Keystone logo

3 Online MBA Programmer i Media 2024

Filtre

Filtre

  • MBA
  • Journalistikk og massekommunikasjon
  • Media
Studieretninger
  • Journalistikk og massekommunikasjon (3)
  • Tilbake til hovedkategori
Steder
Finn flere lokasjoner
Gradstype
Varighet
Studietempo
Språk
Språk
Studieformat

    Online MBA Programmer i Media

    Studenter forfølge senior-nivå ledelse ferdigheter jobber ofte for å uteksaminere med en Master of Business Administration (MBA). Vanligvis tar mellom ett til to år avhengig av programmet, kan denne graden være nyttig når man forfølger en lederkarriere i enten offentlig eller privat sektor.

    Hva er en MBA i media? Nyutdannede som fullfører denne grad har vanligvis kunnskap og kompetanse til å utvikle og lede forretningsvirksomhet for en medieavdeling eller et firma. Kurset dekker ledelse emner knyttet til journalistikk, online markedsføring, massekommunikasjon i reklame, kringkasting, publisering og PR. Spesialiteter kan omfatte utvikling og håndtering av kunstnere eller bedrifter i media, mobilapps, interaktive og forstørrede virkelighetsopplevelser, forbrukertrender og kulturens innflytelse på markedsføringskommunikasjon.

    Bruke markedsføringskonsepter og -teknikker hjelper ofte nyutdannede til å selge alt fra ideer til produkter. Sterke kommunikasjonsevner er anvendbare både i personlige og faglige omgivelser, og forståelse for forbrukertrender kan være nyttig når du planlegger nye forretningsforetak.

    Kostnaden for å oppnå en MBA-grad varierer avhengig av om graden tar ett eller to år for ferdigstillelse og hvis studentene deltar på heltid eller deltid som en del av et executive management-program. Universitetets beliggenhet kan også påvirke undervisning og avgifter.

    En MBA i Media åpner ofte en rekke karrieremuligheter for kandidater. Noen velger å bli markedsføringsmedier eller media direktører for reklame eller kreative byråer. Andre kan finne karriere som senior mediaanalytiker, søkemotor markedsføring programleder, direktør for media relasjoner, merkevare leder, event koordinator, markedsføringsstrategi konsulent, visepresident for markedsføring eller leder av digital innholdsstrategi. De som liker å skrive, velger ofte stillinger som journalist, seniorredaktør for trykte eller elektroniske publikasjoner eller markedsføringskommunikasjonsdirektør.

    De som er interessert i medieadministrasjon, anbefales ofte til forskningsprogrammer over hele verden for å finne en skole som spesialiserer seg på deres foretrukne spesialitet. Online-alternativer kan passe fagfolk med travle tidsplaner. Søk etter ditt program under og kontakt direkte adgangskontoret til den valgte skolen ved å fylle i hovedskjemaet.