Master i digital markedsføring og sosiale medier

Generelt

Programbeskrivelse

Et innovativt Business School-konsept

PÃ¥ IEBS tar vi et skritt fremover sammenlignet med den tradisjonelle handelsskolemodellen:

  • Den tradisjonelle læringsmodellen er stiv og lite fleksibel fordi den er basert pÃ¥ den standardiserte og uforanderlige industrisamfunnsmodellen.
  • IEBS læringsmodell er moderne, fleksibel og tilpasningsdyktig fordi den er designet for Ã¥ svare pÃ¥ dagens verden og konstant endring.
  • Vi foreslÃ¥r en læring som integrerer teknologi og innovasjon som en del av fagstoffet, og som alltid tilbyr den nyeste kunnskapen.
  • Vi tenker pÃ¥ en 2,0 læringsmodell som prioriterer muligheten til Ã¥ "lære Ã¥ lære", og utvikler ferdighetene som er nødvendige for Ã¥ lykkes med dagens utfordringer.
  • Vi integrerer tradisjonelle modeller som case-metode, med de nyeste læringsstrømmene, takket være web 2.0.

Tross alt garanterer ikke en bok oss lenger at vi lærer alt vi trenger å vite i livet.

På IEBS er studenten forberedt på å bli en ledende profesjonell, i stand til å innovere, påta seg og gi verdi til selskapene sine, i et miljø i endring, gjennom en ny måte å drive forretning på.

Fortsett / Unsplash

Internasjonal karakter

IEBS født i innovasjon og entreprenørskap i Spania ved hjelp av Seedrocket, den første oppstartsakseleratoren i Spania som har Google som en av sine viktigste partnere. Hovedkvarteret ligger i Madrid og Barcelona, to av de viktigste byene i det europeiske og globale landskapet for innovasjon og entreprenørskap, kilder til innovasjon og trender som gjør at IEBS bringe det mest innovative talentet og kunnskapen til alle studentene. . IEBS har også hovedkvarter i Latin-Amerika, ved bredden av Río de la Plata, i Montevideo, hvorfra den forbinder den innovative kulturen, talentet og den mest innovative kunnskapen med alle landene i Latin-Amerika.

målsettinger

Sosiale nettverk og Internett har blitt grunnleggende for selskaper når det gjelder å markedsføre sine produkter eller tjenester og ha synlighet for sitt potensielle publikum. Foreløpig hvis du ikke er i nettverket, eksisterer du ikke.

Det er derfor, bedrifter trenger fagfolk som spesialiserer seg på INNEHAVER Digital, i stand til å planlegge og administrere kampanjer tilpasset dette nye formatet, sosiale nettverk, og dermed øke merkevare synlighet og øke salget, men også garanti lojaliteten og anskaffelsen av nye kunder.

Med Master i digital markedsføring og sosiale medier lærer du teknikker og verktøy for å gjennomføre en vellykket digital markedsføringskampanje i sosiale nettverk, der konkurransekraften for øyeblikket er veldig høy.

På slutten av Master i digital markedsføring og sosiale medier vil du være perfekt i stand til:

  • Bruk passende digitale markedsføringsstrategier pÃ¥ sosiale nettverk.
  • FÃ¥ mest mulig ut av sosiale nettverk som salgs- og salgskanal for et merke.
  • Bruk digital markedsføring som et konkurransefortrinn for Ã¥ gjennomføre passende markedsføringskampanjer for de forskjellige markedssektorene.
  • Planlegg og administrer en markedsføringskampanje som er utelukkende tilpasset sosiale nettverk .

Læreplan: Master i markedsføring og sosiale medier

Modul 1. Introduksjon til digital markedsføring

  • Introduksjon til digital markedsføring, søkemotorer, PULL og PUSH
  • Markedsføringsstrategier for digital, kjøperen og AIDAS
  • Internett forretningsmodeller og deres strategiske særegenheter
  • Praktisk sak

Modul 2. Blogg

  • Installasjon og oppretting av en blogg. Starter fra bunnen av
  • Webdesign og brukervennlighet. Din rolle i forretningsstrategi og sosiale medier
  • Kreativ tekstforfatter, lær Ã¥ skrive overbevisende tekster
  • Praktisk sak

Modul 3. SEO

  • SEO Introduksjon og strategi (Kw Research Structures)
  • Intern og teknisk SEO
  • Ekstern SEO og linkbuilding
  • Praktisk sak

Modul 4. Verktøy for sosiale medier

  • Innholdsstyringsverktøy
  • Verktøy for overvÃ¥king av sosiale nettverk
  • Verktøy for automatisering av sosiale medier
  • Praktisk sak

Modul 5. PPC / SEM og søkenettverket

  • Introduksjon til SEM
  • Strategi og struktur i søkenettverket
  • Optimalisering av SEM i søkenettverket
  • Praktisk sak

Modul 6. Innholdskurering

  • Innholdskurering Definisjon og profesjonell profil
  • Faser av innholdsheling
  • Verktøy for innholdskuratoren
  • Praktisk sak

Modul 7. PPC / SEM-visning, programmering og remarketing

  • Vis annonsering PPC / SEM
  • Programmatisk reklame og sosiale annonser
  • Andre funksjoner: Remarketing, Video, Shopping, ...
  • Praktisk sak

Modul 8. Overvåking og lønnsomhet

  • Online omdømmestyring
  • Metrikker og dashbord for sosiale medier
  • Lønnsomhet og avkastning
  • Praktisk sak

Modul 9. Strategier for sosiale medier

  • Introduksjon til sosiale medier
  • Hvordan lage en sosial medieplan og praktiske applikasjoner
  • Sosiale annonser: Facebook, Instagram, Twitter og andre sosiale nettverk
  • Praktisk sak

Modul 10. Analytics

  • Introduksjon til nettanalyse: Google Analytics
  • Paneler av analytisk ledelse i RRSS: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube og LinkedIn
  • Konfigurasjon av dashboards, revisjon og analytisk rapportering
  • Praktisk sak

Modul 11. Innkommende markedsføring

  • Innkommende markedsføring: Marketing Advertising. Kunsten Ã¥ tiltrekke seg kunder
  • Content Marketing Innholdsplan for innkommende
  • Attraksjonsmarkedsføring og automatisering
  • Praktisk sak

Modul 12. Søkemotorer

  • Introduksjon til søkemarkedsføring
  • SEO On Page
  • SEO Off Page
  • Praktisk sak

Modul 13. E-postmarkedsføring og CRM

  • Lovgivning og rekruttering av potensielle kunder
  • Kampanjeoppretting
  • E-postmarkedsføring som konverterer
  • Praktisk sak

Modul 14. Sosiale annonser

  • Facebook og Instagram Annonser
  • Twitter-annonser
  • LinkedIn-annonser
  • Praktisk sak

Modul 15. Partnering og tilhørighetskanaler

  • Introduksjon til partnering og tilknytning
  • Strategier og typer partnering og tilknytning
  • Lansering og overvÃ¥king av partnering
  • Praktisk sak

Modul 16. Hacking av sosiale medier

  • I D. Forskning og utvikling i sosiale medier
  • Introduksjon til Growth Hacking
  • SEO veksthakker
  • Praktisk sak

Modul 17. Avsluttende prosjekt

  • Veiledninger og levering av sluttprosjektet
  • Endelige prosjektkorrigeringer

Opptakskrav

Hvis du har universitetsgrad, er i siste studieår eller har relevant yrkeserfaring innen studieretning, kan du søke om opptak til dette studiet.

  • Med universitetsgrad: Det vil være nødvendig Ã¥ presentere graden og den faglige referansen. I tilfelle Ã¥ være det siste Ã¥ret, vil bare den akademiske posten bli presentert.
  • Uten universitetsgrad: à ha tidligere yrkeserfaring er ikke et uunnværlig krav, men akkreditert yrkeserfaring er et veldig viktig element i utvelgelsesprosessen. I tilfelle at du ikke har universitetsgrad, kan det valideres med pÃ¥viselig yrkeserfaring. Ãrene med erfaring som kreves vil variere avhengig av relevansen til det.
Sist oppdatert Desember 2019

Om skolen

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative.

IEBS, the School of Business Innovation and Entrepreneurship, born during the world crisis with the aim of providing a real alternative to traditional teaching model alternative. Minimér