Master i mote og luksus merkevarebygging og markedsføring
Digital Age University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 2 600 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* stipendprogram: 20% stipendprogram dedikert til kvalifiserte studenter. Avdragsplan: programundervisningen kan betales i 3 eller 4 terminer i løpet av året
Introduksjon
Luksus- og motekunder har omfavnet den digitale utviklingen, og for tiden er nesten 80 % av salget digitalt påvirket. Hele kjeden av mote og luksus har blitt transformert av digitale teknologier: kundeforholdet, produktopplevelsen, markedsførings- og kommunikasjonsstrategiene og salgs- og kjøpsprosessen. Mote- og luksusbedrifter krever eksperter og fagfolk som er i stand til å drive endring og møte utfordringene til en industri i rask bevegelse basert på innovative og teknologidrevne forretningsmodeller.
Master i mote og luksusmerkevarebygging og markedsføring gir de digitale ferdighetene og ledelsesekspertisen for å lykkes i denne dynamiske bransjen. Programmet utforsker nøkkelaspektene ved internasjonal mote- og luksusledelse, markedsføring og merkevarebygging ved å undersøke virkningen av digitale markedsførings- og kommunikasjonsstrategier og de nye detalj- og mediekanalene. Gjennom en case-studie tilnærming vil studentene lære effektive merkevare- og markedsføringsstrategier med sterk vekt på bærekraft og digitalisering i sammenheng med den globale mote- og luksusindustrien. De vil også være i stand til å identifisere mulighetene for mote- og luksusmerker på globalt nivå og å utvikle passende markedsførings- og kommunikasjonsplaner basert på markedsundersøkelser og unik posisjonering.
På slutten av mastergraden vil studentene kunne:
- Bruk gjeldende teorier og praksis for strategisk markedsføring til mote- og luksusindustrien.
- Analyser utviklingen av merkevarer, viktige fremtidige trender og bransjeperspektiver.
- Bruk strategier for å skape, opprettholde eller forbedre merkevareposisjonering.
- Utvikle en strategisk plan for markedsføring og merkevarebygging basert på et globalt perspektiv.
- Analyser merkevarens forhold til kundene.
- Oppdag svakere produkter og ta kritiske beslutninger om omplassering og utvidelse av merkevaren.
- Utforsk nye markeder for merkevarevekst og ekspansjon.
Opptak
Stipend og finansiering
2022 Digital Age Scholarship Program:
Ved Digital Age University setter vi studentene først, og gjennom vårt stipendprogram lar vi talentfulle mennesker fra forskjellige land få tilgang til våre online masterprogrammer, uavhengig av deres økonomiske situasjon og geografiske og kulturelle bakgrunn. I løpet av det akademiske året 2022 har universitetet bevilget mer enn 2 millioner euro i stipend og tilskudd for å støtte kvalifiserte studenter og fagfolk til å nå sine drømmer og mål og få de digitale ferdighetene de trenger for å være konkurransedyktige i dagens utviklende arbeidsmarked.
Alle kandidater (førsteår, overføring og internasjonalt) er kvalifisert til å søke på 20% merit-baserte stipend og til 30% Global Scholarship dedikert til studenter fra Afrika, Asia og Midtøsten. For å søke på stipendprogrammet, må studentene fylle ut søknadsskjemaet som er tilgjengelig på: https://digitalageuniversity.com/admissions/ og laste opp i skjemaet deres bachelorgrad eller karakterutskrifter, curriculum vitae og et gyldig identitetsdokument . Stipendene vil bli tildelt på grunnlag av den akademiske verdien og yrkeserfaringen til studentene og deres opprinnelsesland.
Alle studenter som søker på stipendprogrammet vil bli varslet om resultatet av evalueringen av opptakskontoret via e-post.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
I dag er det unike og spesifikke karrieremuligheter for mote- og luksusfagfolk. Nyutdannede av masteren vil ha sterk kompetanse i virksomheten sammen med funksjonell erfaring i ledelsespraksis, markedsførings- og kommunikasjonsstrategier og digital merkevarebygging. De kan ansettes i mote- og luksusproduktdesign, detaljhandel og forsyning, markedsføring og kommunikasjon med følgende roller:
- Produktsjef
- Merkevare- og markedskonsulent
- Markedsdirektør
- Kommunikasjons- og PR-ansvarlig
- Merkevaresjef mote og luksus
- Kommunikasjons- og PR-ansvarlig
- Utstillingsdesigner