Master i opplæring av lærere i spansk som fremmedspråk
Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Be om info
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
25 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
I nyere tid har den privilegerte stillingen som har skjedd å okkupere det spanske språket blant verdens språk og den påfølgende økningen i etterspørselen etter undervisning i spansk, avslørt behovet for å komme videre, undersøke og trene i dette området.
For tiden er spansk andrespråket i internasjonal kommunikasjon og det fjerde mest talte i verden (det er morsmålet til mer enn 400 millioner mennesker som bor i mer enn 20 land). I USA er det mer enn 30 millioner spansktalende, og i Canada er spansk språket med høyest vekst. På samme måte er den eksplosive etterspørselen etter spanskspråklige kurs som oppsto på begynnelsen av 1990-tallet, og som har økt gradvis fram til i dag, en annen positiv faktor som angir viktigheten av å trene gode fagpersoner.
Europa begynner å oppleve en ganske lik situasjon. I følge data fra Cervantes Institute studerer mellom fire og fem millioner mennesker spansk som fremmedspråk i EU. På samme måte har interessen for det spanske språket økt i land som nylig er innlemmet i EU, eller i land som Norge eller Sveits, der økningen i antall studenter er veldig betydelig. En konsekvens av denne trenden er den markante økningen i etterspørselen etter spanskkurs som har dukket opp over hele verden.
I denne sammenheng tilbyr FUNIBER et opplæringsprogram for lærere i spansk som fremmedspråk som har som hovedmål å svare på denne nye virkeligheten. Innholdet i Master in Linguistics anvendt på undervisningen i spansk som fremmedspråk og innholdet i master i opplæring av lærere i spansk som fremmedspråk er identiske. Det eneste som varierer er kirkesamfunnet og graden av det, avhengig av universitetet der studenten har registrert seg.
Innholdet i Master in Linguistics anvendt på undervisningen i spansk som fremmedspråk og innholdet i master i opplæring av lærere i spansk som fremmedspråk er identiske. Det eneste som varierer er kirkesamfunnet og graden av det, avhengig av universitetet der studenten har registrert seg.
Læreplan
Pedagogisk modell
Programmet er ikke redusert til bare å tilby innhold, men det gjennomføres en rekke pedagogiske handlinger med sikte på å fremme samarbeidslæring (mellom elever og lærere). Dette er basert på følgende pedagogiske modell:
- Samarbeids- og samarbeidsopplæringsmodell.
- Basert på en dynamisk og sosiokonstruktivistisk oppfatning av trening og læring.
- Vurdering av læringsprosesser i forhold til innhold.
- Læringsprosessens relevans for produktet eller resultatet.
- Stimulering av lærerens kritiske refleksjon rundt sin undervisningspraksis og pedagogiske tenkning.
- Involvering og oppmerksomhet til hele mennesket i læringsprosessen (affektiv dimensjon, motivasjon osv.).
- Arbeidsmetode nær aksjonsforskning.
- Interaktive og flerkulturelle grupper.
- Denne modellen er basert på fire akser: elever, lærere, materiell og aktiviteter.