Kundeopplevelsesstrategi og design
BAU, Centro Universitario de Artes y Diseño de Barcelona
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Barcelona, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
6 uker
Tempo
Deltid
Studieavgift
EUR 630
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Lær å identifisere brukerbehov for å utvikle og designe unike opplevelser for fremtidige kunder.
Med forretningsverdenen i rask endring, og et økt fokus på globalisering, automatisering og samarbeid, er det ikke lenger bare et flott produkt som gir deg et konkurransefortrinn.
Bedrifter ser i økende grad etter innovative, minneverdige og herlige kundeopplevelser for å skille seg ut.
Dette spesialiseringskurset i CX-strategi og design tilbyr praktiske ferdigheter for å identifisere, evaluere og forme forbrukernes behov og utvikle fantastiske kundeopplevelser for den digitale virksomheten.
I samarbeid med ACCIÓ.
Programresultat
- Identifiser og demonstrer det grunnleggende i CX
- Analyser forventningene til kundene mens du erkjenner de omfattende forretningsfaktorene
- Artikuler og bruk kundereisekart
- Undersøk muligheter for forbedret opplevelse og forretningsytelse
- Designløsninger for forbedret CX på tvers av hele forretningsmodellen
- Implementer CX-tenkning og tilnærminger i forretningsstrategi
Læreplan
Lær om CX-strategi og dine kunder
- Hva er CX?
- Kjenn kundene dine
Trender og muligheter
- CX din forretningsstrategi
- Identifiser trender
- Identifiser muligheter
Mål effekten din
- Mål kundeopplevelser
- Gjennomfør endring
Kundereiser og opplevelser
- Artikuler kundens smertepoeng (og få poeng)
- Personas og empatikart
- Kundeopplevelseskart
Design kundeopplevelsesløsninger
- Identifiser hva som skal designes/implementeres/bygges
- Lag en prototype
- Test prototypen din med kunder
Hvordan vedlikeholde og optimalisere din CX-strategi
- Kontinuerlig forbedring
- Fremtidig utforskning av fremtidige trender
- Ta kontakt med bransjeeksperter
- Milepæl: Beskriv prosjektet ditt og gjennomfør et intervju