Master of Education i spesialundervisning - konsentrasjonen i tidlig intervensjon
UMaineOnline (University of Maine)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Orono, Maine, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 15 048 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
* $ 418 / cr. i-stat og $ 523 / cr. out-of-state
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Generell oversikt M.Ed. i spesialpedagogikk - Konsentrasjon i Early Intervention
Dette programmet, som krever minimum 36 studiepoeng, fører til statlig sertifisering som lærer barn med nedsatt funksjonsevne (fødsel til skolealder 5) (282). Programmet er utviklet for å forberede studentene på det grunnleggende av profesjonell praksis i tidlig intervensjon for inkluderende miljøer, gi studentene avansert innhold i en rekke forskningsområder (f.eks tidlig barndom, tidlig barndom spesialundervisning, familieforhold, samarbeids konsultasjon), og støtte elevene i practicum erfaringer med høye behov barn i alderen fødsel-5 og deres familier. I tillegg til de UMaine Graduate School søknadskriterier, vil søkere demonstrere tilfredsstillende score på Praxis Kjerne akademiske ferdigheter for lærere. For å sikre program suksess, vil søkerne bli for tiden eller frivillig med små barn, fødsel til fylte fem, og deres familier.
PROGRAM FORDELER
- Tjen en NCATE-akkreditert grad fra University of Maine
- Lær av erfarne fakultetet som er ledende på feltet
- Øv samarbeide effektivt med co-lærere, familie og andre tjenesteytere
- Opplev flere perspektiver gjennom case-studier, simuleringer og reflekterende øvelser
- Fullfør kurs hvor som helst gjennom vår nyskapende elektronisk format
En mastergrad i spesialpedagogikk gir kandidater med en forståelse av anvendelsen av dagens evidensbasert praksis i K-12 klasserom for barn med spesielle behov. Forstå barnets behov er avgjørende for å sikre at han / hun mottar riktig oppmerksomhet, hjelp og intervensjon for å lykkes i skolen. Våre kandidater anvende sin forståelse av barns behov og beste praksis for å møte behovene til sine elever i inkluderende allmennutdanning læringsmiljøer.
Graduate programmer er laget for å berike og utvide teori, praksis og ledelse. Kjennetegnet av masterstudier i College er mentoring-arbeide tett med et fakultet rådgiver som har som mål å sikre at en elevs programmer oppfyller hans / hennes unike behov. Små klasser, ledet av anerkjente fakultetet, stimulere til debatt, forespørsel, og diskusjon basert på virkelige erfaringer og aktuelle problemstillinger. Fleksibilitet er innebygd i enkelte programmer for å tillate størst effekt i bestemte områder av behovet. Det samme forpliktelse til individuell vekst og forespørsel er inngrodd i oppsøkende og fjernundervisning.
Program Krav (36 studiepoeng)
Denne 36-kreditt programmet gir en stiftelse innen tidlig intervensjon / tidlig barndom og forberedelse til lederroller. Programmet fører til statlig sertifisering som lærer av barn med nedsatt funksjonsevne (282, fødsel til skolealder 5). Læreplanen er utformet for å forberede studentene på det grunnleggende av profesjonell praksis i tidlig intervensjon for inkluderende miljøer, gi studentene avansert innhold i en rekke forskningsområder (f.eks tidlig barndom, tidlig barndom spesialundervisning, familieforhold, samarbeids konsultasjon), og plassere elevene i practicum erfaringer med høye behov barn i alderen fødsel-5 og deres familier. Kursene er levert på nettet.
Konsentrasjonen er egnet for studenter med en bachelorgrad i tidlig utdanning eller et beslektet felt som jobber med, eller har et ønske om å tjene, høye behov barn med nedsatt funksjonsevne, alder
Forutsetninger
- Karakteren B eller høyere i CHF 450: Early Childhood spesialpedagogikk eller tilsvarende
- Tilfredsstillende ytelse på Praxis Kjerne akademiske ferdigheter for lærere og på MAT eller GRE
- Tilfredsstillende undergraduate GPA (3,0 for ordinært inntak)
- Anbefalinger indikerer potensial for å lykkes som en graduate student og som tidlig intervensjon spesialist (akademisk bakgrunn og positive disposisjoner)
- Opptak essay demonstrerer tilstrekkelige skriveferdigheter, evne til refleksjon og engasjement til feltet av tidlig intervensjon
- Bevis for ferdigstillelse av fingeravtrykk og bakgrunnssjekk (Maine Dept. of Education)
- Erfaring med å jobbe i noen kapasitet med små barn med nedsatt funksjonsevne. Kandidater uten tidligere erfaring kan tas opp, men de kan bli pålagt å gjennomføre ytterligere studiepoeng av felterfaring samtidig med kurs arbeid.
Sentrale kurs
- EHD 510: Innføring i Pedagogisk forskningsinstitutt
- SED 505: Mangfold i utvikling
- SED 506: Vurdering og Program planlegging i tidlig barndom
- SED 517: Porsjoner Spedbarn og småbarn i naturlige omgivelser
- SED 511: Planlegging Inclusive Early Childhood programmer
- SED 514: Administrasjon og samfunnsutvikling for EC
- SED 516: Seminar og praksis i Samarbeids Konsultasjon
- SED 523: Home-basert praksis og seminar i Early Intervention
- SED 521: Senterbasert praksis og seminar i Early Intervention
- SED 532: Positive Behavior Support
- Literacy Choice: SEI, ål, eller ERL
Capstone (3 studiepoeng)
- SED 650: Graduate Project i Early Intervention
Klar til å søke?
For opptak til en graduate program i spesialpedagogikk, må studentene oppfylle grunnleggende krav til Graduate School og spesielle kvalifikasjonskrav for programmet. Søkere kan ta enten GRE (ingen avansert test) eller Miller Analogier Test. For studenter med en lavere GPA på 3.0 eller nyere, er denne testingen kravet fravikes. Søkere som søker opptak til programmer som fører til sertifisering må sende score på Praxis Kjerne akademiske ferdigheter for lærere med sine applikasjoner (https://www.ets.org/praxis/about/core/). Kandidater som allerede er sertifisert i Maine og har tatt Praxis tidligere kan sende inn en kopi av sine sertifikater for å dokumentere at de har møtt statlige standarder på testen. Søkere kan bli innkalt til et personlig intervju med spesialpedagogikk fakultetet. Studenter bør be om økonomisk støtte fra universitetets Student Financial Aid Office. Spesiell utdannelse stipender er også tilgjengelig for kandidater med dokumentert økonomiske behov. For å være kvalifisert, må søkere har søkt om økonomisk støtte gjennom universitetets kontor Student økonomisk støtte. Når du er klar til å søke, må du lese gjennom påføringsinstruksen. Deretter fullføre elektroniske søknaden.
ofte stilte spørsmål
Hva kan jeg gjøre med en M.Ed. i spesialpedagogikk - Konsentrasjon i tidlig intervensjon?
Den amerikanske Bureau of Labor Statistics (BLS) spår at ansettelse av Special Education anslås å vokse med 6% i løpet av 2012-2022. Etterspørselen vil bli drevet av spesielle behov økende påmelding og behovet for tjenester. Som screening evner øker, øker også behovet for tjenestene som tilbys av spesialpedagoger i tidlig intervensjon.
Programmet forbereder kandidatene til å jobbe med spedbarn, småbarn, førskolen alderen barn og deres familier med en rekke forsinkelser / funksjonshemninger.
Lærere i spesialpedagogikk kan også forfølge jobbmuligheter i privat sektor og som veiledere og administratorer.
Hvordan får jeg informasjon om Graduate Record Exam eller Miller Analogier Test, og Praxis jeg?
Søkere må ta enten GRE (ingen avansert test) eller MAT. Som et fakultet, har vi ingen spesiell preferanse. Imidlertid kan avtale å ta MAT foretas ved å kontakte Office of Student Records (207-581-1317) og normalt kan gjøres på relativt kort varsel, og resultatene er raskt tilgjengelig. Studenter som velger å melde deg på en avhandling programmet må ta GRE. Du kan registrere på Educational Testing Service webområdet. Informasjon om Praxis jeg er tilgjengelig på Educational Testing Service webområdet.
Har M.Ed. Studiet i spesialpedagogikk krever en avhandling?
Nei.
Hva om sertifisering?
Lærer sertifisering gis av Maine Department of Education, ikke ved University of Maine. Studenter som fullfører alle kravene til våre NCATE-godkjente, profesjonelle forberedelse programmer (lærer til elever med høy forekomst Disabilities, Educational Specialist for studenter med lav forekomst Disabilities) inkludert dokumentasjon på bestått score på Praxis II i spesialpedagogikk vil være kvalifisert for sertifisering . Spesifikk informasjon om sertifisering er tilgjengelig fra Maine Department of Education, Certification Services, State House Station 23, Augusta, ME 04333.
Hvis jeg har tatt graduate kurs ved et annet universitet, kan de bli overført til programmet mitt på UMaine?
En maksimalt 6 studiepoeng timer tidligere utdannet kurs fra en annen institusjon kan overføres til studentens program på tidspunktet for opptak, eller en 12 studiepoeng fra University of Maine. For å bli overført, må kurs godkjennes av Special Education fakultetet. Bestemmelse av overføring aksept avhenger av faktorer som hvor nylig kurset ble tatt, og om det er vurdert som tilsvarer en etablert kurs i programmet. Vedtak om overføring av kursene er gjort under / intervjuprosessen søknad. Graduate kurs tatt som en del av ens undergraduate-program, kan ikke overføres til M.Ed. program.
Hvordan får jeg et fakultet rådgiver?
En Spesialpedagogikk ansatt er tildelt for å tjene som student rådgiver i sluttfasen av søknadsprosessen. Rådgiveren navn vil bli inkludert i Graduate School brev av aksept til studenten.
Hvis du er klar til å ta neste skritt, kan dette online Opptaksområdet hjelpe deg med søknadsprosessen. Til å begynne, følger vår nyttig program guide her. De vanligste spørsmålene er besvart i denne delen, men ta kontakt med en av våre Graduate Opptak fagfolk for ytterligere veiledning. Når du er kjent med prosessen kan du begynne din online søknad til University of Maine Graduate School!