Mastergrad i spesialundervisning
UNIR
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Logroño, Spania
Språk
Spansk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighet
1 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Studer din offisielle master i spesialundervisning online med UNIR
Den offisielle master i Special Education Online vil gi deg trening, ferdigheter og kompetanse som trengs for å reagere effektivt på de spesifikke kravene som stilles av studenter med spesielle utdanningsbehov (SEN) .
Med Master i spesialundervisning på nettet vil du ikke bare kjenne alle typer sener, men du lærer å diagnostisere, oppdage og gripe inn mulige funksjonshemminger for elevene dine i alle utdanningsfaser.
Som lærer vil du skaffe deg de nødvendige kvalifikasjonene for å evaluere studenten, vurdere sin situasjon i klasserommet, respektere rytmen og læringsstilen og utforme og gjennomføre spesifikke og effektive pensumtilpasninger for dem . Denne opplæringen tar sikte på å fremme oppmerksomhet til mangfold på offentlige, private og private skoler.
Generell informasjon
- Studiepoeng: 60 studiepoeng
- Varighet: 1 studieår
- Metodikk: Fjern, 100% online
- Praktik: Valgfritt emne
- Eksamen: Ansikt til ansikt eksamener på slutten av hvert semester
- Tilgang til doktorgrad: Denne offisielle mastergraden tillater innlemmelse til offisielle doktorgradsprogrammer og forbedrer poengsummen din, så lenge den tilsvarer samme kunnskapsområde, i omfanget av eksamenene, foreløpige lister, overføringskonkurranser og ansettelsesutveksling. Sjekk grunnlaget for det offentlige tilbudet.
metodikk
UNIR studiemetoden er fleksibel, personlig og effektiv. Metoden er basert på online live classes og personlig veileder for å tilby den beste opplæringen.
UNIR pedagogiske modell er effektiv fordi den er basert på en helt elektronisk metodikk slik at hver student kan studere i sitt eget tempo:
- Live online klasser: Det er klasser planlagt hver dag i uken i morgen og ettermiddag, slik at du kan delta på klassen når det er best for deg.
- Online klasser i utsatt tid: Hvis du ikke kunne delta i en klasse eller du ble værende med spørsmål, kan du få tilgang til alle klassene dine i utsatt. Du kan se dem når du vil, og så mange ganger du trenger.
- Personlig veileder: Den første dagen vil du bli tildelt en personlig veileder. Du vil være i kontakt med ham via telefon og e-post. Han vil støtte deg i din dag til dag og løse eventuelle tvil som kan oppstå.
- Virtual Campus: Alt du trenger å studere ved UNIR er på campus: klasser, lærere, klassekamerater, biblioteket, undervisningsressurser, tidsplaner, chat, fora og mye mer.
- Læringsressurser: Du får tilgang til ulike læringsressurser for å fullføre opplæringen: komplementære avlesninger, diagrammer med nøkkelideer, selvtestingstest etc.
Læreplan
Curriculum
Første semester 30 studiepoeng
- Nevropsykologiske grunnlag for utvikling og læring
- Kognitive funksjonshemninger: Evolusjonære, pedagogiske, sosiale og familiemessige aspekter
- Sensorisk og motorisk funksjonshemning: Evolusjonære, pedagogiske, sosiale og familiemessige aspekter
- Metodikk i forskning i utdanning og spesialpedagogikk
- Pervasive Developmental Disorders and Behavioral Disorders: Evolusjonære, pedagogiske, sosiale og familiemessige aspekter
Andre semester 30 studiepoeng
- Nevropsykologisk intervensjon ved funksjonshemming og læringsforstyrrelser
- Forskningsarbeid i spesialpedagogikk
- Valgfritt emne 1
- Valgfritt emne 2
Valgfrie fag
- Oppmerksomhet på høye evner og talent
- Hjelpemidler og IKT i spesialundervisning
- Intervensjon ved språk- og kommunikasjonsforstyrrelser
- Eksterne praksisplasser
Programresultat
Graduate profil
Profilen til nyutdannede ved Universitetsmaster i spesialpedagogikk er en doktorgrad knyttet til utdanningsfeltet, hvis kompetanseopplæring ervervet i løpet av mastergraden har gitt den teoretisk-praktiske kunnskapen som er nødvendig for å oppdage, forebygge og gripe inn overfor personer som har svært høye utdanningsbehov, mangfoldig natur (intellektuell, sensorisk og motorisk, utviklings- og atferdsforstyrrelser, språk- og kommunikasjonsforstyrrelser, høye evner, etc.).
Den akademiske, profesjonelle og vitenskapelige kompetansen tilegnet av mastergradsutdannede posisjonerer dem som profesjonelle som er i stand til å handle effektivt innen følgende arbeidsområder:
- Som lærere eller lærere på spedbarns-, grunnskole- og videregående opplæringsnivå, samarbeide i intervensjonen med barn med alle typer spesialpedagogiske behov.
- Som pedagogiske fagpersoner innenfor et spesifikt spesialpedagogisk senter, som gir støtte til mennesker med en bestemt type funksjonshemming.
- Som en pedagogisk profesjonell som er i stand til å designe og implementere kvalitetsforskning i klasserommet, senteret eller i sosial kontekst, og hvis mål er: a. Bidra til kunnskap om ulike typer funksjonshemming og funksjonsmangfold innenfor utdanningsfeltet, b. Utforme effektive intervensjonsprogram for målgruppen og c. Legge til rette for inkludering av elever med spesialpedagogiske behov i klasserommet og i samfunnet.
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter muligheter~~POS=HEADCOMP
Etter å ha fullført Master i spesialpedagogikk vil du kunne jobbe i:
Spedbarns-, grunnskole- og videregående skoler, obligatoriske opplæringsinstitutter med barn med behov for spesialundervisning der forsterkning og psykoedukativ intervensjon er nødvendig, og i spesialpedagogiske sentre. Den nødvendige opplæringen gis også til nåværende terapeutisk pedagogikklærere for deres faglige og arbeidsmessige konsolidering.
I tillegg til praktisk kunnskap bør betydningen av vitenskapelig kunnskap i pedagogisk praksis fremheves:
Utdanningsengasjementet til Master i spesialpedagogikk med personer med spesialundervisning innebærer implementering av forskningslinjer for å utdype kunnskapen til denne populasjonen orientert mot utvikling av instrumenter for tidlig identifisering av behov for pedagogisk støtte og intervensjonsstrategier i Classroom. Forskning innen spesialpedagogikk er forskjellig fra forskning i utdanning på grunn av variasjonen og særegenhetene til den involverte befolkningen og mangfoldet av miljøer.