Master i læring og innovasjon - Christian Education
Driestar Christian University for Teacher Education
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Gouda, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 1 975 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* per modul, enkeltmodul. € 1.910, - per år EU-studenter, studieavgift uavhengig av antall moduler. € 7.900, - per år institusjonelt studieavgift.
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
I 2018 vil vi tilby et internasjonalt masterstudium i kristen utdanning som fullt ut vil fokusere på bakgrunn og praksis for utdanning inspirert og informert av den kristne tro.
Vi oppfatter et behov for kunnskap om kristen utdanning over hele verden og om hvordan det kan forbedres. Mesterens læreplan vil bli utviklet under hensyntagen til de kulturelle forskjellene til deltakerne.
- Grad: Master of Learning and Innovation
- Strøm: Kristen utdanning (internasjonal kontekst)
- Studiepoeng: 60 studiepoeng
- Varighet: Hver modul består av fire måneders nettbasert fjernundervisning og to uker forelesninger.
- Kurs type: Blended learning. Hver modul består av 10 uker online læring etterfulgt av to uker forelesninger i Nederland.
- Undervisningsspråk: Engelsk.
Målet med Master er å utdype kunnskaper og ferdigheter for erfarne lærere som kunne bli lærerledere, for prinsipper og skoleledere på kristne skoler og for personer som arbeider i utdanningsorganisasjoner. Vi inviterer også de som forbereder seg til en doktorgrad i kristen utdanning.
Kurs og moduler
Tre tråder
Modulene er strukturert innenfor tre tråder:
- Strand 1 innebærer filosofiske kilder for kristen utdanning som refererer til historiske ledere og lærere.
- Strand 2 handler om å utføre forskning. Du vil lære å undersøke i din egen kontekst.
- Strand 3 er en veiledning rettet mot personlig utvikling. Under masterstudiet må du integrere kunnskapen i din egen tenkning og gjøre den nyttig i praksis.
Profesjonell profil
Målet med denne mesteren er å bli lærerleder. Lærerledere er lærere med en visjon om godkursutdanning som utvikler og implementerer ny praksis. Lærerledere arbeider sammen med kolleger for å introdusere innovasjoner, og de kan dele sine innovasjoner med andre. Lærerledere innoverer fordi de tror på å gjøre godt, rettferdighet og shalom.
- Lærerledere er lærere med en visjon om godkursutdanning
Lærerledere er profesjonelle ledere med tenkemåter å lære i sin egen undervisning / pedagogisk praksis. De har et godt grunnlag for god utdanning, basert på kunnskap om (kulturelle) historiske og filosofiske kilder, faglitteratur, faglitteratur og praksisorientert forskning i egen praksis. - Lærerledere utvikler og implementerer ny praksis
Lærerledere utvikler ny praksis (innovasjoner) som bidrar til god utdanning. De gjør dette på en liten skala i sin egen undervisning / pedagogisk praksis og deretter ved å involvere andre i deres innovasjoner. - Lærerledere jobber sammen med kolleger for å innovere
Lærerledere samarbeider med kolleger for å implementere innovasjoner og undersøke disse ved hjelp av praksisorientert forskning. Lærerledere bidrar aktivt til organisasjonens politikk. For å gjøre dette, bruker lærerledere nyskapende kompetanse. - Lærerledere kan dele sine innovasjoner
Lærerledere demonstrerer og deler sine innovasjoner og den praktiske kunnskapen de har samlet, systemisert og, gjennom forskning, reflekteres kritisk for bruk av andre.
Personale
Kursene vil bli undervist av et internasjonalt team av professorer fra hele verden, inkludert professor David Smith (USA), professor Trevor Cooling (Storbritannia) og professor Bram de Muynck (Nederland).
Fire moduler
Mesterens innhold er definert av fire hovedtemaer som diskuteres fra historisk, filosofisk-teologisk, sosial, konkret-praktisk og lærerperspektiv. Disse temaene kommer opp i teoretiske moduler i innholdsstykkene og er koblet til en veiledningsstreng og en forskningsstreng.
Hver modul består av 10 uker nettbasert fjernundervisning, etterfulgt av to uker forelesninger. Disse ikke-avstandsklassene vil bli undervist i Gouda, Nederland. Under ditt tre til fire ukers opphold i Nederland vil du være en del av et læringssamfunn av studenter og professorer, og du vil få mulighet til å besøke skoler og få lærerøvelser i nederlandske skoler.
Du kan studere fleksibelt ved å velge hvor mange moduler du følger årlig. Du kan følge alle fire modulene på ett år, eller ett, to eller tre moduler per år.
- Modul 1: Hva er kristen utdanning: en praktisk tilnærming
- Modul 2: Religiøs og moralsk utdanning
- Modul 3: Endring, innovasjon og transformasjon
- Modul 4: Sosial rettferdighet, mangfold og toleranse
Fullfører Master i ett år
Fra september 2019 kan du fullføre Master i Nederland på ett år. Du vil følge modulene 1 og 3 i høstsemesteret 2018 og modulene 2 og 4 i våren 2019.
Mellom modulene vil ytterligere støtte bli gitt. I tillegg kan du få mulighet til å få praktisk erfaring mellom forelesningene. Du vil også trenge mye tid for uavhengig studie.