Avansert diplom i spillprogrammering (valgfri co-op) (online)
Centennial College
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Online Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 2 721 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
May 2024
* 2-semester undervisningsavgift for kanadiske studenter; $ 15.437,50: 2-semester undervisningsavgift for internasjonale studenter
Introduksjon
Programdetaljer
- Programkode: 3609
- Skole: School of Engineering Technology and Applied Science
- Legitimasjon: Ontario College Advanced Diploma
- Programtype: Etter-videregående program
- Programlengde: 3 år / 6 semestre
- Startdato: Høst, vinter
- Sted: Online
Programoversikt
For å sikre at du velger riktig teknologi for å delta på kurs levert i online- og hybridmodus høsten 2020, vennligst se de anbefalte datamaskinspesifikasjonene for ICETs akademiske programmer.
Med trening fra Centennial College 's Game - Programming vil du oppgradere med et avansert vitnemål og kunnskapen om å starte en karriere i spillprogramvareindustrien.
Enten du elsker klassikerne eller dagens teknologisk avanserte spill, i dette interaktive spillprogrammets kurs vil du delta i forskjellige faser av spillutvikling, for eksempel:
- Spilldesign
- Tredimensjonal grafikkprogrammering
- Simuleringsdesign
- Multiplayer online spill programmering
Dette avanserte diplomteknologiprogrammet vil også fokusere på temaer som objektorientert programvaredesignmetodologier og brukerorientert grensesnittdesign, programvaretesting og QA, C #, Java, avansert grafikk, webspillprogrammering, HTML5 / JavaScript, Unity3D og mobil applikasjon utvikling.
For å understreke læreplanens anvendte fokus, vil to programvareutviklingsprosjekter bli inkludert. Disse "virkelige verden" -spillene / simuleringene / applikasjonene krever at du bruker alle de tekniske og forretningsmessige ferdighetene du har tilegnet deg i løpet av studiene dine for å bygge programvare av høy kvalitet.
Hvem visste at årene med videospill ville telle som gjenoppta opplevelse?
Merk: Kvalifiserte høyskoler eller universitetsutdannede med bakgrunn i programvare kan få direkte adgang til semester 3 på dette treårige studiet og få sitt avanserte vitnemål i fire semestre (program # 3129) eller fire semestre og to arbeidsvilkår (valgfritt co- op versjon, program # 3139).
Program høydepunkter
- Game - Programmeringskurs er levert ved hjelp av førsteklasses teknologi tilpasset industristandarder.
- Tilbudet sysselsetter prosjektbasert læring.
- Kunnskapsrike og tilnærmet fakultet medlemmer fra School of Engineering Technology og Applied Science har mangfoldig forretnings erfaring og akademiske legitimasjon.
- Programmet presenteres også i en co-op-versjon (program # 3119). Studenter som velger dette alternativet får praktisk erfaring innen felt og nettverk før oppgradering.
- Nyutdannede fra programmet kan søke om sertifisert medlemskap til enten Canadian Information Processing Society eller deres provinsielle engineering teknologi forening.
Programoversikt
Semester 1 | Semester 2 | Semester 3 |
|
|
|
Semester 4 | Semester 5 | Semester 6 |
|
|
|
Programfaglige læringsresultater
Programfaglige læringsresultater beskriver hva nyutdannede på programmet har vist at de kan gjøre med kunnskapen og ferdighetene de har oppnådd i løpet av studiene. Resultatene er nært knyttet til arbeidsplassens behov. Gjennom vurdering (f.eks. Oppgaver og tester) verifiserer studentene deres evne til å utføre disse resultatene pålitelig før de avsluttes.
- Analyser forskjellene i spillsjangre for å utvikle spill som tilfredsstiller behovene til spesifikke markeder.
- Analyser historien til videospill for å sammenligne ulike tilnærminger til spillutvikling.
- Støtt utviklingen av spill ved å identifisere og relatere konsepter fra en rekke bransjeroller - programmering, design og kunst.
- Bidra som individ og medlem av et spillutviklingsteam til effektiv gjennomføring av et spillutviklingsprosjekt.
- Utvikle strategier for pågående personlig og profesjonell utvikling for å forbedre arbeidsytelsen i spillindustrien.
- Utfør alt arbeid i samsvar med relevante vedtekter, forskrifter, lovverk, industristandarder og etiske regler.
- Analyser spillmotorer og gi anbefalinger for den mest passende spillmotoren for å støtte nye og eksisterende prosjekter.
- Bruk avanserte teorier og prinsipper for matematikk og naturfag etter behov for 2D- og 3D-spill.
- Støtt spillmiljøer og simuleringer i sanntid ved å bruke elementer som systemarkitektur, grafikkprogrammering og lyd / lyd for å optimalisere ytelsen.
- Optimaliser programmeringskoden for å oppnå høy ytelse, høy hastighet og redusert minnebruk for alle typer spill.
- Utvikle strategier og taktikker for kunstig intelligens for å støtte spillmiljøer og simuleringer i sanntid.
- Implementere nettverksløsninger og koordinere brukergrupper for å sikre sømløs nettverkssamhandling mellom forskjellige grupper i online spillsamfunn.
Karrierevalg, akademiske Pathways og partnere
Bedrifter som tilbyr jobb
SpongeLab, CIBC, Bell Canada, Hudson's Bay Company, IBM Canada, ManuLife, Royal Bank
Artikulasjonsavtaler
Vellykkede nyutdannede fra Game - Programming (Optional Co-op) -programmet har muligheten til å bruke studiepoengene sine til videre studier på gradsnivå. Nedenfor vises grader fra samarbeidsinstitusjoner som er tilgjengelige for dette programmet.
Vær oppmerksom på at hvert partnerskap har et spesifikt minimumskrav for å kvalifisere til å overføre studiepoeng, som blir vurdert av partnerinstitusjonen.
Karriereutsikt
- Programvareutvikler
- Spillprogrammerer
- Brukergrensesnittutvikler
- Mobil applikasjonsutvikler
- Programvare tester
- Dataprogrammerer
- Systemanalytiker
- Bedriftsanalytiker
- Webapplikasjonsutvikler
- Database administrator
- Programmer eller programvarestøtte
Arbeidsområder
- Programvare selskaper
- Gaming selskaper
- Regjering
- Offentlige institusjoner
- banker
- Små og mellomstore bedrifter
Opptakskrav
Akademiske krav
- Ontario Secondary School Diploma (OSSD) eller tilsvarende, eller moden student status (19 år eller eldre)
- Engelsk karakter 12 C eller U, eller tilsvarende (minimumskrav kreves) eller ta Centennial College engelsk ferdighetsvurdering for opptak (poengsum på 170 eller 171 er nødvendig for opptak)
- Matematikk Grad 11 M eller U, eller 12 C eller U, eller tilsvarende (minimumskrav kreves) eller ta en Centennial College Engineering Math Skills Assessment for Admission
Tilleggskrav
- Engelsk språkkunnskaper
Co-op alternativ
Samarbeidsalternativet i dette programmet vil gi deg muligheten til å få praktisk erfaring mens du fullfører tre arbeidsvilkår som ansatt i feltet. Denne opplevelsen lar deg ikke bare implementere klasserommet i praksis, men vil også gi verdifulle kontakter for din fremtidige karriere.
For å delta i programmer med valgfri co-op, vil studentene vanligvis fullføre en søknadsprosess i det andre semesteret av studiene sine, og hvis faglig kvalifiserte, kan bli tatt opp til co-op-programmet. Akademisk kvalifiserte studenter som blir akseptert i programmet vil registrere seg for co-op-forberedelseskurset som planlagt. Når du oppgraderer, vil vitnemålet ditt fremheve samlivsbeviset.
Krav til co-op
- Minimum 80% av kursene gjennomført fra år 1
- Minimum C (60%) i COMM-170/171
- En kumulativ GPA på 2,5 eller høyere (dette må opprettholdes i løpet av programmets varighet)
- Studenter må være lovlig kvalifisert for å jobbe i Canada
- Studenter som oppfyller forutsetningene ovenfor, vil søke om å overføre til co-op-programmet som planlagt
Merk: Å oppfylle kravene til minimum co-op-program garanterer ikke adgang til co-op-programmet.
Opptak
Læreplan
Programoversikt
Semester 1 | Semester 2 | Semester 3 |
|
|
|
Semester 4 | Semester 5 | Semester 6 |
|
|
|
Programresultat
Programfaglige læringsresultater
Programfaglige læringsresultater beskriver hva nyutdannede på programmet har vist at de kan gjøre med kunnskapen og ferdighetene de har oppnådd i løpet av studiene. Resultatene er nært knyttet til arbeidsplassens behov. Gjennom vurdering (f.eks. Oppgaver og tester) verifiserer studentene deres evne til å utføre disse resultatene pålitelig før de avsluttes.
- Analyser forskjellene i spillsjangre for å utvikle spill som dekker behovene til spesifikke markeder.
- Analyser videospillets historie for å sammenligne ulike tilnærminger til spillutvikling.
- Støtt utviklingen av spill ved å identifisere og relatere konsepter fra en rekke bransjeroller - programmering, design og kunst.
- Bidra som individ og medlem av et spillutviklingsteam til effektiv gjennomføring av et spillutviklingsprosjekt.
- Utvikle strategier for pågående personlig og profesjonell utvikling for å forbedre arbeidsytelsen i spillindustrien.
- Utfør alt arbeid i samsvar med relevante lover, forskrifter, lovverk, industristandarder og etiske regler.
- Analyser spillmotorer og kom med anbefalinger for den mest passende spillmotoren for å støtte nye og eksisterende prosjekter.
- Bruk avanserte teorier og prinsipper for matematikk og vitenskap etter behov for 2D- og 3D -spill.
- Støtt spillmiljøer og simuleringer i sanntid ved hjelp av elementer som systemarkitektur, grafisk programmering og lyd/lyd for å optimalisere ytelsen.
- Optimaliser programmeringskoden for å oppnå høy ytelse, høy hastighet og redusert minnebruk, for alle typer spill.
- Utvikle strategier og taktikker for kunstig intelligens for å støtte spillmiljøer og simuleringer i sanntid.
- Implementere nettverksløsninger og koordinere brukergrupper for å sikre sømløs nettverksinteraksjon mellom forskjellige grupper i online spillmiljøer.Programfaglige læringsresultaterProgramfaglige læringsresultater beskriver hva nyutdannede på programmet har vist at de kan gjøre med kunnskapen og ferdighetene de har oppnådd i løpet av studiene. Resultatene er nært knyttet til arbeidsplassens behov. Gjennom vurdering (f.eks. Oppgaver og tester) verifiserer studentene deres evne til å utføre disse resultatene pålitelig før de avsluttes.
- Analyser forskjellene i spillsjangre for å utvikle spill som dekker behovene til spesifikke markeder.
- Analyser videospillets historie for å sammenligne ulike tilnærminger til spillutvikling.
- Støtt utviklingen av spill ved å identifisere og relatere konsepter fra en rekke bransjeroller - programmering, design og kunst.
- Bidra som individ og medlem av et spillutviklingsteam til effektiv gjennomføring av et spillutviklingsprosjekt.
- Utvikle strategier for pågående personlig og profesjonell utvikling for å forbedre arbeidsytelsen i spillindustrien.
- Utfør alt arbeid i samsvar med relevante lover, forskrifter, lovverk, industristandarder og etiske regler.
- Analyser spillmotorer og kom med anbefalinger for den mest passende spillmotoren for å støtte nye og eksisterende prosjekter.
- Bruk avanserte teorier og prinsipper for matematikk og vitenskap etter behov for 2D- og 3D -spill.
- Støtt spillmiljøer og simuleringer i sanntid ved hjelp av elementer som systemarkitektur, grafisk programmering og lyd/lyd for å optimalisere ytelsen.
- Optimaliser programmeringskoden for å oppnå høy ytelse, høy hastighet og redusert minnebruk, for alle typer spill.
- Utvikle strategier og taktikker for kunstig intelligens for å støtte spillmiljøer og simuleringer i sanntid.
- Implementere nettverksløsninger og koordinere brukergrupper for å sikre sømløs nettverksinteraksjon mellom forskjellige grupper i online spillmiljøer.
Karrieremuligheter
Bedrifter som tilbyr jobb
SpongeLab, CIBC, Bell Canada, Hudson's Bay Company, IBM Canada, ManuLife, Royal Bank
Artikulasjonsavtaler
Vellykkede kandidater fra spillet-programmering (valgfritt samarbeid) har muligheten til å bruke studiepoengene sine mot videre studier på gradsnivå. Nedenfor er oppført grader fra partnerskapsinstitusjoner som er tilgjengelige for dette programmet.
Vær oppmerksom på at hvert partnerskap har et spesifikt minimumskrav for å kvalifisere til å overføre studiepoeng, som blir vurdert av partnerinstitusjonen.
Karriereutsikt
- Programvareutvikler
- Spillprogrammerer
- Brukergrensesnittutvikler
- Mobil applikasjonsutvikler
- Programvare tester
- Dataprogrammerer
- Systemanalytiker
- Bedriftsanalytiker
- Webapplikasjonsutvikler
- Database administrator
- Programmer eller programvarestøtte
Arbeidsområder
- Programvare selskaper
- Gaming selskaper
- Regjering
- Offentlige institusjoner
- banker
- Små og mellomstore bedrifter
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.