L6 CIM Diplom i profesjonell markedsføring
CIM Academy
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Cookham, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning
Varighet
12 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
GBP 1 695 / per course *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Online | 2 109 GBP Virtual | 3.027 GBP Blandet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Diploma i profesjonell markedsføring gir de strategiske ferdighetene som kreves for å administrere markedsføringsfunksjonen.
Med fokus på digital markedsføring og ledelse gir CIM Digital Diploma i Professional Marketing de strategiske ferdighetene som kreves for å administrere markedsføringsfunksjonen.
Hvem er det til?
Denne anerkjente CIM-kvalifikasjonen er ideell hvis du ønsker og i øyeblikket i operasjonelle, tilsyns- eller ledelsesroller som ønsker å bygge opp dine praktiske ferdigheter og utvide ditt strategiske perspektiv. De typiske profilene til folk som kan ta denne kvalifikasjonen inkluderer ofte:
- Instituttlederne.
- Funksjonelle ledere.
- Produkt / merkevare ledere.
- Kontoforvaltere.
- Markedsføringsledere.
- Bedriftsutvikling ledere
Hva du vil lære
Standard
- Strategisk markedsføring (Obligatorisk): Den strategiske markedsføringsplanleggingsprosessen, inkludert hvordan man evaluerer og implementerer den gjennom effektiv ressursforvaltning.
- Mastering Metrics (Obligatorisk): En forståelse av viktige markedsføringsmetoder og målingsteknikker du vil kunne identifisere og tolke innsikt for å støtte informerte strategiske beslutninger.
- Driving Innovation (Valgfritt): Å anbefale hvordan innovasjon og entreprenørmarkedsføring kan bidra til å oppnå konkurransefortrinn.
- Digital strategi (valgfag): Å gi innsikt i hvordan organisasjoner kan implementere en digital markedsføringsstrategi og bygge disse evner i den overordnede strategiske planen.
Vellykket gjennomføring av tre moduler vil føre til CIM Diploma i Professional Marketing. Hvis du ønsker det, kan du studere for en modul om gangen, og bygge opp til en kvalifisering senere.
digitalt
- Digital strategi: For mange organisasjoner har digital markedsføring utviklet seg fra et sett av taktiske handlinger til et vesentlig element i strategien. Denne modulen gir deg en grundig vurdering av digitale markedsføringsfunksjoner som kan legges inn i strategisk markedsplanlegging.
- Driving Digital Experience: Kundeadferd har blitt dramatisk endret med den digitale revolusjonen. Denne modulen gir innsikt i den digitale kundeopplevelsen. Organisasjoner må tilpasse seg dette skiftende markedet og iverksette tiltak for å oppfylle deres strategiske behov.
- Mastering Digital Channels: Digitale kanaler presenterer muligheter og utfordringer for organisasjoner å effektivt konkurrere og engasjere seg med sine kunder. Denne modulen driver strategisk forståelse for styring og vekst av digitale kanaler, samt kritiske faktorer knyttet til overholdelse.
Vellykket gjennomføring av tre moduler vil føre til CIM Digital Diploma i Professional Marketing. Hvis du ønsker det, kan du studere for en modul om gangen, og bygge opp til en kvalifisering senere.
Kursinnhold
Standard
STRATEGISK MARKEDSFØRING
Vurdering: Denne modulen vurderes ved en tre timers undersøkelse som er basert på en markedsplan som du tidligere har forberedt for din organisasjon.
Læringsutbytte
Situasjonsanalyse
- Forstå hvordan du analyserer en organisasjonens nåværende og fremtidige eksterne miljø.
- Forstå hvordan du analyserer en organisasjonens nåværende og fremtidige interne miljø.
Planlegger
- Analyser relevant informasjon for å anbefale og informere strategisk beslutningsprosess.
- Utvikle en strategisk markedsplan for å realisere organisasjonsmål.
Gjennomføring og kontroll
- Administrer ressurser for å levere den strategiske markedsføringsplanen.
- Overvåk, måler og tilpass markedsplanen for kontinuerlig forbedring.
MASTERING METRICS
Vurdering: Denne modulen er vurdert av en arbeidsbasert oppgave.
Læringsutbytte
Metrics and analytics
- Forstå rollen som markedsføringsmetoder.
- Forstå betydningen av ulike analytiske teknikker på tvers av en rekke markedskontekster.
Måleeffektivitet
- Kjenn de relevante tiltakene for markedsføringsevne.
- Bruk markedsføringsmetoder for å oppnå effektiviteten av markedsføringsaktiviteter.
Analytics for beslutningstaking
- Forstå aktuelle datakilder for markedsanalyse.
- Utnytte ulike analytiske verktøy og teknikker for markedsføring innsikt og strategisk beslutningsprosess.
KJØRING INNOVASJON (VALG)
Vurdering: Denne modulen er vurdert av en arbeidsbasert oppgave.
Læringsutbytte
Entreprenørmarkedsføring
- Forstå forholdet mellom markedsføring og entreprenørskap.
- Implementere et entreprenørskapsvar for å endre og levere markedsføringsløsninger.
Innovasjon
- Forstå nøkkelfaktorene som letter og fremmer innovasjon i organisasjoner.
- Bruk prinsipper for innovasjon gjennom markedsføringsfunksjonen.
Markedsføringsmesteren
- Forstå rollen som intern markedsføring.
- Implementere markedsføringsrettet organisasjonsendring.
DIGITAL STRATEGI (ELEKTIV)
Vurdering: Denne modulen vurderes av en arbeidsbasert oppgave som er delt inn i tre oppgaver: forskning, planlegging og rapportering.
Læringsutbytte
Digital forstyrrelse
- Forstå de strategiske implikasjonene av det forstyrrende digitale miljøet.
- Generer relevant innsikt i viktige nye temaer innen det digitale markedsmiljøet.
Digital planlegging
- Utvikle strategiske anbefalinger som svar på behovet for å erverve, konvertere og beholde kunder.
- Lever en fleksibel respons på å endre kundeoppførsel.
Å levere suksess
- Vet hvordan du håndterer og optimaliserer viktige kanaler og innhold i en digitalt forbedret strategisk plan.
- Bruk viktige digitale tiltak for å analysere sosialt, sentiment, søk og nettstedadferd.
digitalt
DIGITAL STRATEGI
Vurdering: Denne modulen vurderes ved en oppgave.
Læringsutbytte
Digital forstyrrelse
- Forstå de strategiske implikasjonene av det forstyrrende digitale miljøet.
- Generer relevant innsikt i viktige nye temaer innen det digitale markedsmiljøet.
Digital planlegging
- Utvikle strategiske anbefalinger som svar på behovet for å erverve, konvertere og beholde kunder.
- Lever en fleksibel respons på å endre kundeoppførsel.
Å levere suksess
- Vet hvordan du håndterer og optimaliserer viktige kanaler og innhold i en digitalt forbedret strategisk plan.
- Bruk viktige digitale tiltak for å analysere sosialt, sentiment, søk og nettstedadferd.
KJØP DIGITAL ERFARING
Vurdering: Denne modulen vurderes ved en oppgave.
Læringsutbytte
Kundens innsikt og innovasjon
- Generer relevant innsikt i digitale kunder
- Vurder trender og innovasjon i den digitale opplevelsen
Digitale beregninger og analyser
- Identifiser og vurder digitale beregninger og analyser
- Leveringsmetoder for rapportering av digitale ytelsesindikatorer
Den digitale brukeropplevelsen
- Illustrér kundereisen
- Anbefal hvordan du forbedrer brukeropplevelsen
MASTERING DIGITAL KANALER
Vurdering: Denne modulen vurderes ved en oppgave.
Læringsutbytte
Kanalstrategi og overholdelse
- Beskriv de strategiske alternativene for kanalvalg
- Definer krav til lovlig etterlevelse i digitale kampanjer
Administrerer digital kanalimplementering
- Demonstrere effektiv styring av digitale kanaler i praksis
- Anbefal metoder for online fellesskapsledelse
Kanalkonvertering optimalisering og vekst
- Illustrer hvordan du forbedrer konverteringsfrekvensen for digitale kanaler
- Vurder nåværende og fremtidige kanalutviklinger
Inntakskrav
CIM Academy har sine egne opptakskriterier og søkere vurderes individuelt. Denne kvalifikasjonen er ekvivalent med det avsluttende året i full grad, og vi anbefaler at du har minst to års erfaring med å jobbe i en markedsføringsrolle.
Alternativt aksepterer vi:
- CIM Level 4 Professional sertifikat i markedsføring.
- CIM nivå 4 sertifikat i profesjonell markedsføring.
- Eventuelle relevante nivå 4 kvalifikasjoner.
- Stiftelsen grad i Business med markedsføring.
- Bachelor eller mastergrad fra et anerkjent universitet - en tredjedel studiepoeng relatert til markedsføringsinnhold.
- Diagnostisk vurdering til nivå 6.
Våre programmer er undervist på engelsk, og hvis engelsk ikke er ditt morsmål, må du også gi bevis for minst IELTS Academic Module (6.5) / Cambridge Certificate of Advanced English (klasse B).
booking
Bestillinger skal gjøres via CIM Academy teamet på CIM - vennligst ring oss på 44 (0) 1628 427240.
Online - £ 900 MVA (ikke tilgjengelig på CIM Digital Diploma i Professional Marketing)
- Eksamen / Bedømmelsesavgift - £ 555
- CIM studerer medlemskap - £ 60
Totalt inkludert mva = £ 1,695
Hva er inkludert -
- 24/7-tilgang til CIM Academy Online
- Studentstøtte
- CIM studerer medlemskap for året
- Eksamen og vurderingsgebyrer
Virtuell (online) - kr 1 245 Mva
- Eksamen / Bedømmelsesavgift - £ 555
- CIM studerer medlemskap - £ 60
Totalt inkludert moms = £ 2.109
Hva er inkludert -
- Undervisningskostnader
- 24/7-tilgang til CIM Academy Online
- Studentstøtte
- CIM studerer medlemskap for året
- Eksamen og vurderingsgebyrer
Blended (ansikt til ansikt og online) - £ 2.010 Mva
- Eksamen / Bedømmelsesavgift - £ 555
- CIM studerer medlemskap - £ 60
Totalt inkludert mva = £ 3,027