Master i Corporate Communication
Instituto Séneca - Centro Internacional de Postgrado
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Be om info
Studieavgift
EUR 1 850 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* subsidiert av Seneca Foundation
Introduksjon
Master i Corporate Communication tilbys av Seneca Institute gir omfattende trening på dette området, av kvalifiserte fagfolk i alle dimensjoner av kommunikasjonen.
Kommunikasjon er et av områdene som har opplevd de mest forandringer siden fremveksten av informasjons- og kommunikasjonsteknologier.
I dag kommuniserer et firma og en institusjon online og offline, som har varierte kommunikasjonsstrategier for å betjene de ulike publikum i organisasjonen og holde dem informert om de mest fremragende aspektene: ny produkter, avtaler, allianser, endringer, etc.
Kommunikasjon har aldri vært en enkel oppgave, siden den må møte en rekke kriterier for å være rettidig og relevant samtidig som man utvikler en proaktiv måte å handle på for å planlegge handlingene for den interne og eksterne offentligheten, både i trygge tider og i krisesituasjoner.
Denne Master i Bedriftskommunikasjon vil gi deg all den kunnskapen som kreves for å organisere en kommunikasjonsavdeling, og alle verktøyene for å kunne klare det riktig, planlegge settet av forslag som er nødvendige og utforme dem i kommunikasjonsplanen til selskapet eller institusjonen.
akkreditering
Denne master i Corporate Communication, på 600 timer og 60 studiepoeng (European Credit Transfer System), er et tittel på det katolske universitetet i Murcia - UCAM, i henhold til avtalen mellom Seneca Institute og UCAM.
Læreplan
program
Programmet til denne Master in Corporate Communication, det mest komplette på markedet, siden det gir de som følger det en allsidig opplæring, og forstår alle dimensjonene som kommunikasjon presenterer. Den består av 28 moduler, blant dem skiller seg ut:
- Introduksjon til kommunikasjon
- Selskapet og dets organisasjon
- The Business Culture
- Informasjonens samfunn
- Kommunikasjonsavdelingen
- Ledelse og ledelse
- Forretningsetikk
- Intern kommunikasjon
- Kreativitetsteknikker
- Ekstern kommunikasjon
- Merkevarebygging og -ledelse
- Informasjonsskriving
- Selskapskommunikasjon
- Institusjonell kommunikasjon
- Politisk kommunikasjon
- Protokoll og ceremoniell
- Interkulturell kommunikasjon
- Håndtere en krisesituasjon
- Organisasjonsendring
- Kommersiell kommunikasjon
- Annonseledelse
- Arrangementsorganisering
- Sosiale nettverk
- andre
(fyll ut skjemaet for å vite det komplette programmet og innholdet i hver av modulene)
Programresultat
målsettinger
- Gi studentene kunnskap og ledelsesteknikker, og gi dem verktøy for å utføre oppgavene til en kommunikasjonsspesialist.
- Utvikle eller forbedre studentenes leder- og ledelsesevner, beslutningstakingsevner, samt mestring av forhandlingsteknikker.
- Forbedre studenters kreativitet, gjennom ulike typer øvelser på virkelige saker og forutsetninger.
- Stimulere analysen av funksjonell operabilitet, for formulering og implementering av prosedyrer som effektiviserer informasjonsflyt og interne prosesser.
- Forstå betydningen av ulike former for kommunikasjon, i deres ulike bruksområder, både internt og eksternt.
- Utvikle en kritisk sans for å lykkes med å designe organisasjonens kommunikasjonsplan, så vel som bedriftens nettside.
- Kjenn til nivåene av institusjonell kommunikasjon og egenskapene og særegenhetene som hver av dem presenterer.
- Dykk inn i normene og reglene for protokoll og seremoniell, for å sikre suksessen til ethvert arrangement som er organisert og som samler nasjonale eller utenlandske personligheter.
- Bli kjent med hver av funksjonene til Corporate Communication, for å administrere den i et nasjonalt miljø eller behandle den fra et kulturelt mangfolds synspunkt.
- Kjenn potensialet som Internett presenterer, for å kunne administrere merkevarekommunikasjon gjennom sosiale nettverk.
- Vurdere forvaltningen av etiske retningslinjer i selskapet for å engasjere hele arbeidsstyrken i handlinger i tråd med selskapets samfunnsansvar.
Ideelle studenter
Hvem er det til
- Til nyutdannede innen journalistikk og reklame og PR som ønsker å tilegne seg denne spesialiseringen for å jobbe i både offentlige og private miljøer.
- Til fagfolk og tjenestemenn som utfører oppgaver eller funksjoner knyttet til kommunikasjon og som trenger å perfeksjonere eller oppdatere teknikkene som brukes.
- Til forretningsmenn knyttet til svært konkurransedyktige sektorer, og som anerkjenner kommunikasjon som et strategisk styringsverktøy.
- Til ledere med menneskelige team under deres ansvar og som trenger å utvikle nøkkelaspekter ved kommunikasjon for å oppnå større produktivitet i arbeidet.
- Til journalister med lederansvar i pressekontorer som ønsker å utfylle kunnskapen sin ved å ta et kvalitativt sprang mot området kommunikasjon.
- Til enhver fagperson som ønsker å utvide sin kunnskap i dette emnet, eller omskolere seg ved å tilegne seg denne spesialiseringen.
Karrieremuligheter
Arbeidsavganger
- Avdelinger for kommunikasjon eller eksterne relasjoner
- Institusjonelle relasjoner
- Avdelinger av PR og protokoll
- Trykk skap
- Kommunikasjons- og bildebedrifter
- Begivenhetsorganisasjoner
- Konsulent- og revisjonsfirmaer
- Reklamebyråer
SELVSTID: administrere ditt eget eksternt kommunikasjonskontor, for å yte service til små og mellomstore bedrifter og foreninger.