Introduksjon
Den svenske spillindustrien vokser raskt, og behovet for markedsførere og kommunikasjonsfagfolk med relevant kunnskap innen feltet er stort. Utvid ferdighetssettet ditt og få nye kompetanser innen spillmarkedsføring.
Futuregames Games Marketer er et nytt diplomkurs utviklet i tett samarbeid med den svenske spillindustrien - for å gi deg det ferdighetssettet du trenger for å begynne å jobbe innen markedsføring og kommunikasjon i et spillstudio eller et annet spillrelatert selskap. Kurset er designet for alle som jobber med kommunikasjon eller markedsføring i dag, og ønsker å komme inn i spillindustrien og relaterte felt. Når du er ferdig, vil du være en attraktiv ny nøkkelspiller for et av de mange spillselskapene i Sverige og utover.
Spillindustrien i Sverige økte med 33% i 2018 og vil fortsette å vokse. Svenske spillstudioer har behov for mer talent for spillmarkedsføring for å fortsette å vokse og konkurrere globalt, men har for tiden vanskelig for å finne den rette ferdighetssettet i Sverige.
Changemaker Educations and Futuregames , sammen med samarbeidende Futuregames , er stolte over å presentere et nytt 15-ukers online diplomkurs i spillmarkedsføring. Den første i sitt slag i Sverige. Futuregames Games Marketer er høyere yrkesfaglig utdanning (YH-utbildning) og studenter er kvalifiserte til CSN.
ONLINE ÅPENT HUS PÅ Futuregames SVERIGE, 2. MARS 17.30 (CET)En kveld full av inspirasjon og informasjon om alle programmene våre på Futuregames Sweden
Stockholm - Boden - Skellefteå - Karlstad
Vi starter kl 17.30 (CET) med en presentasjon av programmene våre for spillkunst, spillprogrammering, spilldesign, indiespill, mobilspilldesign, UX og QA / spilltesting på våre fire skoler over hele Sverige. Etter introduksjonen får du muligheten til å stille spørsmål til våre studenter og lærere om de spesifikke programmene du er mest interessert i. Arrangementet er helt online, så vi ønsker alle velkommen, hvor som helst til å bli med oss!
Dato: 2. mars 2021
Tid: 17.30 (CET)
Sted: Online - lenke til arrangementet vil bli sendt ut via e-post dagen før
REGISTRER HER !Få nye ferdigheter innen spillmarkedsføringVed å delta på Futuregames Games Marketer vil du lære mer om spillindustrien, spillmarkedsføring og gamification som en kommunikasjonsmetode. Du lærer praktisk fra fagfolk om merkevare og produktmarkedsføring innen spillindustrien, viktigheten av brukeranskaffelsesstrategier og forbrukerinnsiktsmetoder, samt App Store Search Optimization (ASO) for å utvide en spillapps suksess på mobilappen. butikker. På slutten av kurset jobber du med å sette sammen en markedsføringsplan for et spill for å vise frem din nye kunnskap innen spillmarkedsføring, og vil få coaching og tilbakemelding direkte fra fagpersoner i bransjen.
Kurset vil bli holdt eksternt med forelesninger og coaching tilgjengelig online. To elektroniske forelesninger vil bli holdt hver uke, og studiegrupper bestående av 3-4 studenter vil bli satt opp for å jobbe med kursoppgaver gjennom hele kurset. Ved kursstart vil det bli satt opp individuelle studieplaner for hver student. Kurset avsluttes med en til to dager med presentasjoner, coaching og en avslutning på skolen vår på Södermalm i Stockholm. (Ansvarsfraskrivelse: Det fysiske møtet på slutten av kurset kan endres som et resultat av nye anbefalinger fra folkehelsemyndigheten (Folkhälsomyndigheten)).Opplæring for kommunikasjonsfagfolkDette kurset er rettet mot de som allerede jobber med kommunikasjon og / eller markedsføring, men som ønsker å ta neste steg med fokus på spillrelaterte bransjer. Mens mange kommunikasjonsfagfolk ser færre arbeidsmuligheter som et resultat av pandemien og kanskje står uten jobb eller oppdrag, trives spillindustrien og trenger mer talent.
Futuregames Games Marketer er en mulighet til å forberede deg på spillindustrien som en verdifull ansatt og / eller konsulent. Etter femten uker har du fått ny kompetanse innen spillindustriens metoder og roller som "Product Marketing", "User Acquisition" og "App Store Optimization".“Den svenske videospillindustrien er levende, mangfoldig og vokser, og svenske spillselskaper trenger mer variert markedsføringstalent for å støtte lokal og internasjonal vekst. I dag er det ikke nok markedsførere med erfaring fra spillindustrien i Sverige, noe som betyr at vi for Star Stable ofte fyller markedsføringsteamet vårt med erfarent talent fra utlandet. Det globale videospillmarkedet går mot en $ 160 milliarder dollar i løpet av det neste året, med Sverige som har mer enn 300 spillutviklingsstudioer som skaper innhold for et globalt publikum. Å bygge et større, mer erfaren spillmarkedsføring talentøkosystem i Sverige er en flott mulighet for bransjen ”.
- Tabitha Hayes, Chief Marketing Officer, Star Stable Entertainment.Futuregames har blitt kåret til den nest beste skolen i verden innen spillutvikling to år rett av The Rookies. Nå utvider vi fokuset til å dekke flere nøkkelroller innen spillindustrien. Behovet for flere profesjonelle spillmarkedsførere har blitt bevist av markedsføringsfagfolk i ledende spillstudioer som Star Stable, Avalanche Studios Group, Paradox Interactive, Raw Fury og Fast Travel Games.Futuregames tilbyr degOnline utdanning - med et møte på slutten av kurset på et av våre knutepunkter / skoler i Stockholm, Boden, Karlstad eller SkellefteåInspirerende foredrag av spillindustriens fagpersonerTreningsmaterialeMentoring av folk i bransjenKursplan:Introduksjon til spillindustrien, spillmarkedsføring og gamification, 5 YHP
Markedsføring og produktmarkedsføring, 10 YHP
UA / User Acquisition & Consumer Insight, 10 YHP
ASO - App Store Search Optimization, 10 YHP
Prosjekt - Markedsføringsplan, 15 YHPEtter endt kurs vil du ha ny kompetanse og ferdigheter i:Metoder og verktøy knyttet til rollen som spillmarkedsfører innen spillindustrien
Bruk av produkt- og brukeranalyse innen spillindustrien
Kunnskap for å utvikle markedsføringsmeldinger og aktiviteter tilpasset målgrupper
Bruk av App Store-søkoptimalisering for å øke spillets eller andre appers søkbarhet og samtalefrekvens på mobile markedsplasser
Evnen til å utvikle og implementere markedsføringsplaner for et spill eller annet spillrelatert produktHva må jeg søke?Siden forelesningene vil være på engelsk, kreves Eng 6 / B eller tilsvarende kunnskaper.
Videre kreves minst to års relatert yrkeserfaring for å bli akseptert til kurset. Med beslektet mener vi erfaring innen kommunikasjon og / eller markedsføring.
Vennligst last opp vitnemålet ditt fra videregående skole, CV / personlig brev eller andre sertifikater som viser din erfaring innen kommunikasjon og / eller markedsføring.
Spesiell prøve for valg av søkere
Hvis mengden av kvalifiserte søkere overstiger antall ledige plasser på kurset, vil det bli gjort et utvalg basert på en spesiell test (spesielt prov) bestående av 6 spørsmål.
Testen er frivillig og vil bli scoret. Å svare på spørsmålene nedenfor vil øke sjansene dine for å bli tatt opp til utdanningen. Vi har for tiden 30 ledige seter. Testen består av seks spørsmål og er en egenvurdering. Tenk på tidligere erfaringer og kunnskaper som er relevante for kurset. Den skriftlige testen kan gi maksimalt 30 poeng.
Den skriftlige testen lastes opp sammen med søknaden din på YH-antagning.se som en PDF og skal hete som følger: fornavn_efternamn
Lykke til!
spørsmål
Svarene dine skal være så korte og innsiktsfulle som mulig. Maksimalt en halv A4 per spørsmål og maksimalt fem (5) sider totalt (med en skriftstørrelse på 11 poeng). Hvis det er områder du ikke har vært i kontakt med tidligere, trenger du ikke svare på det / disse spørsmålene.Hvilken tidligere erfaring / kunnskap har du om spill og / eller gamification?
Hvilken tidligere erfaring / kunnskap har du om markedsføringsstrategier?
Hvilken tidligere erfaring / kunnskap har du av produktanalyse?
Hvilken tidligere erfaring / kunnskap har du av markedsføringsanalyse?
Hvilken tidligere erfaring / kunnskap har du om App Store Search Optimization og / eller Search Engine Optimization?
Hvorfor vil du bli akseptert til 'Games Marketer' på Changemaker Educations / Futuregames ?