Ma religioner og utdanning ved fjernundervisning

University Of Warwick Centre for Education Studies

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Ma religioner og utdanning ved fjernundervisning

University Of Warwick Centre for Education Studies

MA Religioner og utdanning ved fjernundervisning

"Dette kurset er unik ved at den trekker på forskning og pensum utviklingskompetanse av Warwick Religioner og Education Research Unit. (WRERU) WRERU har gjennomført store forskningsprosjekter for EU-kommisjonen, the Arts and Humanities Research Council og mange andre. "

Dr Judith Everington, kursleder

Egnet for

Dette fleksibel fjernundervisning Kurset er rettet mot lærere i trosopplæring og beslektede emner innenfor ulike utdanningssystemer, og de som arbeider med ungdom i en tro eller livssyn sammenheng. Navneendringen av graden fra MA i kristendomskunnskap til MA i Religioner og utdanning gjenspeiler det faktum at begrepet "kristendomskunnskap" betyr forskjellige ting i forskjellige land. The Warwick MA Kurset tar sikte på å møte behovene til de som arbeider i forskjellige utdanningssystemer, og gjenspeiler de ulike tilnærminger til religiøst mangfold og utdanning benyttes av Warwick Religioner og Education Research Unit. Noen tidligere erfaring av religiøse studier ved høyere utdanning er foretrukket, men ikke nødvendig. Hver søknad blir sett på på sine egne meritter.

Kurset tar sikte på og fordeler

Kalt av ulike navn i forskjellige land - for eksempel religiøs utdanning, religion utdanning, opplæring om religioner og livssyn, religiøse og moralske oppdragelse - faget er internasjonalt anerkjent som et presserende behov for mer spesialisert kompetanse på både grunnskolen og videregående nivå. I Europa og utover er det en økende interesse for studiet av religiøst mangfold i samfunnet, som en del av religionsundervisningen, interkulturell utdanning eller statsborgerskap utdanning.

Dette kurset gir deltakerne en mulighet til å engasjere seg i arbeidet med WRERU som har et internasjonalt rykte for sitt pensum utviklingsarbeid og dens kvalitativ og kvantitativ forskning innen religioner og utdanning, utført i Storbritannia, Europa og i større internasjonale forskningsgrupper. Kurset reflekterer perspektiver og problemstillinger som oppstår fra Europarådets minister anbefaling på undervisning om religioner og livssyn og medlemmer av WRERU har bidratt til Europarådets arbeid på dette feltet, spesielt ved hjelp av fortolkende tilnærming og dialogisk tilnærming. I Storbritannia, er kurset godkjent av National Association of Teachers av RE og er støttet av tilsvarende foreninger i Europa, inkludert European Forum for lærere i kristendomskunnskap og Coordinating Group of Religious Education i Europa.

Tidligere deltakere har funnet at MA har forbedret sin praksis og støttet fremme av sin karriere: for noen det har vært utgangspunkt for videre engasjement i akademisk forskning og høyere utdanning.

Kurs struktur

Alle masterstudenter ta fire moduler (hver vektet på 30 CAT poeng) og skrive en avhandling på 20.000 ord (60 CAT poeng). En forskningsmetoder modul, tatt som en av de fire MA moduler, er utformet for å forberede studentene på avhandlingen.

De som ønsker å gjøre en kortere masternivå kan velge for en Postgraduate Award (en modul) eller Certificate (to moduler) i Religioner og utdanning. The Postgraduate Certificate i Religioner og utdanning er en undergruppe av MA og består av to moduler fra MA kurset. Noen søkere kan ønske å gjøre en Postgraduate Certificate eller Postgraduate Award kan søke om å fullføre hele MA.

Kjernemoduler

Det er vanlig for deltakerne å fullføre MA over tre år, og for å ta to moduler i år en og to i 2. årstrinn. Den tredje året er viet til avhandlingen.

Aktuelle spørsmål i kristendomskunnskap

Deltakerne får hjelp til å tilegne seg kompetanse i å diskutere aktuelle problemstillinger i teori og praksis av religiøs utdannelse (og beslektede felt som åndelige, moralske og kulturelle utvikling, interkulturell utdanning og statsborgerskap utdanning). Deltakerne gjelder også refleksjoner og vurderinger fra modulen til skolepraksis og skolepolitikken i religionsundervisningen. Denne modulen blir oppdatert for å ta hensyn til nye og viktige utviklingstrekk i RE, internasjonalt og i Storbritannia, og vil bli oppdatert årlig for å ta hensyn til nye spørsmål.

Tolke religiøse verden Views

Deltakerne er i stand til å diskutere saker som er involvert i forsøket på å forstå religiøse verdensbilder: å kritisk gjennomgå metoder avledet fra religiøse studier og antropologi for å tolke religiøse verdensbilder; å vurdere spørsmål i representasjon og tolkning av religiøse verdensbilder i forhold til publiserte undervisningsmateriell for religiøs utdannelse; og å anvende ideer utviklet i modulen til undervisningsmetoder, innholdsvalg og elevaktivitet i religionsundervisningen i skolen.

Innføring i forskningsmetode i RE

Denne modulen er designet for folk som har hatt noen tidligere erfaring med å gjennomføre forskning og vil også utvide sin kunnskap om relevante metoder for de som allerede har noen forskningserfaring. Modulen gir nødvendig opplæring for å fullføre avhandlingen. Det er en kjernemodul for MA, men ikke for den praktisk-sertifikat.

Valgfrie moduler

Kritisk Study

For de som har fullført forskningsmetoder modul og har allerede foretatt en faglig utviklingsprosjekt i skolen, er det et annet år muligheten til å foreta en kritisk studie av dette prosjektet, under veiledning av en veileder med kompetanse på feltet.

Inter Faith Dialog for Young People

Denne nye modulen gjelder WRERU forskning og annen forskning på interreligiøs dialog med og for ungdom. Det inkluderer interreligiøs dialog og dialog mellom religiøse stillinger og sekulære stillinger. Målet med kurset er å introdusere en rekke modeller for interreligiøs dialog med barn og unge; å oppmuntre til refleksjon over de prinsipper og forståelser som ligger til grunn for disse modellene, og for å hjelpe pedagoger og ungdomsarbeidere til å utvikle ferdigheter og sensitiviteten som trengs for å fremme inter religiøs forståelse i sine egne faglige sammenhenger.

Kurs levering

Kurset leveres helt på nett, gjennom en egen fjernundervisning portal. Studentene skal bruke en blanding av elektroniske tekstutdrag og tidsskrifter, og vil gjennomføre regelmessige oppgaver sammen med sin ende av moduloppgaver. Støtte vil bli gitt via e-post med emne veileder.

Fakta

Kurs Varighet:

  • To-fem år deltid

Studieprogrammet:

  • En kjernemodul
  • 3 valgfrie moduler
  • Dissertation

Assessment:

  • 4 oppdrag av 5000 ord hver
  • Avhandling på 20.000 ord

Opptakskrav:

  • Minst second class honours degree eller tilsvarende
  • Normalt to referanser
  • Degree transkripsjoner
  • Engelsk språk testsertifikater (eventuelt)

MA Religioner og Utdanning Stipend

Lærer av RE? Ser du etter rimelig akkreditert faglig utvikling?

Den Culham St Gabriels Trust tilbyr bursaries for lærere inn i Warwick fjernundervisning MA i Religioner og utdanning i 2014-15. Den 3forRE ordningen tilbyr bursaries (av £ 1000 pa) i 1-2 år, på betingelse av at skolen gjør et lite bidrag.

De fem originale bursaries har allerede blitt tatt opp, men Trust tilbyr nå flere bursaries etter først-til-mølla-prinsippet. Ideelt disse vil være for en oktober 2014 start, men om nødvendig en januar 2015 start vil bli vurdert.

Varighet og pris
Dette kurset er Nettstudie
Start Date
Studiestart
Aug. 2019
Duration
Varighet
2 - 5 år
Deltid
Information
Deadline