MBA Master i Big Data og Business Intelligence

Generelt

Programbeskrivelse

MBA-mastergraden i Big Data og Business Intelligence vil tillate deg å få grundig kunnskap om Big Data-teknologier og deres anvendelse i forretningsverdenen, med spesiell vekt på analyseverktøyene i Business Analytics-feltet. Med alt dette, på slutten av denne masteren, vil studenten være forberedt på å kvalifisere seg til en ledende stilling, og være i stand til å styre og analysere store datamengder for å veilede beslutninger fra selskaper eller organisasjoner for å oppnå målene. hevet.

I tillegg integrerer det en veldig spesialisert opplæring i de nye paradigmene for strategisk ledelse, personalledelse og kunnskap innen hovedområdene i forretningsområdet som markedsføring, økonomi, drift, handel og salg, slik at studenten integrerer denne kunnskapen i prosessene av behandling og datahåndtering. Studenter som fullfører denne dobbeltgraden vil ha bedre jobbmuligheter.

Ved å studere på ISEB vil du få råd fra eksperter og veiledere som sammen med studiemetoden vil sikre profesjonell suksess.

Hvem er det for?

MBA Master in Big Data and Business Intelligence er designet for de profesjonelle som søker å tilegne seg ferdigheter til å utvikle seg i nye yrker relatert til dataanalyse og behandling, som Data Engineer, Data Scientists, Data Analyst, etc. En profil relatert til IKT-verdenen anbefales, samt opplæring i kvalitative, forretnings- eller økonomiske studier, siden denne mastergraden er veldig orientert mot digital markedsføring, teamledelse og strategisk ledelse.

målsettinger

  • Kjenne til hovedanalyser og prediksjonsmodeller, og lær å bruke dem på forretningsvirkeligheten.
  • Behandle og administrere IKT for å forbedre våre analytiske evner.
  • Vet hvordan man måler og evaluerer indikatorer basert på anvendelse av datavitenskapsprotokoller.
  • Kjenn og bruk de forskjellige analytiske verktøyene for å møte de mulige kravene i dagens næringsliv.
  • Forstå hvordan flerdimensjonale databasemodeller fungerer for å trekke ut nye mønstre som hjelper oss med å øke komparative resultater fra våre selskaper.
  • Oppdag hendelser og problemer i feltet Big Data og implementer prosedyrer for å løse dem.
  • Oppdage, kjenne og administrere hovedelementene som en global strategisk analyse bygger på.
  • Analyser markedsføringsplanen som den strategiske planleggingen bygger på, og velg de mest passende markedsføringskanalene.
  • Lær å utføre økonomiske og økonomiske evalueringer for å utføre forskjellige investeringsanalyser.
  • Lær nøklene for å lede menneskelige ressurser i selskapet eller organisasjonen.
  • Utvikle en global og strategisk visjon som gjør det mulig å jobbe i alle avdelinger i selskapet.

Karrieremuligheter

MBA Master i Big Data og Business Intelligence gir deg kunnskap og ferdigheter som er nødvendige for å utvikle din karriere som:

  • Avdelingsdirektør som: Human Resources, Operations, Marketing, Finance, Commercial and Sales.
  • Administrator eller utvikler av Big Data-systemer.
  • Data Analyst.
  • Dataforsker
  • Dataingeniør

Curriculum

MBA-masteren i Big Data og Business Intelligence består av følgende agenda:

Modul 1. Planlegging og strategisk styring

  1. Stiftelser av strategien
  2. Strategiske mål
  3. Den strategiske prosessen
  4. Strategisk formulering
  5. Strategisk analyse (i Dynamics of Business Management)
  6. Utvikling av strategien
  7. Trening og implementering av strategien
  8. Det Balanced Scorecard (CMI)
  9. Case Study

Modul 2. Markedsføring

  1. Strategisk Markedsføring
  2. markedsføring
  3. Integrert kommunikasjonsmarkedsføring
  4. Salgsfremmende kampanjer
  5. Kvantitativ analyse i kommersielle beslutninger
  6. priser
  7. Case Study

Modul 3. Teamledelse

  1. Arbeidsgrupper: Kontekstmessige aspekter
  2. Direkte / Administrer et arbeidsteam
  3. Empowerment: Oppnå det beste av ditt lag og samarbeidspartnere
  4. Styr ditt team med effektivitet: Strategier
  5. Case Study

Modul 4. Coaching

  1. Coaching: Baser og grunnlag
  2. Typer Coaching og Coaching i organisasjoner
  3. Coaching Prosess og metoder
  4. Teoretisk rammeverk og andre verktøy for coaching
  5. Case Study

Modul 5. Utøver i NLP

  1. Introduksjon til NLP
  2. Forutsetninger for NLP, tilbakemelding og mål
  3. Representative Systems, Eye Access, Empati, Rapport og Sensory Keys
  4. Metamodel av språk, kalibrering, tilknyttet / dissosiert stat og ankre
  5. Submodaliteter, hypnose og emosjonell intelligens
  6. Konfliktløsning, Metaforer, Avansert POPS-modell og Tro
  7. Case Study

Modul 6. Elektronisk handel

  1. Introduksjon til e-handel
  2. Nye teknologier og verdikjede
  3. Bedriftsledelse
  4. Reklame og markedsføring
  5. Kundeservice, logistikk og betalingssystemer
  6. Sikkerhetssystemer og juridiske aspekter
  7. Presentasjon og fremtid av e-handel
  8. Case Study

Modul 7. Sosiale medier og nettposisjonering SEM, SEO og Adwords

  1. Grunnlag for webposisjonering
  2. Optimalisering og verktøy
  3. SEO for mobil
  4. Innhold og markedsføring
  5. SEO og målingskampanje
  6. Case Study

Modul 8. Samfunnsstyring

  1. Introduksjon til fellesskapssjef
  2. The Social Web og sosiale medier
  3. Sosiale nettverk
  4. Sosial multimedia og andre plattformer
  5. Sosial medieplan
  6. Case Study

Modul 9. Big Data og Business Intelligence

  1. Big Data og Business Intelligence
  2. Datalagringssystemer
  3. Utforming av et Big Data Project
  4. Case Study

Modul 10. ETL-prosessen

  1. ETL-prosessen
  2. Dataintegrasjon
  3. Gjennomfør en ETL-prosess
  4. Case Study

Modul 11. Kundeanalyse

  1. kunde~~POS=TRUNC Analytics
  2. Kundesegmentering
  3. Kunde Verdi Management
  4. Case Study

Modul 12. Big Data i markedsføring

  1. Big Data i markedsføring
  2. Web og mobilanalyse
  3. Lojalitetsprogrammer
  4. Case Study

Modul 13. Introduksjon til regnskap

  1. Innføring i regnskap
  2. Regnskapsmetoden. Regnskapssyklusen
  3. Den generelle regnskapsplanen
  4. Utgifter, Innkjøp, Inntekt, Salg. Regnskapsperiodisering
  5. Klienter, Debitorer og Offentlige Administrasjoner
  6. Leverandører og kreditorer. Finansregnskap
  7. Varige og immaterielle eiendeler
  8. Amortiseringer, Asset Value Tap og Avsetninger
  9. Lager og kriterier for verdsettelsen din
  10. Nettoverdien
  11. MVA
  12. Selskapsskatt
  13. Case Study

Modul 14. Økonomistyring

  1. Økonomisk-finansiell struktur av selskapet
  2. Økonomisk og finansiell analyse
  3. Kostnad og fordel med selskapet
  4. Kostnaden for kortsiktige finansielle ressurser
  5. Kostnaden for langsiktige finansielle ressurser
  6. Valg og hierarkisk vurdering av enkle investeringsprosjekter
  7. Kort og langsiktig finansiell planlegging
  8. Selfinansiering av selskapet og utbyttepolitikk
  9. Case Study

Modul 15. Arbeidsrådgivning i HR

  1. Basalønn og kosttilskudd
  2. Holdninger og antagelser
  3. Tilknytninger og trygdeordninger
  4. Kontrakter og suspensjoner
  5. Fordeler med trygdeordninger
  6. Arbeidsprosedyre og forhandling
  7. Midlertidige sysselsettingsselskaper (ETT)
  8. Forebygging i arbeidslivsrisiko
  9. Case Study

Modul 16. Kommersiell beskatning

  1. Kommersiell lov
  2. Exchange Law og Companies
  3. Konkurslov
  4. Case Study

Modul 17. Selskapsskatt

  1. Elementer i selskapsskatten
  2. Prognoser og korrigeringer
  3. Ikke-fradragsberettigede utgifter til skatteplikten og verdsettelse av ekteskapselementer
  4. Transaksjoner mellom foretak og nærstående personer og begrensning av fradrag for finansielle kostnader
  5. Reduksjon av inntekter fra immaterielle eiendeler, typer lån og integrert gebyr
  6. Bonuser i avgift og fradrag for å oppmuntre til realisering av visse aktiviteter
  7. Forvaltning av Skatt og Tilbakebetaling, Inntekt til Konto og Fraksjonelle Betalinger
  8. Case Study

Modul 18. Handel

  1. Teorier om internasjonal handel
  2. Nationens konkurransefortrinn
  3. Verdenshandelsorganisasjonen (WTO)
  4. Økonomisk globalisering og nasjonale økonomier
  5. Internasjonal Forhandling og Utenrikshandel i Spania
  6. Case Study

Modul 19. Forsyningskjede

  1. Introduksjon til logistikk
  2. Transportmiddelet
  3. Incoterms 2010
  4. Utenrikshandel
  5. Toll og kommersiell dokumentasjon
  6. Logistikk av XXI Century
  7. Spansk logistikk sektor
  8. Case Study

Modul 20. Samfunnsansvar

  1. Introduksjon til samfunnsansvar
  2. Interessenter eller interessenter
  3. Kommunikasjon og åpenhet
  4. Handlingsområder
  5. Komponenter av CSR Management
  6. Måling av CSR
  7. Case Study

metodikk

ISEBs studiemetode er utformet slik at studenten kan kombinere personlig og profesjonelt liv. Alle kursene Master, Postgraduate, PDD og Higher Education er undervist helt online. På denne måten kan studenten få tilgang til alt treningsinnholdet via vår Online Campus, dette er den viktigste plattformen for trening, slik at de kan studere fra hvor som helst i verden til enhver tid.

Slik at studenten kan studere i sitt eget tempo, hvor og hvor han vil, med vår metode 24/365, garanterer vi alle våre studenter en kontinuerlig vurdering i løpet av en hvilken som helst dag av året til enhver tid gjennom vår veiledergruppe.

Når de er påmeldt, kan studentene få tilgang til Virtual Campus med alle de faglige ressursene de trenger, gjennom hvilke de vil få permanent kommunikasjon blant andre studenter og lærere: studiemateriell, fora, nettprat, nettverk med resten av studentene, personlig veiledning , videotutorials, masterclass og nyheter.

For evalueringen skal studenten kunne velge en av følgende tre metoder:

  1. Avsluttende arbeid: Presentasjon av et arbeid / avhandling ved slutten av alle fag.
  2. Kontinuerlig evalueringsvirksomhet: Presentasjon av et arbeid på slutten av hvert emne.
  3. Avsluttende eksamen: Presentasjon av en avsluttende eksamenstest ved slutten av alle fag.

Gjennom disse metodene vil det bli vurdert at studenten har tilegnet seg alle nødvendige kompetanser i de ulike studieblokkene. Alle evalueringsmetodene vil bli utført helt på nettet, noe som letter studentenes avstandsstudium.

finansiering

Det europeiske høyre institutt for Barcelona ønsker å tiltrekke seg det beste talentet. Vi vet at finansiering av utdannelsen din i et høyopplæringssenter kan være en utfordring. Beslutningen om å studere en Master, Postgraduate eller PDD er en viktig investering, så ISEB tilbyr ulike betalingsmåter til sine studenter, og bidrar til finansieringen av studiene:

  1. Kontanter med debet / kredittkort.
  2. Bankoverføring
  3. Betaling etter avdrag, vi finansierer dine studier uten oppføring eller interesse.

Hvis du er et selskap, har vi spesielle finansieringsforhold.

Sist oppdatert aug. 2019

Om skolen

ISEB - Instituto Superior Europeo de Barcelona es una institución educativa especializada en programas formativos a distancia. De carácter multidisciplinar, imparte formación de posgrado en varias dis ... Les mer

ISEB - Instituto Superior Europeo de Barcelona es una institución educativa especializada en programas formativos a distancia. De carácter multidisciplinar, imparte formación de posgrado en varias disciplinas en ámbitos como la empresa, la educación, la psicología, el derecho y el deporte, entre otros, siendo un referente en los centros de formación online españoles. Concienciados con las últimas tendencias sociales y de mercado, ISEB incluye en la mayoría de sus programas formativos contenidos de Inteligencia Emocional, Coaching, PNL y Responsabilidad Social Corporativa para que los futuros profesionales puedan desarrollar todo su potencial desde una perspectiva socialmente responsable. Minimér