Master i markedsføring, kommunikasjon og mote arrangement organisasjon
LCI Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Språk
Spansk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Undervisningsspråk: Spansk
Hovedformålet med Master i Marketing, Kommunikasjon og Fashion Events Organisasjon er å trene fremtidige fagfolk som kan identifisere, evaluere og velge markedsmuligheter, etablere optimale strategier innen kommunikasjon og merkevarebilde, i en sektor der innovasjon er kontinuerlig og svært konkurransedyktig. Profesjonelle kan posisjonere et produkt i markedet, og gjøre det kjent, enten gjennom reklamekampanjer, gjennom pressen eller med organisering av et arrangement.
MÅL
• Tren fagfolk som er i stand til å utvikle og implementere kommersielle strategier i merkevarer og moteprodukter.
• Gi de nødvendige verktøyene for å utarbeide og gjennomføre spesifikke markedsplaner i selskaper i sektoren.
• Tren for å administrere, koordinere og produsere motehendelser, samt definere riktig kommunikasjonsstrategi for hver hendelse.
TIL HVEM DET ER DIREKT
• Nyutdannede eller universitetsutdannede som ønsker å jobbe i et selskap i mote sektoren, i markedsføring og / eller kommunikasjon avdelinger.
• Profesjonelle fra moteverdenen og fra andre områder som er interessert i å inngå i et selskap på dette feltet, nærmere bestemt i markedsførings- og / eller kommunikasjonsavdelingene.
POWERS
• Kommunisere ideer og prosjekter til klienter, argumenterer rimelig, vet hvordan man vurderer forslag og kanaldialog.
• Forstå oppførselen til elementene som griper inn i kommunikasjonsprosessen, master de teknologiske ressursene for kommunikasjon og vurdere deres innflytelse på prosesser og produkter av mote design.
• Analysere, evaluere og verifisere prosjektets produktive levedyktighet basert på kriterier for formell innovasjon, forretningsforvaltning og etterspørsel etter marked.
• Mastre språk og formelle ressurser for uttrykk og kommunikasjon.
• Organiser, direkte og / eller koordinere arbeidsteam og vet hvordan man kan tilpasse seg tverrfaglige grupper.
• Løs problemer og ta beslutninger som svarer til målene for arbeidet som utføres.
• Effektivt bruke IKT og dets applikasjoner i prosjekter relatert til mote sektoren.
• Samle meningsfull informasjon, analysere det og administrere det på riktig måte.
• Analyser markedsundersøkelser og deres innvirkning på utviklingen av nye prosjekter.
• Kjenne til det økonomiske og organisatoriske rammebetinget som virksomheten foregår i.
Profesjonelle avganger
• Produktleder
• Prosjektleder
• Merkeleder
• Retail manager
• Ansvarlig for markedsføring og / eller kommunikasjon i mote selskaper
• Markedsundersøkelse tekniker
• Ansvarlig for handelsmarkedsføring
• Leder av mote medier
• Markedsføringskonsulent i sektoren
• Kontoansvarlig
• Kreativ annonsering
• Motejournalist
• Event produsent
PROGRAM FOR STUDIER
→ FØRSTE SEMESTER
Fashion Events Organisasjon
MODUL I (9 studiepoeng)
Produksjon av en gangbro
INNHOLD
> Prosjektutvikling av en parade
> PR og reklame
MÅL
> Kunne organisere og utvikle et moteshow.
> Vet hvordan du utformer kommunikasjons- og PR-strategien for et moteshow.
MODULE II (9 ECTS)
Kreative og kommersielle strategier
INNHOLD
> Messer
> Utstillingslokaler
MÅL
> Lær å koordinere presentasjonen av mote samlinger gjennom utstillingslokaler eller spesialiserte messer.
> Analyser ulike typer messer som eksisterer, både nasjonalt og internasjonalt, for å bestemme det mest hensiktsmessige i henhold til merkevaren eller produktet som skal markedsføres.
MODULE III (9 ECTS)
Planlegging og utvikling av andre typer arrangementer
INNHOLD
> Innvielser og konvensjoner
> Utstillinger
MÅL
> Kan organisere en utstilling, åpning eller konvensjon knyttet til moteprodukter.
> Vet hvordan du velger de mest hensiktsmessige leverandørene for hver anledning.
> Lær å forhandle budsjetter som er sammenhengende og passende til selve arrangementet og til de virkelige behovene til selskapet.
MODUL IV (3 studiepoeng)
avslutt~~POS=TRUNC prosjekt
Planlegger presentasjon av en motekolleksjon på en catwalk eller utstilling av artikler på messer, utstillingslokaler, kongresser og åpninger.
→ ANDRE SEMESTER
Mote markedsføring og kommunikasjon
MODUL I (14 studiepoeng)
Markedsføringsteknikker
INNHOLD
> Markedet og forbrukeren av moteproduktet
> Markedsføringspolitikk og strategier i sektoren
> Markedsplanen i mote
MÅL
> Identifiser og evaluer motemarkedet for å etablere en markedsføringsstrategi i henhold til spesifikke mål.
> Kunne planlegge, implementere og implementere markedsføringsplaner i dette feltet.
> Vet hvordan du bruker de forskjellige strategiene og markedsføringspolitikkene som finnes, avhengig av hvert tilfelle.
MODULE II (13 ECTS)
kommunikasjonsteknikker
INNHOLD
> Kommunikasjon
> Journalistikk og sosiale nettverk
> Annonsering
MÅL
> Identifisere og analysere kommunikasjonsbehovene til et mote selskap.
> Vet hvordan du bruker kommunikasjonsverktøy, både tradisjonelt og digitalt.
> Definere og etablere mål, samt planlegge kommunikasjonshandlinger som er spesifikke for moteindustrien.
> Koordinere kommunikasjonshandlinger.
> Beherske de grunnleggende verktøyene til de ulike journalistiske sjangrene for effektivt å kommunisere nyheter om moteforetak.
> Skille mellom ulike reklamemedia og avgjøre hvilken som passer best til meldingen som skal overføres.
> Kjenne til flere annonseringsopprettingsstrategier og vite hvordan du bruker dem i henhold til mediet eller støtten som brukes.
MODULE III (3 ECTS)
avslutt~~POS=TRUNC prosjekt
Utvikling av en kommunikasjons- og markedsplan for et selskap i mote-sektoren.
→ PRAKSIS I SELSKAPER
(Valgfritt)
Studenten vil få mulighet til å utføre internshandlinger i et av selskapene som er en del av LCI Barcelona Job Bank. Innenfor denne virkelige arbeidskonteksten kan du bruke all kunnskap og verktøy som er oppnådd under programmet.
PRAKSIS I SELSKAPER
Studenter som er påmeldt et mastergradsprogram, kan gjøre profesjonelle praktikplasser gjennom vår Job Bank, designet for å lette deres tilgang til arbeidsverdenen. LCI Barcelona er knyttet til en rekke bedrifter og institusjoner i designverdenen, som gjør at elevene kan øve seg i disse selskapene for å teste ferdighetene og kunnskapene som er oppnådd i en reell faglig sammenheng.
PORTAFOLIO
Takket være dette verktøyet som tilbys av LCI Education-nettverket, er Jobbbanken internasjonal. Det er en nettbasert plattform delt av alle studentene i nettverket som gjør det mulig for studenter og studenter fra LCI Barcelona å dele sine porteføljer og søke på jobbsøkinger og praktikplasser fra selskaper som ligger i alle land der nettverket har en campus og hvor unge talenter trengs