålretting og valg av mediekanaler. I løpet av denne modulen vil du få en forståelse av viktigheten av separate markedsføringsfunksjoner, kritisk engasjere deg i og evaluere markedsføringens rolle fra et ledelsesperspektiv, og vurdere nøkkelindikatorer for markedsføring for å nøyaktig diagnostisere problemer.
Forbrukeratferd og forskning
Utvikle og forbedre markedsføringsstrategier ved å analysere og evaluere forbrukeratferd. Få en forståelse og forståelse av forbrukerpsykologi for å vurdere mønstre i det globale markedet
Forskningsintegrert markedskommunikasjon
Få en kritisk forståelse av kommunikasjonens strategiske rolle i vellykket markedsføring. Analyser fordeler og ulemper ved viktige markedskommunikasjonskonsepter, og evaluer markedskommunikasjonsstrategier brukt av organisasjoner i ulike sammenhenger.
Velg mellom en av våre fire spesialiseringer:
- Global markedsføring
- Digital markedsføring og sosiale medier
- Salgsledelse
- Luksus merkevareledelse
Læringsutbytte:
Dette programmet er designet for å gi studentene karriereklare ferdigheter innen:
- Markedsstrategiutvikling og evaluering
- Forstå forbrukeratferd og effektiv meldingsutvikling
- Markedskommunikasjonsstrategier og meldingsutvikling
- Løse komplekse markedsføringsspørsmål ved å anvende fakta og teoretisk kunnskap
- Mestre en rekke markedsføringsledelsesmetoder og strategier
Kurskrav
For å bli vurdert for følgende program, må du oppfylle følgende krav:
- Undergraduate grad (2:2 minimum) eller tilsvarende
- Der engelsk ikke er førstespråket, og studenten ikke har fullført sin lavere grad i engelsk, kreves følgende bevis på engelskkunnskaper:
- en. IELTS samlet poengsum på 5,5 eller tilsvarende
- b. videregående engelsk
- c. ACCA/CIMA 14 papirer fullført
- d. 2 års arbeidserfaring i et engelsktalende miljø (etter godkjenning av opptaksstyret)
Liste over dokumenter som kreves ved registrering:
- Utfylt søknadsskjema
- Erklæring om mål
- Autentiske kopier av dine kvalifikasjoner, sertifikater og fullstendige karakterutskrifter for alle studieår
- En kopi av passet ditt
- En engelsk kopi av din CV/Cv
- Bevis på engelskkunnskaper
- En maskinskrevet personlig uttalelse som svarer på spørsmålene nedenfor. Fullførte erklæringer skal merkes med studentens navn, akademiske program og kontaktinformasjon, og sendes via post, e-post eller faks.
Hvert spørsmål skal besvares med minimum 300 ord (1 side):
- Forklar hvorfor du ønsker å søke på kurset/graden din og inkluder spesifikke grunner til at dette programmet passer inn i dine fremtidige karriereplaner og motivasjoner.
- Oppsummer relevant kunnskap og ferdigheter du har tilegnet deg gjennom eventuelle arbeidsplasser eller tidligere kvalifikasjoner.
- Beskriv utfordringer du har møtt i løpet av studiet eller personlig karriereutvikling.
Fremtidige karrierer
Dette programmet forbereder deg på en mulig karriere som
- markedskoordinator
- Markedsanalytiker
- Prosjektleder
- Leder for integrert kommunikasjon