Master i bedriftsøkonomi - MBA Online

Generelt

Les mer om dette programmet på institusjonens nettsider

Programbeskrivelse

I det komplekse scenariet vi opererer i, ligger ikke suksess lenger i domenet til styringsverktøy, men i evnen til å løse problemene som oppstår.

Det er grunnen til at ESEUNE Business School Online MBA er designet basert på et innovativt verdiforslag for å forberede fagpersoner som tilbyr transformerende løsninger til bedrifter og samfunn. Utvikler ferdigheter (ledelse, team, kreativitet, visjon, etc.) og forbedrer kunnskap (strategi, innovasjon, økonomisk planlegging, etc.) som bidrar til suksess i bedriftsledelsen og forbedrer deltakernes profesjonelle karriere.

Den elektroniske MBA-en kombinerer asynkrone økter der studenten jobber individuelt med en klasse per måned på stedet-digital (gjennom Zoom) der studenter og lærere forsterker læringen.

Hva er de viktigste suksessfaktorene for Online MBA?

  1. Deltakende mennesker
    Mennesker med profesjonell erfaring og projeksjon, som ønsker å administrere organisasjoner.
  2. Lærerne
    Fagpersoner (blant de beste innen hvert sitt felt) som skiller seg ut for sin omfattende erfaring i fagene de jobber med.
  3. Metoden
    Helt fokusert på å forbedre ferdigheter og konsolidere kunnskap for virksomhetsledelse.
  4. Nettverk
    Rundt 3000 ledere som har fullført sin MBA på ESEUNE jobber i hundrevis av selskaper i 30 land over hele verden.
  5. MBA-deg selv-strukturen
    Det gjør det mulig å forene utviklingen av mesteren med den profesjonelle og personlige aktiviteten til studenten.
  6. Den globale visjonen
    Valgfrie undervisningsperioder ved Georgetown University, Kina, Silicon Valley, India og Afrika.

man, businessman, tablet computer

program

A. Mennesker og utstyr

Mennesker er nøkkelfaktoren i dagens organisasjon. De er den viktigste kilden til konkurransefortrinn, siden bare gjennom kreativitet og kunnskap blir ideene som en organisasjon trenger for å skape verdi kontinuerlig og i økende grad generert. I dette området av programmet viser vi nøklene til å jobbe med mennesker, starte med seg selv (selvkunnskap), fortsette med teamet (ledelse) og slutte med miljøet i organisasjonen, for å utvikle en ny lederstil orientert for generering av verdi gjennom menneskers energi.

  1. Ledelse og emosjonell intelligens
  2. Hvordan jobbe med team
  3. Lagcoaching
  4. NLP og effektiv kommunikasjon
  5. Anerkjennelse av mennesker
  6. Styrke team for endring

B. Verdi og marked

Ideer i seg selv skaper ikke verdi. Verdien blir satt av kunden og markedet. Innovasjon gjør ideer til verdi. I dette området av programmet vil vi vise nøklene til innovasjon ved å distribuere verktøy og metoder som hjelper ledere til å kanalisere energien generert av mennesker mot utvikling av produkter, tjenester og organisasjonsmodeller som er rettet mot å generere verdi.

  1. Verdien, kundene, markedet
  2. Innovasjon og kreativitet
  3. Innovativ ledelse
  4. Verdikart
  5. Hvordan utvikle differensierte verdiforslag
  6. Innovasjon som en systemisk kapasitet
  7. MAP (Tverrfaglig handlingsprosjekt)

C. Digital transformasjon

Våre selskaper står overfor den største utfordringen de noen gang har opplevd: transformasjonen av forretningsmodellene sine. Det er ikke en tid for endring; vi lever en tidsendring. Teknologi, globalisering, nye forbrukerverdier genererer nye forretningsmodeller i stadig flere sektorer. Og når denne transformasjonen når en sektor, blir de som ikke har visst hvordan de skal tilpasse seg endringer, utenfor konkurransen. På dette området analyserer vi nøklene til å transformere forretningsmodeller, fra et praktisk praktisk perspektiv støttet av arbeidsmatriser som Tilretteleggere som brukes i selskaper for å hjelpe i disse endringsprosessene.

  1. Eksponentiell teknologi
  2. Digital strategi
  3. Utvikling av nye forretningsmodeller
  4. Digital talent management
  5. Industri 4.0
  6. digital markedsføring
  7. MAP (Tverrfaglig handlingsprosjekt)

D. Effektivitet

Det bærekraftige selskapet lærer å optimalisere ressurser og oppnår mer, med mindre (effektivitet). På dette området utdyper vi optimaliseringen av organisasjonens verdi gjennom planlegging av økonomiske ressurser, med vekt på nøkkelbeslutninger på nåværende tidspunkt, for eksempel statlig forvaltning, finansiering eller investeringsplanlegging.

  1. Regnskap
  2. Kontanthåndtering
  3. Økonomistyring og investeringer
  4. Internasjonal finans
  5. SOGE (simulering)

E. Strategi

Å drive organisasjoner er ikke bare å forvalte ressurser. Det innebærer å velge fremtiden: å overvinne den rådende kortsiktige visjonen (løse daglige problemer) og tenke på mellomlang og lang sikt for å veilede organisasjonen mot fremtiden ved å ta beslutninger i nåtiden.

  1. Strategisk visjon
  2. Krom orienterer selskapet mot fremtiden
  3. Design, utførelse og kontroll
  4. Retning og usikkerhetsmiljøer
  5. MAP (Tverrfaglig handlingsprosjekt)

G. Globalisering (valgfritt)

Vi lever i en globalisert verden, og lederen må forstå virkningen av de forskjellige kulturer som utgjør et marked kalt verden i utformingen av forretningsstrategier. MBA Online inkluderer valgfrie klasseromsperioder i Amerika, Asia og Afrika for å styrke deltakernes globale visjon.

  1. Georgetown University Executive Program
  2. Silicon Valley CEO Academy
  3. Virksomhet i Kina (Beijing og Shanghai)
  4. Israel Startup Nation
  5. India
  6. Africa Service Learning
Sist oppdatert nov. 2020

Om skolen

Fundada en Bilbao (País Vasco, España) en 1992, ESEUNE es una Escuela de Negocios europea con un marcado espíritu global y con una actitud dinámica e innovadora. Hoy en día una persona directiva tiene ... Les mer

Fundada en Bilbao (País Vasco, España) en 1992, ESEUNE es una Escuela de Negocios europea con un marcado espíritu global y con una actitud dinámica e innovadora. Hoy en día una persona directiva tiene que estar capacitada para resolver problemas en un mercado llamado mundo. La globalización es una realidad incuestionable y en ESEUNE creemos que la mejor forma para comprender la globalización es vivirla en primera persona. Apostamos por aprender haciendo, compartiendo experiencias, viviendo la realidad. Por eso hemos diseñado una metodología única que convierte nuestros masters en acción: MBAction! De la experiencia práctica hacia la asimilación de contenidos y herramientas; de los problemas en un mundo real a su solución. Una metodología que aumenta la motivación y la comprensión por parte de las personas participantes logrando un aprendizaje más efectivo. Minimér