Datavitenskap for digital markedsføring - et online kurs

Southampton Data Science Academy

Programbeskrivelse

Les den offisielle beskrivelsen

Datavitenskap for digital markedsføring - et online kurs

Southampton Data Science Academy

Om dette kurset

En praktisk seks ukers introduksjon til bruk av data- og datavitenskapsteknikker for å øke markedsinntektene og håndtere online kundeinteraksjon i web-baserte miljøer. Utviklet for folk som engasjerer seg med organisasjonens kunder i en digital tidsalder, tar kurset sikte på å forbedre både kundeoppkjøp og oppbevaring og øke kundens levetidsverdi.

Kurset leveres online og inneholder en blanding av undervist materiale, selvstudium, aktiviteter og praktiske øvelser. Alle materialer blir gjort tilgjengelig i begynnelsen av hver uke, slik at du kan fullføre dem i ditt eget tempo og på et tidspunkt som passer deg.

Dette kurset er en praktisk introduksjon til hvordan du kan bruke data- og datavitenskapsteknikker for å forbedre markedsinnsatsen og håndtere kundeinteraksjon i web-baserte miljøer. Innholdet er rettet mot folk som er opptatt av å levere ekte engasjement med organisasjonens kunder i en digital tidsalder. Å tilby en praktisk bruk av datavitenskap for markedsføringsinnsikt, har som mål å hjelpe deg med å forbedre kundeoppkjøp, opprettholde og øke kundenes levetidsverdi.

I løpet av seks uker vil hver uke inneholde en blanding av undervist materiale, selvstudium, aktiviteter og praktiske øvelser som utføres online.

Kursoversikt

Data produsert av folks samspill med digitale markedsføringskanaler gir nye måter som markedsførere effektivt kan målrette sine kunder med mer tilpassede kampanjer. Det lar deg også spore en kundes reise, forbedre kundesegmenteringen og forutsi deres oppførsel. Kurset i datavitenskap for digital markedsføring lærer de grunnleggende konseptene og verktøyene som trengs for å få best mulig utbytte av disse mulighetene.

I løpet av kurset lærer du hvordan du oppretter et eksempel på markedsføringskampanje. Du vil gå gjennom hvert trinn i beslutningsprosessen, med vekt på hvilke typer data som skal samles inn eller brukes, og du vil bli introdusert i rekkevidden av verktøy og teknikker for å hjelpe deg med å analysere det. Som et resultat vil du få en bedre forståelse av hvilken rolle ulike datakilder kan spille for å hjelpe deg med å fornemme kundenes engasjement. Dette inkluderer aspekter som:

  • Kundesegmentering
  • Behavioral data og beregninger
  • Churn prediksjon

Med tilgang til ekte data på trafikk og trafikk på nettstedet, lærer du hvordan du bruker forskjellige datakilder og analysemetoder for å skape innsikt i besøkende og deres oppførsel. Ved å måle aktivitet innenfor et nettsted og spore viktige hendelser som signaliserer engasjement, vil du lære hvordan disse brukes til å bygge profiler til dine kunder og for å forutsi atferdene til fremtidige besøkende. Du vil da bli lært hvordan du kan kombinere dataene med sosiale medier innhold, for å produsere mer relevant innsikt.

I løpet av kurset vil du vurdere hvordan du vil bruke teknikkene i dine egne kampanjer. Du vil reflektere over reduksjon av kostnader og forbedrede utfall som er oppnådd ved bruk av avansert maskinlæring og store datateknologier.

Vi er spesielt opptatt av å sikre at du ikke bare lærer hvordan datavitenskap kan hjelpe markedsføringslaget ditt, men også hvordan du bruker teknikkene selv. Med en grunnleggende opplevelse av hvordan datavitenskapsmiljøet fungerer, vil du være i en mye sterkere posisjon for å administrere web- og sosiale medier i organisasjonen.

Hver uke blir du bedt om å fullføre flere aktiviteter og sende inn tre stykker kurs. Alle disse vil bli oppnådd individuelt, men du vil også arbeide i små grupper under engasjementet veiledning av en kurs veileder, som vil gjerne tilby detaljert hjelp hvis noen problemer oppstår.

Mål og læringsutbytte

Etter gjennomføring av kurset vil du kunne:

  • Forstå rollen som datavitenskap i moderne digital markedsføring
  • Forstå hvordan du optimaliserer det digitale markedsføringsprosessen gjennom innsamling av spesifikke data.
  • Forstå rollens kilder til datafil og hvordan forskjellige kombinasjoner kan brukes til å produsere merverdi.
  • Bruk datavitenskapsteknikker for å teste en kampanjes ytelse og identifisere måter den kan forbedres på.
  • Mål en kampanjes suksessrate.

Læringsutbytte per uke

Uke 1

  • Fullfør nødvendig introduksjons- og forberedelsesmateriale for kurset.

Uke 2

  • Forstå potensialet for datavitenskap for å forbedre digital markedsføring innsikt og ytelse.
  • Spor aktiviteter mot mål og tolk resultatene.

Uke 3

  • Spor nettstedet aktivitet mot bestemte mål.
  • Vurder effekten av sideinnhold for å skape resultater.
  • Spor arrangementer gjennom videovisninger og nedlastinger.

Uke 4

  • Beskriv potensialet for å bruke sosial nettverksanalyse for å få markedsinnsikt.
  • Bruk sosial nettverksanalyse for å tolke data fra Twitter, for å identifisere viktige medlemmer av publikum.
  • Beskriv hvordan du bruker Facebook-verktøy for å forstørre målgruppen for annonsering, ved hjelp av egenskaper til din kunde / besøkende.
  • Opprett et ordsky med bruk av vurderinger eller brukergenerert innhold og et visualiseringsverktøy, for å komme inn på søkeord brukt av kundebase, og bruk det til å oppdatere søkeordene på nettstedet.

Uke 5

  • Forklar maskinlæring er og hvordan den brukes.
  • Beskriv hvordan maskinlæring gjelder churn prediksjon, og kundesegmentering og engasjement.

Uke 6

  • Forstå store data og hvordan det gjelder forretningsproblemer.
  • Få oversikt over verktøy og teknologier for å løse utfordringene i Big Data.
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk


Sist oppdatert August 24, 2018
Varighet og pris
Dette kurset er Nettstudie
Start Date
Studiestart
Mars 2019
April 2019
Duration
Varighet
60 timer
Deltid
Heltidsstudier
Price
Pris
1,500 GBP
Information
Deadline
Locations
Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland - Cambridge, England
Studiestart : Mars 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : April 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : Mai 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : Juni 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : Juli 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen
Studiestart : Aug. 2019
Søknadsfrist Kontakt skolen
Studieslutt Kontakt skolen